Μείωση 0,7% κατέγραψε ο πληθωρισμός σε ετήσια βάση τον Ιούλιο 2013, έναντι αύξησης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011. Σημειώνεται πως τον Ιούνιο ο πληθωρισμός ήταν αρνητικός κατά 0,4%.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2012 – Ιουλίου 2013 παρουσίασε αύξηση 0,3%, έναντι αύξησης 2,1%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα. Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουλίου 2013, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2012, προκύπτει μείωση 0,7%,
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7% το μήνα Ιούλιο 2013, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :
Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 5,1% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 3,5% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 1,5% της ομάδας Μεταφορές, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων αεροπλάνων.
δ) Κατά 4,3% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 3% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4,0% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,5% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
η) Κατά 5,4% της ομάδαςΆλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, κρέατα γενικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, χυμούς φρούτων.
β) Κατά 2,6% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 6,7% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.