Η προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας είναι ένα μεγάλο ζητούμενο για τη χώρα μας σήμερα, σε μια περίοδο όπου η ανεργία των νέων κυμαίνεται σταθερά πάνω από το 50%, ενώ ταυτόχρονα η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη από νέες ιδέες, νέα επιχειρηματικά μοντέλα, νέα, καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, προκειμένου να βρει ξανά το δρόμο της ανάπτυξης.
Του Κωνσταντίνου Μίχαλου*
Το σημείο όπου τέμνονται τα δύο αυτά θεμελιώδη ζητούμενα – η αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων και ο αναπροσανατολισμός της ελληνικής οικονομίας – είναι η νεανική επιχειρηματικότητα. Το ζητούμενο είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών, που θα ευνοήσουν την ανάπτυξή της, κυρίως μέσα από την απομάκρυνση μιας σειράς εμποδίων, με κυριότερα τη δυσκολία πρόσβασης σε χρηματοδότηση, την έλλειψη καθοδήγησης, το πολύπλοκο διοικητικό περιβάλλον, το στιγματισμό της επιχειρηματικής αποτυχίας, αλλά και μια βαθιά ριζωμένη στην ελληνική κοινωνία κουλτούρα, που αποθαρρύνει τη δημιουργική επιχειρηματικότητα.
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, εργάζεται με συνέπεια τα τελευταία χρόνια για την προώθηση της νεοφυούς και νεανικής επιχειρηματικότητας, με δράσεις όπως η λειτουργία της Θερμοκοιτίδας Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων, η δημιουργία του Δικτύου Επιχειρηματικών Αγγέλων, αλλά και η πρόσφατη υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας με το Δήμο Κηφισιάς, για την προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας.
Η ενεργοποίηση φορέων με άμεση γνώση των τοπικών δυνατοτήτων και αναγκών, όπως τα Επιμελητήρια και οι φορείς της Αυτοδιοίκησης, μπορεί να συμβάλει ενεργά στην ανάδειξη και στην αξιοποίηση των δημιουργικών δυνάμεων της χώρας. Μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ευκαιριών για τη νέα γενιά, αλλά και στην ανάδειξη ενός νέου, υγιούς μοντέλου ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία.
*Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος είναι πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος