Όταν έρχεται o χρόνος να πουλήσετε το σπίτι σας, η πρώτη σκέψη που περνά από το μυαλό σας είναι η ΤΙΜΗ. Μόλις αρχίσετε να το σκέφτεστε θα διαπιστώσετε ότι στην πραγματικότητα δεν μπορείτε να είστε σίγουροι για το ποια θα πρέπει να είναι η τιμή. Διαπιστώνετε επίσης ότι η αγορά ακινήτων είναι ένα δυναμικό φαινόμενο, που βρίσκεται πάντα σε ροή, με τις τιμές να μετακινούνται συνεχώς, άλλοτε γρήγορα άλλοτε αργά και άλλοτε να παραμένουν στάσιμες.

Ποια όμως είναι η τιμή; Εκείνη που εσείς επιθυμείτε να πουλήσετε ή εκείνη που είναι διατεθειμένη να πληρώσει ο αγοραστής; Η πραγματικότητα είναι ότι η τιμή είναι σε άμεση συνάρτηση με τη φάση στην οποία βρίσκεστε κατά την διάρκεια της διαδικασίας πώλησης. Άλλη είναι η τιμή με την οποία θα βγει το ακίνητο στην αγορά και άλλη η τιμή με την οποία θα κλείσει η συμφωνία. Η τιμή στη οποία πρέπει να βγει το ακίνητο είναι εκείνη που θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε υποψήφιους αγοραστές. Μία υπερβολικά διαφοροποιημένη τιμή αναγγελίας μπορεί να διώχνει υποψηφίους τους οποίους είτε δεν θα ξανακερδίσετε, είτε θα είναι πολύ σκληροί στις διαπραγματεύσεις μόλις διαπιστώσουν ότι σε ένα ή δύο μήνες ρίξετε την τιμή ζήτησης.

Εκεί που βρίσκεται η αλήθεια είναι ότι η τιμή με την οποία βγαίνει το ακίνητο στην αγορά εμφανίζεται στις αγγελίες, ενώ η τιμή με την οποία θα κλειστεί η συμφωνία γίνεται γνωστή μόνο μεταξύ πωλητή και αγοραστή. Έτσι λοιπόν αν δεν μπορεί να μετρηθεί σωστά η κατεύθυνση και η ταχύτητα της αγοράς, τότε η αποτυχία είναι σχεδόν δεδομένη. Και τι να κάνω θα αναρωτηθείτε ; Η μία λύση είναι ο μεσίτης ; Ναι αλλά και αυτό δεν δίνει παρά μία ένδειξη. Η πλέον ασφαλής λύση είναι η συστηματική μελέτη των αγγελιών για τα σπίτια που βρίσκονται στην ίδια περιοχή και εμφανίζουν κοινά χαρακτηριστικά με το δικό σας. Σε τι τιμές προσφέρονται; Πόσους μήνες μένουν απούλητα; Ρίχνει και πόσο τις τιμές ο πωλητής ή ο μεσίτης που το έχει αναλάβει; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που ο συστηματικός έλεγχος των αγγελιών μπορεί να δώσει απαντήσεις. Από εκεί και πέρα υπάρχουν και άλλα σημάδια όπως για παράδειγμα το πόσοι μεσίτες δείχνουν το σπίτι ή αν έχει περιοριστεί η συχνότητα των αγγελιών.

Πηγή: realestatenews.gr