H Bosch, ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας και υπηρεσιών, έκλεισε το οικονομικό έτος του 2022 με 245,9 εκατομμύρια ευρώ καταγράφοντας έτσι μια ανάπτυξη κατά 11,3 τοις εκατό σε σύγκριση με το περασμένο έτος. Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ιωάννης Κάπρας, ανέφερε: «Το 2022 ήταν αναμφίβολα ένα έτος γεμάτο προκλήσεις. Η ενεργειακή κρίση και οι επιπτώσεις της, ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και των επιτοκίων, καθώς και ο πληθωρισμός αποτέλεσαν επιγραμματικά τη βάση ενός δυσμενούς μακροοικονομικού περιβάλλοντος το περασμένο έτος. Κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες, η εταιρεία κατάφερε όχι μόνο να ανταποκριθεί με επιτυχία, αλλά και να σημειώσει ανάπτυξη στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα αυτό τα αποδίδουμε σίγουρα στις ισχυρές βάσεις που διαθέτει μια εταιρεία όπως η Bosch, αλλά κυρίως στα αντανακλαστικά της εταιρείας που της επιτρέπουν να προσαρμόζεται στις αλλαγές και τις νέες συνθήκες του περιβάλλοντος».
Ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται στον όμιλο Bosch στην Ελλάδα ανήλθε στα 280 άτομα, σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση τον Δεκέμβριο του 2022.
Για το τρέχον οικονομικό έτος, αναμένεται ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας της τάξεως 2,4 τοις εκατό κάτι που φαίνεται και από τα στοιχεία των πρώτων μηνών του έτους. Σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται ότι η παγκόσμια οικονομική παραγωγή θα αυξηθεί κατά 1,7 τοις εκατό. «Παρότι αναμένουμε μια απαιτητική χρονιά και στην Ελλάδα λόγω της τρέχουσας κατάστασης, παραμένουμε προσηλωμένοι στην τοπική αγορά και τις μακροπρόθεσμες δυνατότητές της», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch Ελλάδας.
Πορεία δραστηριοτήτων της Bosch στην Ελλάδα
Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών ανά τμήμα και δραστηριότητα, το τμήμα Αυτοκίνησης σημείωσε συνολική αύξηση 9,5 τοις εκατό στην Ελλάδα. Το τμήμα των Καταναλωτικών Αγαθών κατέγραψε μια αύξηση της τάξεως του 14,4 τοις εκατό, ενώ το τμήμα Ενέργειας και Τεχνολογίας Κτηρίων σημείωσε μείωση, 6,4 τοις εκατό, η οποία θεωρείται μικρή δεδομένου του ισχυρού αντίκτυπου των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης. Τέλος, ο τομέας των Βιομηχανικών Λύσεων σημείωσε ανάπτυξη της τάξεως του 20,0 τοις εκατό.
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και βιώσιμος προσανατολισμός
Το 2022, η Bosch Ελλάδας παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για στήριξη του κοινωνικού συνόλου, συνέβαλε στη αρωγή οργανισμών με έντονη δράση και αποτύπωμα στην ελληνική κοινωνία, όπως είναι οι Γιατροί του Κόσμου, ο Δήμος Κρωπίας και ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός. Επιπλέον, συνέβαλε μέσω της στήριξης σε φοιτητικές ομάδες μηχανικής με εξειδίκευση στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, ενώ η εταιρεία σύναψε για ακόμη μια χρονιά συνεργασία με τη φοιτητική ομάδα Prom Racing, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η οποία κατασκευάζει ένα αναβαθμισμένο ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο με το οποίο θα συμμετάσχουν στους αγώνες «Formula Student».
Σε ομιλικό επίπεδο, όλες οι προσπάθειες της Bosch συμβάλλουν προς τη λύση της ενεργειακής κρίσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το χαρτοφυλάκιο της Bosch που μπορεί πλέον να επηρεάσει θετικά, κατά 90 τοις εκατό, την κατανάλωση ενέργειας όλων των οικιακών συσκευών. Αυτό συμβαίνει και με την επίσπευση των επενδύσεων σε βιώσιμες τεχνολογίες και την ανάπτυξη ενεργειακών λύσεων όπως είναι η ηλεκτροκίνηση, οι κυψέλες καυσίμου, η τεχνολογία υδρογόνου και οι λύσεις με νέες αντλίες θερμότητας. Εκεί οδηγείται και η ίδια η αγορά, εφόσον παρά τις όποιες προκλήσεις, η ενεργειακή και κλιματική κρίση αυξάνουν την παγκόσμια ζήτηση κλιματικά ουδέτερης τεχνολογίας.
Όμιλος Bosch 2023: Στρατηγική πορεία και νέες προοπτικές
Το 2022, η Bosch, σε παγκόσμιο επίπεδο, διανύοντας μια απαιτητική χρονιά, ξεπέρασε τους επιχειρηματικούς της στόχους. Ο προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών αύξησε τις συνολικές πωλήσεις παγκοσμίως στα 88,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από 4,0 σε 4,3 τοις εκατό. «Αντιμετωπίσαμε ικανοποιητικά τις προκλήσεις του 2022 – τόσο οι πωλήσεις μας όσο και το περιθώριο κέρδους ήταν υψηλότερα από τα αναμενόμενα», δήλωσε ο Δρ. Stefan Hartung, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Robert Bosch GmbH. Αν και επακολούθησαν οι επιπτώσεις της πανδημίας, η Bosch κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 3,5 τοις εκατό το πρώτο τετράμηνο του 2023. Ενώ, παρά τις μέτριες οικονομικές προοπτικές που προβλέπονται, η εταιρεία στοχεύει σε αύξηση πωλήσεων μεταξύ του 6,0 και του 9,0 τοις εκατό για ολόκληρο το 2023. Ο στόχος που αφορά το περιθώριο κέρδους από τις δραστηριότητες του 2023 είναι 5,0 τοις εκατό. Ακόμα κι αν το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον παραμένει απαιτητικό, η Bosch θέλει να αναπτυχθεί σημαντικά πιο γρήγορα μέσα στα επόμενα χρόνια. «Στόχος μας είναι να αναπτυχθούμε σε κάθε περιοχή του κόσμου και να είμαστε μεταξύ των τριών κορυφαίων προμηθευτών στις αγορές μας», δήλωσε ο Hartung.
Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής προκαλεί σημαντικές αναταραχές στις επιχειρήσεις και την κοινωνία, ενώ παράλληλα επιταχύνει την τεχνολογική αλλαγή. «Αυτός ο τεχνολογικός μετασχηματισμός φέρνει στο προσκήνιο ευκαιρίες ανάπτυξης που θέλουμε να αδράξουμε. Σε αυτό το πλαίσιο, το μότο «Τεχνολογία για τη ζωή» γίνεται πράξη – όχι μόνο όταν πρόκειται για τις μεγάλες τάσεις του εξηλεκτρισμού, του αυτοματισμού και της ψηφιοποίησης, αλλά και όσον αφορά το λογισμικό και την τεχνητή νοημοσύνη», είπε ο Hartung. Η Bosch ανταποκρίνεται σε αυτήν την τάση της μηχανικής αυτοκινήτων που βασίζεται σε λογισμικό, επαναπροσδιορίζοντας τις δραστηριότητές της στην αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων: εντός της Robert Bosch GmbH, η Bosch Mobility θα διοικείται μελλοντικά ως ξεχωριστός επιχειρηματικός τομέας με ευθύνη για τις δικές του δραστηριότητες και διαφορετική ηγετική ομάδα. Στόχος είναι να μπορούμε να εξυπηρετούμε από μία μόνο πηγή, υφιστάμενες και νέες ανάγκες πελατών, αποτελεσματικότερα και ταχύτερα με προσαρμοσμένες λύσεις. Ο πρόεδρος της Bosch ανακοίνωσε ότι η προσφάτως αναδιαρθρωμένη επιχείρηση της αυτοκίνησης προβλέπεται να αναπτύσσεται κατά μέσο όρο ετησίως περίπου 6,0 τοις εκατό, έως το 2029, και ότι θα επιτύχει ετήσιες πωλήσεις άνω των 80 δισεκατομμυρίων ευρώ.