Την προηγούμενη εβδομάδα η MesseFrankfurt Greece SP και η Nuernbergmesse Greece SP διοργάνωσε τη πολύ επιτυχημένη εκδήλωση στην Αθήνα με τίτλο «India is calling: Discover a world of infinite opportunities», για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών στην Ινδία από ένα εύρος εμπορικών κλάδων, και την υποστήριξη νέων επιχειρηματικών συνεργασιών, μέσω διεθνών κλαδικών εκθέσεων των δυο εκθεσιακών οργανισμών στην Ινδική χερσόνησο όπου ένας από τους τρείς ομιλητές ήταν ο Πρόεδρος του Ελληνο-Ινδικού επιχειρηματικού συμβουλίου, κος Χρήστος Δήμας.
Στην ομιλία του ο κος Δήμας ανέφερε για την μεγάλη μεσαία τάξη της χώρας όπου το 2025 βάσει στοιχείων θα ανέλθει σε 550 εκ. καταναλωτές. Ακόμη ότι η χώρα τρέχει με 7% GDP .
Η Ινδία παραμένει μία απαιτητική αγορά με εμπόδια όπως: υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί, φυτό-υγειονομικές απαιτήσεις, εισαγωγικές διατυπώσεις κ.α.
Το μέγεθος που έχει η Ινδική αγορά καθώς δεν πρόκειται για μια ενιαία «αγορά» , αλλά τουλάχιστον για 28 διαφορετικές αγορές, καθόσον υπάρχουν καταρχήν 28 βασικές αγορές που αντιστοιχούν στα 28 ινδικά κρατίδια.
Ένα μεγάλο προσόν της χώρας είναι ότι διαθέτει σταθερή, δυτικού τύπου κοινοβουλευτική δημοκρατία, μακράν η μεγαλύτερη πληθυσμιακά δημοκρατία στον πλανήτη.
Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2025 στην Ινδία θα ανέλθει σε 250 δισ. δολλάρια.
Μετά τον ερχομό στην εξουσία της Κυβέρνησης του Ναρέντρα Μόντι σημειώθηκε ανάληψη πρωτοβουλιών για τον πολλαπλασιασμό των Άμεσων Ξένων Επιχειρήσεων στην Ινδία.
Η ΙΝΔΙΑ ΩΣ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ για την Ελλάδα μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους, την ίδρυση εταιρείας ή την εύρεση αντιπροσώπου.
Ο ενδιαφερόμενος Έλληνες εξαγωγέας θα πρέπει να προβεί σε μια έστω στοιχειώδη έρευνα αγοράς εξετάζοντας κατά πόσο είναι προσβάσιμο το προϊόν του στην Ινδική αγορά ( ανταγωνισμός, τιμές κλπ), τον καθορισμό της τιμολογιακής του πολιτικής (σε ποιά κατηγορία καταναλωτών θέλει να απευθυνθεί ), τα θέματα σήμανσης, πιστοποίησης όπου αυτά απαιτούνται. Εξυπακούεται ότι η συμμετοχή σε κλαδικές εκθέσεις που πραγματοποιούνται στην Ινδία είναι η πιό κατάλληλη μέθοδος για την γνωριμία της αγοράς της Ινδίας και των προϊόντων των Ελλήνων εξαγωγέων από αυτήν όπως και η συνεργασία με φορείς όπως το Ελληνο-Ινδικό επιχειρηματικο συμβούλιο.