Στα ελληνικά προϊόντα φαίνεται ότι στρέφονται, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ολοένα περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές, με τη μεταστροφή των καταναλωτικών τους συνηθειών να λειτουργεί, τελικά, υπέρ της εθνικής οικονομίας και απασχόλησης. Τη μεταβολή αυτή αποτυπώνει η συνεχής υποχώρηση των εισαγωγών ξένων προϊόντων στην Ελλάδα.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, στο πρώτο δίμηνο του 2011, η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 κρατών-μελών, που -σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat- μείωσε τις εισαγωγές της, κατά 11% σε σχέση με το 2010, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του εμπορικού της ελλείμματος, κατά 29,1% (όταν στην ευρωζώνη οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 22,6%).
Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), που επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ), η πτώση των εισαγωγών ήταν μεγαλύτερη στους εξής τομείς: μηχανήματα-υλικό μεταφορών (-41,4%), ποτά-καπνός (-21,6%) και βιομηχανικά είδη (-19,5%).
Την ίδια στιγμή, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν στο δίμηνο κατά 39%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (20,5%).
«Η διαδοχική μείωση των ελληνικών εισαγωγών από το 2009 έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία, με πρώτο την βελτίωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση του ΣΕΒΕ, η οποία καλεί τους καταναλωτές να στηρίξουν την ελληνική επιχειρηματικότητα και εγχώρια παραγωγή.
«Αν δεν πιστέψουμε εμείς οι Έλληνες στα προϊόντα μας, δεν θα μπορέσουμε να πείσουμε τους ξένους καταναλωτές να τα προτιμήσουν», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.