Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς προχώρησε σε νέο επαναληπτικό πλειοδοτικό διαγωνισμό με τιμή εκκίνησης τις 180.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 24%, για την εκποίηση και απομάκρυνση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου», το οποίο βρίσκεται ημιβυθισμένο στο λιμάνι του Πειραιά, στην πύλη Ε3, από το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης, 26 Απριλίου 2016.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, η προσφορά, η οποία πρέπει να είναι σφραγισμένη και να συνοδεύεται με εγγυητική επιστολή, θα πρέπει να έχει υποβληθεί έως την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ. Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου θα γίνει η αποσφράγιση όλων των προσφορών.
Σημειώνεται, ότι είναι η δεύτερη φορά που διενεργείται ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός για την ανέλκυση και την απομάκρυνση του «Παναγία Τήνου». Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, στις 14 Ιουνίου 2016, είχε προκηρύξει διαγωνισμό με τιμή εκκίνησης τις 360.000 ευρώ, αλλά ούτε σε αυτόν προσήλθε κανείς ενδιαφερόμενος.
Στελέχη εταιρειών σε ανελκύσεις ναυαγίων ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ούτε στο δεύτερο πλειοδοτικό διαγωνισμό πρόκειται να υπάρξει προσέλευση ενδιαφερομένων, καθώς ακόμη και αν το πλοίο πουληθεί για μέταλλο scrap, τα χρήματα δεν καλύπτουν το κόστος της όλης επιχείρησης, που ξεπερνά κατά τις εκτιμήσεις τις 700.000 ευρώ. Στη συνέχεια, είναι στην ευχέρεια της διοίκησης του ΟΛΠ να αποφασίσει αν θα προχωρήσει και σε τρίτο πλειοδοτικό διαγωνισμό ή αν θα ορίσει κάποια συγκεκριμένη τιμή προσφοράς για την απομάκρυνση του ναυαγίου, προκηρύσσοντας αυτήν τη φορά μειοδοτικό διαγωνισμό. Αυτό, ωστόσο, που έως σήμερα δεν διευκρινίζεται είναι ποιος θα καλύψει το κόστος της ανέλκυσης και απομάκρυνσης του πλοίου, καθώς το συγκεκριμένο ναυάγιο εμπίπτει στο χώρο ευθύνης του ΟΛΠ.
Επίσης, υπάρχουν και οι οικονομικές απαιτήσεις των εμπλεκόμενων πλευρών από το συγκεκριμένο πλοίο, όπως το ΝΑΤ, ο ΟΛΠ και οι εργαζόμενοι ναυτικοί.
Πάντως, πηγές από τον ΟΛΠ δεν απέκλειαν το θέμα της διαχείρισης της όλης υπόθεσης του ναυαγίου να αναλάβει τελικά η νέα δημόσια αρχής λιμένος, η οποία πρόκειται να συσταθεί.
Το «Παναγία Τήνου» πρώην «Αγ. Γεώργιος» είχε ναυπηγηθεί το 1972 στην Αγγλία. Από το 2004 ανήκε στη Ventouris Sea Line που ιδρύθηκε το 1987, ενώ ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Ευάγγελος Βεντούρης, μιλώντας πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είχε καταγγείλει ότι από το Δεκέμβριο του 2015, με έγγραφά του προς το ΝΑΤ. αλλά και τον ΟΛΠ, είχε αναφέρει ότι αποκλειστικά υπαίτιος για οτιδήποτε συμβεί από εδώ και στο εξής στο πλοίο είναι το ΝΑΤ, το οποίο έχει προχωρήσει και στην κατάσχεσή του, ενώ ζητούσε, άμεσα και χωρίς χρονοτριβή, να ορίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες νέο μεσεγγυούχο του πλοίου και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να μην κινδυνεύσει.