Θα ενθαρρύνω τις κινεζικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε επενδύσεις στην Ελλάδα, ήδη κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, δήλωσε το απόγευμα ο πρόεδρος της COSCO Group, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, κατά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του νέου υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, της COSCO ΣΕΠ, του ΟΛΠ και του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να προχωρήσει η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό μέρος.

Ο κάπτεν Γουέι Τζιαφού, αναφερόμενος στο θέμα του Ελληνικού, έφερε ως παράδειγμα την πρόσφατη κατασκευή του τεχνητού νησιού-ξενοδοχείου στο Ντουμπάι, και εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην ελληνική κυβέρνηση και στην επιχειρηματικότητα.

Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στήριξη που παρείχαν στην κινεζική πλευρά από το 2002 έως σήμερα οι πρωθυπουργοί της Ελλάδος Κώστας Καραμανλής, Γιώργος Παπανδρέου και Αντώνης Σαμαράς, αλλά και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Γιώργος Ανωμερίτης.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και στον Πειραιά, που σκοπεύει να του δώσει μεγάλη δύναμη. Και χαρακτήρισε τον κάπτεν Γουέι Τζιαφού μεγάλο φίλο της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι από την αρχή εμπνεύστηκε, έπειτα από μια σειρά συναντήσεων με μέλη ελληνικών κυβέρνησεων, τις σημερινές επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόσθεσε ότι σήμερα μπαίνουν οι βάσεις για να συνεχίσουμε αυτό που είδαμε να εγκαινιάζουμε χθες, που ξεκίνησε από το 2002 από την πρώτη συζήτηση μέχρι την κατάληξη της συμφωνίας του 2008 και την οριστικοποίησή της το 2009. Σήμερα βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη συμφωνία που ελπίζουμε να έρθει σύντομα και η υλοποίησή της να φέρει ακόμα περισσότερα κοντέινερ, θέσεις εργασίας, ισχύ στο λιμάνι του Πειραιά και περισσότερα έσοδα στην ελληνική οικονομία, τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

«Πιστεύουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσα από επενδύσεις στρατηγικού χαρακτήρα που δίνουν βάθος στην οικονομία μας και προοπτική στις νέες γενιές. Εκτιμούμε ότι η στρατηγική συνεργασία που ξεκίνησε με την Κίνα και την COSCO είναι μια σχέση που θα χαρακτηρίζει τις γενιές που θα έρθουν» τόνισε ο υπουργός.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, επεσήμανε ότι συνεχίζουμε την προσπάθεια επενδύσεων στο λιμάνι μέσω COSCO και αυτή τη φορά, ανέφερε, μέσω της πολιτικής των παραχωρήσεων που γνωρίζουμε ότι είναι και ο μόνος τρόπος στο ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα για την ανάπτυξη. Στο σημείο αυτό έκανε ιδιαίτερη μνεία στον Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, τονίζοντας ότι από αυτή τη σημερινή συνάντηση λείπει ένας σπουδαίος Έλληνας που έκανε όλο αυτό, ο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, και έπειτα από 11 χρόνια έχουμε κάνει πολλά. Συμπλήρωσε ότι οι απόψεις μας είναι γνωστές και αύριο στη Γενική Συνέλευση του οργανισμού θα τις πούμε για μια ακόμη φορά.

Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), Στέλιος Σταυρίδης, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, δήλωσε ότι είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η Ελλάδα μπορεί και έχει τόσο σημαντικούς συνεργάτες οι οποίοι μπορούν και δημιουργούν πλούτο για την κοινωνία μας και τον Πειραιά. Κάθε μεγάλος οργανισμός, συνέχισε, κάθε μεγάλη χώρα διακρίνεται από ένα κοινό σημείο, να έχει σημαντικούς και σοβαρούς συνεργάτες. Το έχουμε πετύχει με τον COSCO, σημείωσε και επεσήμανε ότι ανεβάζουμε συνεχώς τον πήχη πιο ψηλά. Πρόσθεσε επίσης ότι η θέση του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα του ΟΛΠ είναι δεδομένη: «Εμείς θέλουμε ένα λιμάνι του Πειραιά το οποίο να αναπτυχθεί συνολικά και όχι ετεροβαρώς».

Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, η COSCO ΣΕΠ θα αναλάβει να κατασκευάσει το δυτικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο θα κατασκευαστεί από την COSCO ΣΕΠ ο νέος σταθμός πετρελαιοειδών που θα εξοφληθεί από το ελληνικό Δημόσιο σε ορίζοντα 15ετίας. Επίσης ως αντισταθμιστικό όφελος θα κατασκευαστεί και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος.

Όσον αφορά το θέμα της φιλικής διευθέτησης που επιχειρείται από την COSCO, καθώς η κινεζική πλευρά ζητά την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει με σκοπό την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα, αυτό θα αποφασιστεί από τις δύο πλευρές έως το τέλος του χρόνου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικά με το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά η COSCO έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ενώ έχει γνωστοποιήσει πως θα συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων.

Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ ήταν υποχρεωμένο να παρουσιάσει τη στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών έως τις 28 Φεβρουαρίου. Ζήτησε και πήρε παράταση και τελικά υπέβαλε τη σχετική μελέτη στο Μέγαρο Μαξίμου και στην τρόικα στις αρχές Μαΐου. Ο κ. Σταυρίδης με δηλώσεις του έχει υποστηρίξει ότι μέχρι τέλος Ιουλίου, το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει την τελική του πρόταση, αν δηλαδή προκρίνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των λιμένων.