Τη συνέχιση των 48ωρων κυλιόμενων απεργιών τους, την Παρασκευή και τη Δευτέρα, 3 και 6 Ιουνίου, καθώς και την αποχή από την εργασία του Σαββατοκύριακου, αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που ζητούν τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στο λιμάνι, τη θέσπιση των εργασιακών τους σχέσεων στη βάση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και του Γενικού Κανονισμού Εργασίας, καθώς και την ύπαρξη και λειτουργία διαδικασίας συλλογικής διαπραγμάτευσης.
Όπως υποστήριξαν σήμερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, σε αντίθεση με όσα δήλωσε προ ημερών ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, οι θέσεις εργασίας δεν είναι διασφαλισμένες. Πρόσθεσαν ότι η λύση μπορεί να δοθεί, πλέον, μόνο σε υψηλότατο πολιτικό επίπεδο και προς τούτο ζήτησαν την παρέμβαση του πρωθυπουργού.
«Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να εγκαταλείψουμε τον αγώνα. Δεν είναι μία απλή διαπραγμάτευση αυτό, αλλά λόγος ύπαρξης. Καλούμε την κυβέρνηση να δώσει λύση για τα αιτήματά μας, δηλαδή για τη δουλειά, τη ζωή και την αξιοπρέπειά μας» σημείωσε η γγ της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη, η οποία υπενθύμισε ότι οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων με αποχή από τις υπερωρίες και την εργασία του Σαββατοκύριακου ξεκίνησαν τον περασμένο Απρίλιο.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών ΟΛΘ, Λάζαρος Τανταλίδης, επεσήμανε ότι ο νόμος 2688, τον οποίο διάφοροι επικαλέστηκαν ως ασφαλιστική δικλείδα για τη διασφάλιση των εργαζομένων, δεν καλύπτει πολλούς εξ’ αυτών που άρχισαν να εργάζονται στο λιμάνι τα τελευταία χρόνια και άρα παραμένουν «ξεκρέμαστοι».
Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι διεμήνυσαν ότι παράλληλα με τις διεκδικήσεις τους για τις εργασιακές σχέσεις, θα συνεχίσουν να κινητοποιούνται και ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, μέσω της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου στο μετοχικού του κεφάλαιο.
«Σήμερα, σε αυτό το λιμάνι, το 50% του τζίρου είναι κέρδη. Τα κέρδη προ φόρων του 2015 έφτασαν τα 26 εκατ. ευρώ με διακίνηση 386.000 TEUs (σσ μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), όταν η COSCO στον Πειραιά είχε αντίστοιχα κέρδη με 3 εκατ. TEUs» ανέφερε η κ. Γουργούρη και πρόσθεσε ότι τα αποθεματικά του ΟΛΘ ανέρχονται σε περίπου 67 εκατ. και τα χρηματικά διαθέσιμα σε 88 εκατ., κάτι που σημαίνει ότι το επενδυτικό σχέδιο των 309 εκατ. ευρώ, που προβλέπεται στο πενταετές master plan του λιμανιού, μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ίδιο το λιμάνι. «Και ενώ ισχύουν όλα αυτά, μας λένε για πώληση του ποσοsτού στο μετοχικό κεφάλαιο προς 100-120 εκατ. ευρώ, συν ένα σχέδιο για επενδύσεις 220 εκατ, που κι αυτά είναι υπό συζήτηση, εκ των οποίων τα 190 εκατ. θα διατεθούν την επόμενη πενταετία» υποστήριξε.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΟΛΘ, Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, επεσήμανε ότι ως έχουν τα πράγματα, η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να εξελιχθεί σε μεγάλο λιμάνι, αφού τα απαιτούμενα έργα δεν προχωρούν επί δεκαετίες και τα υψηλά κέρδη του διατίθενται κερδοσκοπικά.
Επίσης, οι εργαζόμενοι υπογράμμισαν ότι όσα ακούγονται για προνομιούχους λιμενεργάτες με υψηλούς μισθούς δεν ισχύουν, αφού ο μέσος καθαρός μισθός δεν ξεπερνά τα 1.000 ευρώ.
Τέλος, η κ. Γουργούρη τόνισε ότι «την περασμένη Παρασκευή το ΤΑΙΠΕΔ έστειλε επιστολή στη διοίκηση του ΟΛΘ, με την οποία της ζητά “να πάρει όλα τα προσήκοντα μέτρα για να λειτουργήσει το λιμάνι”. Η απεργία μας, πάντως, δεν είναι ούτε παράνομη ούτε καταχρηστική και θα συνεχίσουμε».
Αυτήν τη στιγμή, αρόδο (σ.σ. αγκυροβολημένα) στο λιμάνι παραμένουν 13 έως 14 πλοία. Πάντως, οι εργαζόμενοι σημείωσαν ότι δεν είναι οι απεργίες που φέρνουν την απαξίωση του λιμανιού. «Ας σχεδιάσουν εθνική λιμενική πολιτική που να διασφαλίζει τον ενδολιμενικό και διαλιμενικό ανταγωνισμό πρώτα. Δεν κρίνεται τίποτα από τις απεργίες», κατέληξαν.