Μόλις άρχισε να αναπτύσσεται η ελπίδα ότι η αιθανόλη που παράγεται από καλαμπόκι μπορεί να αποτελέσει ένα εναλλακτικό καύσιμο ικανό να συμβάλλει στη διάσωση του πλανήτη, αποδεικνύεται ότι κοστίζει περισσότερο σε εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από ότι το κανονικό αέριο.
Δεν έχει νόημα για την οικονομία αν δεν υπάρχει φορολογικό υπόβαθρο αλλά έχει πολιτικό ενδιαφέρον χάρη στην επιρροή των γεωργικών εκμεταλλεύσεων από τους γερουσιαστές και χάρη στην επιρροή της Αϊόβας στη διαδικασία της επιλογής προέδρου. Όμως όλα αυτά θα μπορούσαν επιτέλους να αλλάξουν φέτος.
Ο Greg Sargent της Washington Post έχει πάρει αφορμή από μια επιστολή που κυκλοφορεί στο Καπιτώλιο. Υπογραμμένη από τους Γερουσιαστές Diane Fienstein και John Kyl, η επιστολή κάνει σαφή λόγο για λήξη των επιδοτήσεων.
«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να υποστηρίζουμε την επέκταση της επιδότησης 54 σεντ ανά γαλόνι στις εισαγωγές αιθανόλης ή την επιδότηση 45 σεντ ανά γαλόνι για την ανάμειξη αιθανόλης σε βενζίνη. Αυτές οι διατάξεις είναι φορολογικά ανεύθυνες και επιπόλαιες για το περιβάλλον ενώ η επέκτασή τους θα καθιστούσε τη χώρα μας εξαρτώμενη περισσότερο από το ξένο πετρέλαιο».
Η επιδότηση στην ανάμειξη αιθανόλης σε βενζίνη είναι φορολογικώς αστήρικτη και αν η τρέχουσα επιδότηση παραταθεί για πέντε έτη, το Δημόσιο θα πληρώσει τις εταιρείες πετρελαίου, τουλάχιστον 31 δις. δολ. για να χρησιμοποιήσει 69 δις. γαλόνια αιθανόλης καλαμποκιού.
Στην επιστολή σημειώνεται επίσης ότι: «η εξάλειψη ή τη μείωση των επιδοτήσεων αιθανόλης και οι εμπορικοί φραγμοί αποτελούν σημαντικά βήματα που μπορούμε να κάνουμε για τη μείωση του ελλείμματος του προϋπολογισμού, τη βελτίωση του περιβάλλοντος και να μειώσουμε την εξάρτησή μας από το ξένο πετρέλαιο».
Πηγή: greenbusiness.gr