Σοβαρά προβλήματα εξακολουθούν να προκαλούν οι υπάρχουσες γραφειοκρατικές διαδικασίες στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με τους κρατικούς φορείς, όπως προκύπτει από τη νέα έρευνα του Εμπορικού και βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας μέσω της ιστοσελίδας του.
Στην πλειοψηφία τους οι ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν διέξοδο από το λαβύρινθο της γραφειοκρατίας του Δημοσίου, καθώς η πολυπλοκότητα στις συναλλαγές προκαλεί σημαντική επιβάρυνση στα συνολικά τους έξοδα και παράλληλα δεσμεύει σημαντικό μερίδιο του χρόνου τους.
«Το ΕΒΕΑ επαναφέρει την πρότασή του για κατάργηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, μέσα από τη νομική θεσμοθέτηση και την τεχνική ίδρυση του θεσμού “της αυτοπληροφόρησης” του Δημοσίου. Μια τέτοια ενέργεια θα άλλαζε πλήρως το επιχειρηματικό τοπίο, τουλάχιστον όσον αφορά τις συναλλαγές των επιχειρήσεων με το Δημόσιο, δημιουργώντας ταυτόχρονα ισχυρά κίνητρα για τη ραγδαία βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Δημόσιου τομέα. Με το θεσμό της αυτοπληροφόρησης του Δημοσίου, καμία απολύτως δημόσια υπηρεσία δε θα ζητεί από τους επιχειρηματίες κανένα απολύτως έγγραφο που υφίσταται σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία και θα το αναζητεί ενδοϋπηρεσιακά», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος.
Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την συμμετοχή 867 επιχειρήσεων, κατά την περίοδο 1η Μαΐου 2011 έως 3η Ιουνίου 2011, διαμορφώθηκαν ως εξής:
• Το 51% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν δηλώνει ότι οι συναλλαγές τους με την εφορία έχουν απλοποιηθεί λίγο, ενώ το 37% δηλώνει πως δεν υφίσταται καμία απλοποίηση στις εν λόγω γραφειοκρατικές τους συναλλαγές.
• Οι συναλλαγές με τους κρατικούς φορείς εκτός της εφορίας, έχουν απλοποιηθεί λίγο για το 51% των συμμετεχόντων επιχειρήσεων και καθόλου για το 47%.
• Το κόστος της γραφειοκρατίας του δημοσίου επιβαρύνει πολύ τα συνολικά έξοδα του 49% των συμμετεχόντων επιχειρήσεων, ενώ επιβαρύνει αρκετά το 35% και μόλις το 16% δηλώνει ελάχιστη επιβάρυνση.
• Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, το 76% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν δεν έχει αποταθεί στην Υπηρεσία Μίας Στάσης για την διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών τους συναλλαγών.
• Από τις επιχειρήσεις που αποτάθηκαν στην Υπηρεσία Μίας Στάσης, το 54% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και τα αντίστοιχα έξοδα που προκύπτουν μειώθηκαν λίγο, ενώ το 23% δηλώνει ότι έχουν μειωθεί αρκετά και το 7,6% ότι έχουν μειωθεί πολύ.