Το 2013, ο Νίκος Παπαδόπουλος από τη Θεσσαλονίκη είχε την ιδέα να αναπαραστήσει σκηνές της πραγματικής ζωής μέσω των… Playmobil. Αξιοποιώντας τις φιγούρες με σατιρική διάθεση, προσπαθεί να περάσει τα πολιτικά του πιστεύω. Στη συνέχεια, φωτογραφίζει τις δημιουργίες του και τις αναρτά στη σελίδα του στο Facebook με το όνομα Plasticobilism. Έμπνευση για την πρώτη του δημιουργία, γράφει σε δημοσίευμά του ο βρετανικός Guardian, υπήρξε η Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών. Απεικονίζει μια γυναίκα με μαυρισμένο μάτι. Ιδιαίτερο ρόλο έχει παίξει και η προσφυγική κρίση. Σε μια περίπτωση, που σύμφωνα με τον ίδιο βασίζεται σε μια πραγματική φωτογραφία που κυκλοφόρησε στον Τύπο, απεικονίζονται πρόσφυγες να φτάνουν σε παραλία στην Κω την ώρα που τουρίστες απολαμβανουν τον ήλιο και τη θάλασσα. Στη δική του εκδοχή, μια πρόσφυγας μεταφέρει το παιδί της στην αγκαλιά στην ακτή, ενώ μια άλλη γυναίκα κάνει ηλιοθεραπεία. Ο κ. Παπαδόπουλος εστιάζει και στην οικονομική κρίση, απεικονίζοντας, για παράδειγμα, ένα ΑΤΜ που… σέρνει με αλυσίδα έναν καταθέτη, με αφορμή και την επιβολή το καλοκαίρι των capital controls. Σε μια άλλη περίπτωση η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ εμφανίζεται ως… Βίκινγκ να κρατά από τα λουριά δύο έλληνες πολιτικούς, οι οποίοι τρώνε τα ευρώ από το πιατάκι του σκύλου! «Οι δύο άνδρες συμβολίζουν τους διεκδικητές της πρωθυπουργίας της χώρας (Αλέξης Τσίπρας και Ευάγγελος Μεϊμαράκης), τους οποίους βλέπω ως κατοικίδια της Μέρκελ», δηλώνει ο δημιουργός. Στο στόχαστρο μπαίνει και η Χρυσή Αυγή, η οποία οπλισμένη βάζει στο στόχαστρό της το… μυαλό. «Δεν μπορούν να αντέξουν τη δημοκρατική ή ελεύθερη έκφραση», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος. Στόχος του, όπως λέει, είναι να είναι αστείος, να ασκεί κριτική στην κυβέρνηση και να καταδεικνύει τις συνέπειες των πράξεων της. «Όσο σκεφτόμαστε ότι μόνο οι πολιτικοί ευθύνονται για τη μιζέρια μας, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει», σημειώνει.