Έχοντας κατοχυρώσει εδώ και εβδομάδες την πρώτη θέση με την ακριβότερη τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη, για την Ελλάδα το μόνο που έχει αλλάξει τις τελευταίες ημέρες είναι η… απόσταση με την τιμή στη δεύτερη ακριβότερη χώρα της Ε.Ε. Ενώ λοιπόν, η «ελληνική» τιμή μετά από φόρους ήταν μέχρι πρόσφατα οριακά ακριβότερη από τη δεύτερη Ολλανδία, τα πιο «φρέσκα» στοιχεία της Κομισιόν είναι ακόμη πιο αποθαρρυντικά: η Ελληνική μέση τιμή της αμόλυβδης του 1,518 €/λίτρο είναι κατά 2,1 σεντς ακριβότερη από το 1,497 €/λίτρο που ήταν η μέση τιμή στη δεύτερη Ολλανδία.

Και ενώ οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν το μάρμαρο των ακριβότερων φόρων στα καύσιμα, με επιπτώσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα της αγοράς, από τα πρατήρια μέχρι τα διυλιστήρια, το ΥΠΟΙΑΝ ετοιμάζεται για νέες παρεμβάσεις με στόχο την τόνωση του ανταγωνισμού στην αγορά. Το παράδοξο βεβαίως σε αυτό το εγχείρημα είναι ότι επιχειρείται η συγκράτηση ή και μείωση των τιμών από τους επαγγελματίες της αγοράς, όταν η ευθύνη για την αύξηση των τιμών βαρύνει το κράτος, κάτι που φαίνεται και από την τιμή προ φόρων της βενζίνης στην Ελλάδα (που είναι η χαμηλότερη μεταξύ των συγκρίσιμων χωρών της Μεσογείου, καθώς η τιμολόγηση γίνεται με την περίφημη τιμή Platts Μεσογείου).

Πηγή:capital.gr