Σε ρυθμούς click away έχει μπει τα τελευταία 24ωρα η ελληνική αγορά με την κίνηση όμως να είναι υποτονική. Οι επιχειρηματίες ζητούν επανεξέταση της λειτουργίας των καταστημάτων, φυσικά με την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του κορονοϊού, ενώ τονίζουν πως η ηλεκτρονική παραγγελία και η παραλαβή από το κατάστημα, ειδικά σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Γράφει η Σταυρούλα Πεταλιού
«Άποψή μας είναι πως το λιανεμπόριο δεν μπορεί να λειτουργήσει με τη μέθοδο click away» τονίζει μιλώντας στο newsbeast.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.
Επισημαίνοντας πως η κίνηση στα καταστήματα είναι αρκετά υποτονική τα πρώτα σχεδόν τρία εικοσιτετράωρα που πραγματοποιείται το «μικρό» αυτό άνοιγμα της αγοράς εξηγεί πως οι πολίτες δείχνουν ότι… αδιαφορούν.
«Το click away είναι μία μέθοδος πολύπλοκη με πολλά προβλήματα. Οι καταναλωτές δεν μπορούν να δοκιμάσουν και να διαλέξουν αυτά τα οποία θέλουν να αγοράσουν» εξηγεί και υπογραμμίζει πως η Πολιτεία θα πρέπει να επανεξετάσει το άνοιγμα των καταστημάτων θέτοντας αυστηρούς κανόνες με στόχο τη διαφύλαξη της υγείας των πολιτών.
«Το σύστημα του ”click away” είναι συμπληρωματικό» εξηγεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης αναφέροντας πως «δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς».
«Όπως δηλώνουμε και σε σχετική μας ανακοίνωση αντιλαμβανόμαστε ότι ύψιστο αγαθό και προτεραιότητα είναι η υγεία. Το εμπόριο, όμως αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο σε όλη την επικράτεια και ουσιαστικά παραμένει ακόμα κλειστό. Συστήματα τύπου “click away”, ραντεβού και ψηφιακές πωλήσεις, αποτελούν συμπληρωματικές μεθόδους και δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ολοκληρωμένη λειτουργία της αγοράς» σημειώνει και προσθέτει:
«Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη ιδιαίτερα για τα συνοικιακά καταστήματα τα οποία επισκέπτονται 4-5 άνθρωποι την ημέρα. Πρέπει να επανέλθουμε με νέες προτάσεις για την επαναλειτουργία της αγοράς, για το μέλλον και την επιβίωση χιλιάδων μικρομεσαίων, που αυτή τη στιγμή βλέπουν ορατό τον κίνδυνο του αφανισμού τους».
Πώς λειτουργεί όμως το click away
Η αγορά ξεκινά με την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία.
Γίνεται καταχώρηση της παραγγελίας από την επιχείρηση και αποστολή στον πελάτη είτε ηλεκτρονικού αποδεικτικού εγγράφου της αγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) είτε μηνύματος (SMS) που φέρει τα εξής στοιχεία: επωνυμία, διεύθυνση και Αριθμό Φορολογικού Μητρώου της επιχείρησης, χρονικό διάστημα παραλαβής που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δύο ώρες συνολικά.
Η παραλαβή γίνεται από ένα άτομο και μόνο από ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο των καταστημάτων.
Η πληρωμή πραγματοποιείται μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.
Κατά την παραλαβή τηρείται ελάχιστη απόστασης δύο μέτρων μεταξύ πελατών, ο μέγιστος αριθμός ατόμων στην αναμονή είναι 9 άτομα και ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο σημείο παραλαβής δέκα λεπτά.
Για τη μετακίνηση παραλαβής με click away
Ειδικά, για την προμήθεια αγαθών μέσω της διαδικασίας προαγοράς/προεπιλογής μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής παραγγελίας (click away) ο πολίτης υποχρεούται να φέρει επιπρόσθετα ηλεκτρονικό αποδεικτικό έγγραφο της προαγοράς (προπληρωμένη παραγγελία) ή σχετικό αποδεικτικό μήνυμα (SMS) ή το αποδεικτικό της ψηφιακής πλατφόρμας e-Καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.