Το όργιο προσλήψεων που έγινε προεκλογικά στην Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) και είχε ως συνέπεια την εκτόξευση του ελλείμματος της εταιρείας στα 22 εκατομμύρια ευρώ το 2009, αποκαλύπτει το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία ελέγχου που έγινε στην ΑΜΕΛ, το 2009, η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74%. Στο πόρισμα, που βρίσκεται ήδη στα χέρια της Δικαιοσύνης, επισημαίνεται ότι από την ΑΜΕΛ δεν απολύθηκε κανείς και απλώς δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν προεκλογικά, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2009.
Όπως διαπιστώθηκε κατά τον έλεγχο, οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα ότι κατάγονται από συγκεκριμένες περιοχές της χώρας, όπως τη Λάρισα και τη Ροδόπη, ενώ είχαν εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και Γενικών Γραμματέων. Επίσης, προέκυψε ότι πολλά βιογραφικά είχαν σταλεί από FAX του τέως υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, αναφέρεται στο πόρισμα, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ.
«Ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου», αναφέρεται στο πόρισμα, αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.
Σύμφωνα πάντα με το πόρισμα του κ. Ρακιντζή στον επιχειρησιακό σχεδιασμό την περίοδο 2005-2009 προβλεπόταν η πρόσληψη 75, κατά μέγιστο αριθμό, πωλητών εισιτηρίων και τελικά προσελήφθησαν 130 άτομα, ενώ για τα έτη 2009-2010 απαιτείτο η πρόσληψη 32 πωλητών και προσελήφθησαν 97 πωλητές εισιτηρίων. Επίσης στη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων αυξήθηκαν οι υπάλληλοι κατά 100%, από 10 σε 20 και στη Διεύθυνση Πληροφορικής & Οργάνωσης από 9 σε 16 άτομα, αύξηση 90%.
Το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης καταλήγει με το συμπέρασμα ότι πρέπει «να καταγγελθούν οι συμβάσεις σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Εργατικού Δικαίου, δεδομένου ότι εμφανίζουν συγκεκριμένες παρατυπίες, καταρτίσθηκαν κατά παράβαση των κανόνων που διέπουν τη συνετή άσκηση της διαχειριστικής εξουσίας σε μία ανώνυμη εταιρεία, τη χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος και δεν συνδέονται με το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχεδιασμό της εταιρείας απειλώντας ευθέως τη βιωσιμότητά της, η οποία θα απαιτήσει στο άμεσο μέλλον μεγάλα κεφάλαια για την κάλυψη των ελλειμμάτων της».