Οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων και η διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού, ως αποτέλεσμα του σκληρού lockdown στη Σανγκάη απασχόλησαν, μεταξύ άλλων, τη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικό συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στην οποία παρευρέθηκε ο πρόεδρος της ΓΑΙΑΟΣΕ, Κωνσταντίνος Κεσεντές.
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του επιμελητηρίου στη συνεδρίαση συζητήθηκαν επίσης η πορεία της αγοράς, το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ενεργειακή κρίση, που επιδεινώθηκε με τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων και η διαταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Αναφορικά με τη διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα εκφράστηκε ο προβληματισμός για τις επιπτώσεις από το σκληρό lockdown της Σαγκάης στις λιμενικές λειτουργίες και, συνεπακόλουθα, στις εμπορευματικές ροές, η διαταραχή των οποίων, σε συνδυασμό με το ενεργειακό και τα υψηλά κόστη διαμετακόμισης, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που επιδρά στις πληθωριστικές τάσεις οι οποίες μαστίζουν την ευρωπαϊκή οικονομία. Ιδιαίτερα, επισημάνθηκε το γεγονός ότι τμήμα του λιμανιού του Πειραιά εισέρχεται σε φάση απεργιακών κινητοποιήσεων που αιφνιδιάζει, για μία ακόμη φορά, τον εμπορικό κόσμο σε μια δύσκολη για το εμπόριο οικονομική συγκυρία.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, με αφορμή την παρουσία του προέδρου της ΓΑΙΑΟΣΕ στο ΔΣ του ΕΒΕΠ, έγινε συζήτηση επί σχεδίων που είχαν δει το φως της δημοσιότητας αναφορικά με την αξιοποίηση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονται στον Πειραιά. Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης, τόνισε, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι, το ΕΒΕΠ έχει καταθέσει θέσεις και προτάσεις επί σχεδίων που βρίσκονται υπό συζήτηση, με γνώμονα την ισόρροπη ανάπτυξη και τη διασφάλιση των κανόνων ανταγωνισμού που διέπουν το Πειραϊκό επιχειρείν.
Από την πλευρά του, ο κ. Κεσεντές, ενημέρωσε το συμβούλιο για τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου της παραχώρησης του Θριάσιου και της σημασίας που προσλαμβάνει για την εφοδιαστική και τα logistics.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο κ. Κεσεντές αναφέρθηκε, επίσης, στους σχεδιασμούς ανάπτυξης άνω του υφιστάμενου σταθμού του ΟΣΕ στον Πειραιά για την ανάπτυξη ενός πολυχώρου, που θα μπορούσε να στεγάσει εμπορικές – και όχι μόνο – δραστηριότητες, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση χώρου πλησίον του σταθμού για στάθμευση αυτοκινήτων και κτιριακών εγκαταστάσεων στην περιοχή της Λεύκας στον Πειραιά, καθώς και για την ανάπτυξη πολυχώρου με πολιτιστικό πρόσημο.
Τέλος, έγινε συζήτηση για τα προβλήματα στην εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, αλλά και επί των σχεδιασμών για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, όπου εκφράστηκε ο προβληματισμός για τις επιπτώσεις στην κοινοπραξία επιβατηγών – οχηματαγωγών και όχι μόνο.