Σε «πολύ σοβαρή επέκταση» της παρουσίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη Βαλκανική εντός της επόμενης πενταετίας και στην αύξηση του ποσοστού τής κίνησης που προέρχεται από τις βαλκανικές χώρες σε ποσοστό της τάξης του 30%, προσβλέπει η κοινοπραξία που αναλαμβάνει το λιμάνι, όπως επισήμανε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Πρακτορείο 104,9 FM» ο συντονιστής της, Σωτήρης Θεοφάνης.
Ενόψει της υπογραφής της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ) για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) στις 6 το απόγευμα, στην Αθήνα, ο κ. Θεοφάνης επανέλαβε ότι η νέα διοίκηση αναμένεται να αναλάβει το «τιμόνι» σε δύο μήνες από σήμερα, αλλά και να ολοκληρώσει τις υπεσχημένες επενδύσεις σε χρόνο «εξπρές», πολύ νωρίτερα από τη συμβατική της υποχρέωση.
Πρόσθεσε ότι η κοινοπραξία DIEP gmBH-Terminal Link SAS-Belterra Investments Ltd έχει στρατηγική και για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής γραμμής και των logistics στην περιοχή. «Αυτό θα δώσει έμμεσα δραστηριότητες στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης των φορτιών στην ευρύτερη οικονομική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και προσδοκούμε ότι θα έχει σημαντικά έμμεσα οφέλη για την ευρύτερη περιοχή» σημείωσε.
Ερωτηθείς δε για τον πρώτο προβλήτα και την απόδοση τμήματος του παλιού λιμανιού στην πόλη, ο κ. Θεοφάνης επισήμανε ότι το 2001, μαζί με τον τότε πρόεδρο του ΟΛΘ και όταν ο ίδιος ήταν διευθύνων σύμβουλος, «είχαμε πρωτοστατήσει» -όπως είπε- «στο να αξιοποιηθεί ο Α΄ προβλήτας. Και από τις επόμενες διοικήσεις αυτό, σε μεγάλο βαθμό, υλοποιήθηκε. Έχει σημασία να γίνει πολύ σημαντικότερο αυτό, παράλληλα με την αξιοποίηση δύο πραγμάτων, του παλιού Τελωνείου (σ.σ. πρόκειται για το κτίριο του σημερινού επιβατικού σταθμού), το οποίο είναι ένα εκπληκτικό κτήριο- το πρώτο κτίριο οπλισμένου σκυροδέματος στη Βαλκανική-και την κρουαζιέρα, που είναι μεγάλο και δύσκολο στοίχημα, κυρίως η κρουαζιέρα με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (home porting)».
Αυτούς τους δύο στόχους, σημείωσε, αν τους πετύχουμε, σε συνεργασία με τους φορείς, «εκτιμώ πως θα δώσουμε άλλη εικόνα στη σχέση της πόλης με το Λιμάνι. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα. Με την αφετηρία της κρουαζιέρας από το λιμάνι σημαίνει ότι ο επιβάτης θα βρίσκεται μία ή δύο μέρες στη Θεσσαλονίκη ως επισκέπτης και ως καταναλωτής. Νομίζω ότι περίπου σε έναν χρόνο θα είμαστε σε θέση να πούμε ακριβώς τι έχουμε να κάνουμε σε αυτό το πεδίο».
Ο κ. Θεοφάνης υπενθύμισε ακόμη ότι μετά την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών (ΣΑΜ), θα μεσολαβήσει η έγκριση της διαδικασίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (σ.σ. και η κοινοβουλευτική διαδικασία), «στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ. Και μετά η πληρωμή του τιμήματος και η παραλαβή από εμάς».
Κατά τον ίδιο, η ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης «σημαίνει αρχικά μια προσπάθεια να λύσουμε σειρά πιεστικών λειτουργικών προβλημάτων, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική καθυστέρηση εξυπηρέτησης των πλοίων και αυτό πρέπει να γίνει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ένα δεύτερο βήμα είναι να ξεκινήσουν τα έργα της επέκτασης του 6ου προβλήτα, δηλαδή του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Ελπίζουμε να ολοκληρωθούν τα έργα σε χρόνο express –τέσσερα χρόνια- έργα που θα δίνουν τη δυνατότητα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης να εξυπηρετεί πλοία κύριων γραμμών, πράγμα που δεν είχε ποτέ. Γιατί θα έχουμε πλέον μία υποδομή με βάθος -16,5 μέτρα που σημαίνει πώς τα μεγάλα πλοία (New Panamax- γενιά πλοίων μεγάλης χωρητικότητας που δρομολογούνται στις κύριες γραμμές) μπορούν να εξυπηρετηθούν».
Ο συντονιστής της κοινοπραξίας επανέλαβε για ακόμη μια φορά ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι ανταγωνιστής σημαντικών λιμανιών της Αδριατικής και της Μαύρης Θάλασσας. «Να τονίσω ότι ο τεχνικός εταίρος της κοινοπραξίας, η Terminal Link, θυγατρική της γαλλικής CMA-CGM SA, της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δεν έχει άλλα τοποθετημένα ενδιαφέροντα στη Βαλκανική, που σημαίνει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει δευτερεύον λιμάνι. Αντίθετα θα είναι ένα λιμάνι που θα ανταγωνιστεί τα λιμάνια της περιοχής».