Ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» απευθύνει σύσταση προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών για να παρέμβει στις τράπεζες που δεν αποδέχονται αιτήσεις για το ακατάσχετο των λογαριασμών.
Όπως προκύπτει από καταγγελίες καταναλωτών στον Συνήγορο του Καταναλωτή, υπάρχουν κάποιες τράπεζες που αρνούνται να παραλάβουν δηλώσεις καταθετών του άρθρου 20 του Ν.4161/2013, σχετικά με το λογαριασμό για τον οποίον θα ισχύει το «ακατάσχετο».
Η Ανεξάρτητη Αρχή σημειώνει: «σε συνέχεια της από 22 Οκτωβρίου 2013 ανακοίνωσης προς το καταναλωτικό κοινό, με θέμα ”κατάσχεση ή συμψηφισμός καταθετικών λογαριασμών για χρέη δανειοληπτών προς τις Τράπεζες” με το οποίο κάλεσε τους καταθέτες να προβούν άμεσα σε δήλωση τους προς εκείνη την Τράπεζα που τηρούν λογαριασμό για τον οποίο επιθυμούν να ισχύει το ακατάσχετο του άρθρου 20 Ν.4161/2013, διαπιστώθηκε, μετά από καταγγελίες καταθετών, ότι πολλές Τράπεζες αρνούνται να παραλάβουν υπεύθυνες δηλώσεις των καταθετών- πελατών τους με τις οποίες καθορίζουν το λογαριασμό για τον οποίο επιθυμούν να ισχύει το ακατάσχετο του άρθρου 20 Ν.4161/2013 για χρέη τους προς αυτές».
Κατόπιν των ανωτέρω, «ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Ευάγγελος Ζερβέας απευθύνει Σύσταση προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών όπως παρέμβει άμεσα στα μέλη της, με την αυστηρή υπόδειξη να δέχονται αμελλητί τις σχετικές δηλώσεις και να τηρούν τις διατάξεις του άρθρου 20 Ν.4161/2013, προκειμένου οι καταθέτες-δανειολήπτες να τυγχάνουν της προστασίας του εν λόγω άρθρου του Ν.4161/2013».