Η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών για διακοπές τα επόμενα δέκα χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, που διενήργησε το Ινστιτούτο Ερευνών B.A.T. (Stiftung fυr Zukunftsfragen), με την ίδια τη Γερμανία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση και να ακολουθεί η Ισπανία, ως πιο αγαπημένος προορισμός των Γερμανών για ταξίδια στο εξωτερικό.
Το 2011 θα είναι μια χρονιά ανόδου για τον τουρισμό της Κρήτης, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν και από τις τουριστικές εκθέσεις που είναι σε εξέλιξη (Μόσχα, Παρίσι), αλλά και δεδομένων των γεγονότων στην Αφρική, της πληρότητας των ανταγωνιστικών προορισμών αλλά και της μείωσης του ΦΠΑ στη διαμονή. Αρκεί βέβαια και σύμφωνα με μηνύματα από Tour Operators / διεθνή πρακτορεία τουρισμού, να υπάρχει κοινωνική ηρεμία στην Ελλάδα. Αν αυτό συμβεί, οι εκπρόσωποι τουρισμού μιλάνε για ένα comeback της Ελλάδας στη Γερμανία.
Στην έκθεση, που συμμετείχε και η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, πραγματοποιήθηκαν επαφές τα αποτελέσματα των οποίων ήταν αισιόδοξα για το νομό, ενώ το περίπτερο γενικά της Κρήτης έγινε τόπος συνάντησης πολλών επαγγελματιών του νησιού με τους συνεργάτες τους στο εξωτερικό.
Την έκθεση επισκέπτονται περίπου 200.000 επισκέπτες, στην πλειονότητά τους επαγγελματίες, που έχουν τη μοναδική ευκαιρία να συναντηθούν με τους υποψήφιους συνεργάτες τους. Φέτος 11.200 επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί έδωσαν το παρών τους καθώς και 7000 δημοσιογράφοι από 188 χώρες του κόσμου. Οι παραγγελίες που έχουν καταγραφεί υπολογίζονται σε περισσότερες από 6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το 40% των αγοραστών τουριστικών προϊόντων είναι από το εξωτερικό.
Να θυμίσουμε πως η γερμανική αγορά το 1999 έστειλε στην Κρήτη 780.000 επισκέπτες, αλλά στα επόμενα χρόνια έβαζε πάντα αρνητικό πρόσημο στην μεταβολή και έτσι φτάσαμε στο 2010 στους 411.000 (πτώση της τάξης 48% περίπου), σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΤ.
Παρόλα αυτά, όπως επισημαίνει και η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, η γερμανική αγορά είναι πρώτη στην κατάταξη των τροφοδοτριών του κρητικού τουρισμού και γι’ αυτό το λόγο μας ενδιαφέρουν οι τάσεις και οι προοπτικές της. Η οικονομική ανάκαμψη της Γερμανίας θα έχει ως αποτέλεσμα και τη σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών των Γερμανών το 2011.
Η τουριστική κίνηση λοιπόν, για τα ταξίδια διακοπών το καλοκαίρι, εμφανίζεται πολλά υποσχόμενη ενώ τα θετικά μηνύματα, εφόσον βέβαια όλα κυλήσουν ομαλά, προδικάζουν καινούργιο ρεκόρ ανάπτυξης της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Ακόμα και οι συντηρητικοί αναλυτές της τουριστικής αγοράς όπως ενημερώνουν οι συμμετέχοντες στην έκθεση της Γερμανίας, είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι και προβλέπουν αύξηση σε όλους τους προορισμούς που θα τηρήσουν πειθαρχημένη τιμολογιακή πολιτική.