Στην εγχώρια αγορά αγροτικών προϊόντων πρέπει να στηριχθούν οι κοινοπραξίες ώστε να εξασφαλιστούν οικονομίες κλίμακας με στόχο τις ανταγωνιστικές τιμές και την ένταση της παραγωγής, αλλά και να υλοποιηθούν συντονισμένες πολιτικές για την επίλυση των ουσιαστικών προβλημάτων του αγροτικού τομέα.
Αυτό είναι το συμπέρασμα ενημερωτικής ημερίδας για την πλατφόρμα του έργου e-Auction, το Ηλεκτρονικό Δημοπρατήριο στον Αγροδιατροφικό τομέα, στο οποίο συμμετέχει ως εταίρος το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Στη σημασία του αγροδιατροφικού τομέα και την πρωταρχική του θέση στην οικονομία της χώρας αναφέρθηκε ο καθηγητής Αγροτικής Πολιτικής της Αγροτικής Οικονομίας Τμήματος Γεωπονίας του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Μάττας, τονίζοντας ότι πρόκειται για το μοναδικό παραγωγικό κλάδο ο οποίος καθ΄ όλη τη διάρκεια της κρίσης στην Ελλάδα παρουσίασε θετικούς δείκτες.
Ο σύμβουλος εξαγωγικού marketing στον αγροδιατροφικό τομέα, Σταύρος Τσουρουκίδης, αναφερόμενος στη γερμανική αγορά τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα ελληνικά προϊόντα που διακρίνονται για τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε ότι η συγκεκριμένη αγορά, λόγω της υψηλής συσπείρωσης που παρουσιάζει, απαιτεί μεγάλες ποσότητες προϊόντος κατά παραγγελία.
Στην ημερίδα, παρουσιάστηκε η συνολική δράση του έργου, από τον Αλέξανδρο Παζαΐτη, της NOISIS Σύμβουλοι Ανάπτυξης Α.Ε., καθώς και η λειτουργία του e-Auction από τον Αθανάσιο Λιάκο, IT Consultant Engineer, της PROFILE ΑΕ, υπεργολάβο της πλατφόρμας.
Το έργο e-Auction
Το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο συμμετέχει ως εταίρος στο έργο e-Auction, του IPA Διασυνοριακού Προγράμματος «Ελλάδα – πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας 2007-2013». Επικεφαλής του έργου είναι το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, ενώ συμμετέχουν και το Επιμελητήριο Κιλκίς από την Ελληνική πλευρά. Από την πλευρά της γειτονικής χώρας συμμετέχει το Foundation for Local and IT Development – Gevgelija και ο Δήμος του Kavadarci.
Το e-Auction λειτουργεί ως ένα Business-to-Βusiness (B2B) εργαλείο το οποίο αναπτύχθηκε με σκοπό να ενισχύσει την επιχειρηματική δραστηριότητα στη διασυνοριακή περιοχή, βοηθώντας τους τοπικούς παραγωγούς να ανταποκριθούν στη ζήτηση των προϊόντων και να δημιουργηθούν νέοι δίαυλοι διανομής προϊόντων στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά.