Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, φρένο στον ρυθμό ανάπτυξης αλλά και επιστροφή στα πρωτογενή πλεονάσματα προβλέπει ο ΟΟΣΑ στην έκθεσή του για την ελληνική οικονομία συστήνοντας διεύρυνση της φορολογικής βάσης.

Πληθωρισμός 

Ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι ο ετήσιος εναρμονισμένος δείκτης πληθωρισμού θα μειωθεί φέτος στο 3,7% από 9,5% το 2022 και στο 2,3% το 2024. 

Ανάπτυξη 

 Στο μέτωπο του ρυθμού ανάπτυξης εκτιμάται επέκταση της ελληνικής οικονομίας κατά 1,1% φέτος και 1,8% το 2024 με τις εξαγωγές να υποχωρούν φέτος κατά 0,5% και το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών να διευρύνεται σε 8,9% φέτος από 7,1% πέρυσι.

Χρέος

Το δημόσιο χρέος από 175,1% του ΑΕΠ το 2022 θα υποχωρήσει στο 170,7% φέτος και στο 163,6% το 2024.

Πρωτογενές πλεόνασμα 

Όσον αφορά το πρωτογενές αποτέλεσμα, ο ΟΟΣΑ «βλέπει» πρωτογενές έλλειμμα 1,6% του ΑΕΠ το 2022 βάζοντας οριακά χαμηλότερα τον πήχη των προβλέψεων για το φετινό πρωτογενές πλεόνασμα στο 0,5% του ΑΕΠ. Για το 2024 προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ πρόβλεψη την οποία συνοδεύει με συστάσεις για διατήρηση ετήσιου πρωτογενούς πλεονάσματος μεταξύ 1,5% και 2% για τα χρόνια μετά το 2023.

Φορολογία 

Στο φορολογικό πεδίο ο ΟΟΣΑ, αφού διαπιστώνει μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης φυσικών και νομικών προσώπων με παράλληλη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών  συνιστά οι μελλοντικές παρεμβάσεις επί των συντελεστών να εστιάσουν στη συντήρηση των εσόδων με παράλληλη διεύρυνση της φορολογικής βάσης. 

Για το δημόσιο τομέα, η ελληνική κυβέρνηση καλείται να αποφύγει την αύξηση των δημοσίων υπαλλήλων αξιοποιώντας μετατάξεις υπαλλήλων για την κάλυψη κενών σε διάφορους τομείς ενώ σε πολλά σημεία της έκθεσης αναδεικνύεται ο καταλυτικός ρόλος του Ταμείου Ανάκαμψης για την ελληνική οικονομία με την επισήμανση πως στο διάβα του χρόνου τα τεχνικά προβλήματα υλοποίησης και ο βαθμός δυσκολίας να τρέξουν γρήγορα μεγάλα έργα θα αυξάνονται.

Για τις τράπεζες ο ΟΟΣΑ προτείνει ενθάρρυνσή τους ώστε να αυξηθεί η κεφαλαιακή τους βάση με αύξηση των οργανικών κερδών .

Όσον αφορά τις αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα , η συστήνει ενδυνάμωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε κλαδικό επίπεδο ως βασικό εργαλείο για τη διαμόρφωση των μισθών , εστιάζοντας στην υποστήριξη των κοινωνικών εταίρων να συνάψουν συμβάσεις σε επιχειρησιακό επίπεδο.