Ο αγγλοολλανδικός όμιλος αγροδιατροφικών, απορρυπαντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας Unilever απείλησε σήμερα ότι θα αποσύρει τις διαφημίσεις του από εταιρείες-κολοσσούς του διαδικτύου, όπως το Facebook και το Google, αν δεν αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικότερο τρόπο τις «ψευδείς ειδήσεις», τον σεξισμό και τις δηλώσεις που προωθούν το μίσος.
«Η Unilever δεν θα επενδύει σε πλατφόρμες ή σε περιβάλλοντα που δεν προστατεύουν τα παιδιά μας ή που δημιουργούν διχασμό στην κοινωνία, ευνοώντας την οργή ή το μίσος» αναφέρει ο υπεύθυνος του τομέα μάρκετινγκ Κιθ Γουίντ, στην ομιλία που πρόκειται να εκφωνήσει αργότερα σήμερα σε ένα ετήσιο συνέδριο αφιερωμένο στο ψηφιακό μάρκετινγκ, που διεξάγεται στην Καλιφόρνια. Το Γαλλικό Πρακτορείο εξασφάλισε ένα αντίγραφο αυτής της ομιλίας.
Η Unilever δαπάνησε περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια ευρώ σε διαφημίσεις το 2017. Το 30% του ποσού αυτού αφορούσε διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Είναι η δεύτερη σε μέγεθος διαφημιζόμενη εταιρεία στον κόσμο, πίσω από την Procter&Gamble.
Ο Γουίντ προειδοποίησε ότι ο όμιλος θα σταματήσει να επενδύσει σε διαδικτυακές πλατφόρμες οι οποίες «τρέφουν τον διχασμό».
«Ψευδείς ειδήσεις, ρατσισμός, σεξισμός, τρομοκράτες που μεταδίδουν μηνύματα μίσους, τοξικό περιεχόμενο που στοχεύει στα παιδιά: ένα μέρος του Ίντερνετ απέχει χιλιόμετρα από αυτό που είχαμε οραματιστεί» αναφέρεται στο κείμενο της ομιλίας του.
Η εταιρεία ενθαρρύνει τους μεγάλους ομίλους του διαδικτύου να ενισχύουν τους ελέγχους στο περιεχόμενο που δημοσιεύεται στις πλατφόρμες τους «πριν σταματήσουν οι χρήστες να διαβάζουν το περιεχόμενο, οι διαφημιστές να διαφημίζονται και οι συντάκτες να γράφουν».