Να διασώσει τις θέσεις εργασίας στα αεροδρόμια και να διατηρήσει τις υποδομές προσπαθεί με κάθε μέσο που διαθέτει η Γερμανία.
Το Βερολίνο θα συζητήσει με τα κρατίδια τις δυνατότητες χρηματοδότησης των αεροδρομίων στις επόμενες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση της κυβέρνησης και εκπροσώπων του κλάδου των αερομεταφορών, που είναι σε γνώση του Reuters, εν όψει μίας συνόδου κορυφής του κλάδου στο Βερολίνο.
«Πρόσθετες κοινές προσπάθειες από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τις κυβερνήσεις των κρατιδίων απαιτούνται για να διασφαλιστεί η οικονομική βάση των αεροδρομίων μεσοπρόθεσμα», ανέφερε το έγγραφο το οποίο εκδόθηκε την Παρασκευή (6/11).
Η μεγάλη πτώση του αριθμού των επιβατών σημαίνει ότι το 25-30% των περίπου 180.000 θέσεων εργασίας στα γερμανικά αεροδρόμια κινδυνεύουν, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ στον ραδιοφωνικό σταθμό Deutschlandfunk, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Το άνοιγμα του νέου αεροδρόμιο του Βερολίνου, που αναμενόταν από πολύ καιρό, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, την ώρα που ο κλάδος των αερομεταφορών πασχίζει να αντεπεξέλθει στην κατάρρευση της ζήτησης και δεν αναμένεται να έχει αρκετά έσοδα για να αποπληρώσει τα χρέη του.
Ο γερμανικός κλάδος έχει ζητήσει αποζημίωση έως 1 δισεκ. ευρώ που θα βοηθούσε στην κάλυψη του κόστους για τη διατήρηση των αεροδρομίων ανοιχτών ακόμη και όταν η κίνηση είναι πολύ μικρή λόγω των μέτρων καραντίνας. Στο έγγραφο δεν γινόταν αναφορά στο ποσό αυτό.
Η κυβέρνηση εξετάζει τις δυνατότητες να γεφυρώσει ή να καλύψει την απώλεια εσόδων της κρατικής εταιρείας εναέριας κυκλοφορίας (DFS) για να αποτρέψει μία μεγάλη αύξηση των τελών για τις αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με το έγγραφο.
Θέλει, επίσης, να επεκτείνει τις πτήσεις μεγάλης διάρκειας, οι οποίες είναι επικερδείς για τις αεροπορικές εταιρείες αλλά έχουν σε μεγάλο βαθμό ανασταλεί, εξαιρώντας τους επιβάτες σε επιλεγμένες πτήσεις από τους περιορισμούς εισόδου τους για την COVID-19.
Το υπουργείο Μεταφορών θέλει επίσης να αποτρέψει το ντάμπινγκ (μείωση κάτω από τα φυσιολογικά επίπεδα) των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων στο μέλλον, ώστε να μη μπορούν να κοστίζουν λιγότερο από τους φόρους και τα τέλη.
Η στήριξη του ευρωπαϊκού τομέα αερομεταφορών διαφοροποιείται σε εθνικό επίπεδο, με τη Γερμανία και τη Γαλλία να έχουν κάνει τις μεγαλύτερες συνεισφορές με τις διασώσεις της Lufthansa και της Air France-KLM, σύμφωνα με μελέτη.
Η Βρετανία έχει αντισταθεί έως τώρα στα αιτήματα για ειδική οικονομική στήριξη του κλάδου, αν και τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας, όπως η British Airways, έχουν ωφεληθεί από τις κρατικές επιδοτήσεις των μισθών, τα έκτακτα δάνεια και τις χρηματοδοτικές διευκολύνσεις που είναι διαθέσιμες για ολόκληρη την οικονομία.