Σε εσωτερικού χαρακτήρα αλλαγές και διορθωτικές κινήσεις είναι πιθανό να προχωρήσουν από το Φθινόπωρο οι ασφαλιστικές εταιρείες για να αντιμετωπίσουν τις εξελίξεις και τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην αγορά.
Επί του παρόντος, τα επιτελεία πολλών ασφαλιστικών εταιρειών βρίσκονται σε φάση προβληματισμού και προσπαθούν να προσεγγίσουν και να αναλύσουν τις συνέπειες που θα έχουν εναλλακτικά σενάρια για την πορεία της αγοράς κατά τα αμέσως επόμενα χρόνια. Στόχος είναι και να προσαρμόσουν σε κάθε περίπτωση με τον πλέον κατάλληλο τρόπο, τις επιχειρηματικές τους επιλογές και πρακτικές.
Αυτό σημαίνει αντίστοιχες προσαρμογές και στα επιχειρησιακά σχέδια (Business Plans) που έχουν εκπονηθεί και σχεδιαστεί για τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εταιρίες εξετάζουν περισσότερα από ένα (ίσως τρία ή και πέντε εναλλακτικά σενάρια) για τη μελλοντική πορεία της αγοράς καλύπτοντας με όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό τρόπο, όλη τη γκάμα των εκτιμήσεων. Γενική πεποίθηση πάντως είναι ότι η αγορά δεν αναμένεται να προσφέρει θετικές … εκπλήξεις μέχρι τα τέλη του 2011.
Από τις αρχές του 2012 σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις και στο πλαίσιο της Solvency II, θα αρχίσει να διαμορφώνεται μια πορεία ανάκαμψης.
Οι βασικές κατευθύνσεις των επιχειρηματικών σχεδίων στο πλαίσιο αυτό, που εστιάζουν ήδη σε κερδοφόρους τομείς και στον περιορισμό του κόστους, δεν αλλάζουν. Υπό εξέταση αντίθετα βρίσκονται οι πρακτικές εφαρμογές.
Αυτό σημαίνει ότι, σε επίπεδο αγοράς και ανάλογα με τα δεδομένα και την πορεία των εργασιών σε κάθε εταιρία, μπορεί να υπάρξουν λειτουργικές και οργανωτικές αναδιαρθρώσεις, με μεγαλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρει ο τομέας της μηχανοργάνωσης και της τεχνολογίας για ταχύτερες και πιο αυτοματοποιημένες λύσεις.
Όπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών, μόλις σταθεροποιηθεί η κατάσταση γύρω από το ασφαλιστικό, πιθανό να απαιτηθούν και νέα προϊόντα. Στο «μικροσκόπιο» βρίσκονται επίσης, αλλαγές σε επίπεδο δομών και κατευθύνσεων όσον αφορά τα δίκτυα διανομής.
Έχει γίνει πλέον κοινά αποδεκτό επισημαίνουν, ότι οι ασφαλιστικές πρέπει να αξιοποιούν όλα τα δίκτυα με κριτήριο πώς – με ποιους τρόπους -, θέλει ο πελάτης να αγοράσει το προϊόν.
Πηγή: insuranceworld