Ο κλάδος HoReCa αλλάζει, εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία τόνισαν οι ομιλητές του πάνελ «HO.RE.CA» μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, σύμφωνα με ανακοίνωση των διοργανωτών.
Η Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca Cola 3Ε, επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, τόνισε πώς η πανδημία δεν κράτησε πίσω τον οργανισμό, καθώς την είδαν ως ευκαιρία για εξέλιξη. Ο κλάδος άλλαξε και προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα, όπως τόνισε. Πρόσθεσε, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών του Φόρουμ, πως η Coca Cola 3Ε βρέθηκε από την πρώτη στιγμή δίπλα στους πελάτες της δημιουργώντας νέα ψηφιακά εργαλεία, ενισχύοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο και δίνοντας έμφαση στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, που ήταν απαραίτητες για τη γρήγορη προσαρμογή στις νέες καταστάσεις που δημιούργησε η πανδημία. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πάρα πολλές από τις αλλαγές που έλαβαν χώρα «ήρθαν για να μείνουν». Εκτίμησε πως η εστίαση θα αλλάξει γιατί θα αλλάξουν οι απαιτήσεις των καταναλωτών. Σημείωσε πως η Coca Cola αφουγκραζόμενη τις ανάγκες που χρειάζεται η αγορά, δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα για να ενδυναμώσει 10.000 επαγγελματίες του HoReCa, νέους και γυναίκες έως το τέλος του 2021, βοηθώντας τους να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους και να αποκτήσουν περισσότερες, με βάση τις αναδυόμενες τάσεις και ανάγκες της νέας εποχής.
Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, σημείωσε πως η πανδημία ανάγκασε την εταιρεία να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα, με γνώμονα την υγεία των συνεργατών και των εργαζόμενων της. Προσέθεσε ότι η επικοινωνία με την αγορά ακόμα και με κλειστά μαγαζιά ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εκτίμησε πως ο στόχος από το άνοιγμα της αγοράς είναι να δημιουργηθεί μια νέα δυναμική. Επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση πως εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος, τονίζοντας πως η επόμενη μέρα είναι μια άσκηση ευελιξίας καθώς οι προβλέψεις αλλάζουν καθημερινά. Χαρακτήρισε «κλειδί» για την πορεία της αγοράς, την ασφάλεια που θα νιώθουν οι καταναλωτές να επισκέπτονται τα μαγαζιά.
Ο κ. Παναγιώτης Παλαιολόγος, πρόεδρος και ιδρυτής της Hotel Brain, ανέφερε ότι έπρεπε να διαχειριστούμε μια δύσκολη κατάσταση χωρίς εισοδήματα, έχοντας να σκεφτούμε και να διαχειριστούμε τους εργαζομένους μας και την υγεία τους, τους εκμισθωτές μας, τους πελάτες και τους προμηθευτές μας. Όπως τόνισε, ήταν μια πολύ δύσκολη συνθήκη, μάθαμε πολλά πράγματα, όπως το να δουλεύουμε χωρίς προβλέψεις. Ξεκαθάρισε πώς το πλάνο της Hotel Brain είναι να ανοίξει μέχρι τις 18 Ιουνίου όλα της τα ξενοδοχεία και σημείωσε πως ο Ιούλιος, ο Αύγουστος, ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος θα είναι καλοί μήνες για την τουριστική αγορά.
Ο σεφ Λευτέρης Λαζάρου τόνισε ότι μέσα από τις εμπειρίες που αποκτήσαμε μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλη αγωνία για το πώς θα αντιδράσει η αγορά, ενώ εκτίμησε ότι ήταν λάθος το να μην ανοίξουν οι εσωτερικοί χώροι με μηχανήματα καθαρισμού αέρα. Παράλληλα, σημείωσε πως η στρατηγική της Ελλάδας θα πρέπει να αλλάξει και να δώσει έμφαση στο να υπάρχει τουρισμός όλο το χρόνο και κυρίως τους χειμερινούς μήνες.
Κατά σειρά ομιλητών, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης ανέφερε ότι έχουμε αφήσει πίσω μας τα lockdown και προχωράμε σταδιακά με ασφάλεια. Αυτό που προέχει, κυρίως τον Μάιο, σημείωσε, είναι να συμμετάσχει ο κόσμος στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, ούτως ώστε τον Ιούνιο να έχουμε αποκτήσει την ανοσία μέσα στην κοινότητα που να μας επιτρέψει να ανοίξουμε δραστηριότητες ακόμα περισσότερο. Σημείωσε ότι για την εστίαση ήδη ανακοινώθηκε ένα πρόγραμμα που ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ και σύντομα θα αρχίσουν να υποβάλλονται οι δηλώσεις και η εκκαθάριση θα γίνει επίσης γρήγορα προκειμένου να ενισχυθούν επιχειρήσεις για την επανεκκίνησή τους.