Η Unilever απηύθυνε στις 20 Μαϊου δημόσια πρόσκληση σε όλες τις εταιρείες που επηρεάζονται από τον αυξανόμενο κίνδυνο της κλιματικής αλλαγής, και ιδίως τη βιομηχανία τροφίμων, ώστε να εντείνουν τη δέσμευσή τους στην αντιμετώπιση του ζητήματος.
Ο κίνδυνος από την κλιματική αλλαγή για τη βιομηχανία τροφίμων είναι έντονος, καθώς ορισμένοι αναλυτές προβλέπουν ότι, εάν δεν ληφθούν μέτρα, το περιβαλλοντικό κόστος της κλιματικής αλλαγής θα μπορούσε να υπερβεί τα κέρδη του συνόλου της βιομηχανίας τροφίμων έως το 2030. Η πρόσκληση συμπίπτει με την έκθεση που δημοσιεύθηκε την ίδια μέρα από την Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση Oxfam International, σύμφωνα με την οποία οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων θα πρέπει να είναι μεταξύ εκείνων που ηγούνται της προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τόσο στις δικές τους δραστηριότητες, στις αλυσίδες εφοδιασμού τους, αλλά και στον ευρύτερο χώρο της δημόσιας πολιτικής.
Ο Miguel Veiga-Pestana, Αντιπρόεδρος της Στρατηγικής για Αειφορία της Unilever υποστήριξε ότι, «η Unilever είναι στην πρώτη γραμμή των προσπαθειών του κλάδου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ήμασταν οι πρώτοι που δημιουργήσαμε Πρόγραμμα για την Αειφόρο Γεωργία με στόχο την αντιμετώπιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη γεωργία και την αποψίλωση των δασών, και, πιο πρόσφατα, γίναμε οι πρώτοι που ξεκινήσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και αποτελέσματα που ανακοινώνονται σε ετήσια βάση για να ωθήσουμε την πρόοδο προς την προμήθεια πρώτων υλών από αειφόρες πηγές. Το Σχέδιο Δράσης της Unilever για την Αειφορία ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2010. Αυτή τη στιγμή είμαστε μπροστά από τους στόχους που έχουμε θέσει για τη προμήθεια αειφόρων πρώτων υλών και για τις εκπομπές CO2 από τη λειτουργία μας – μείωση κατά 32% σε σύγκριση με το 2008».
Η Unilever έχει δεσμευτεί να βελτιώσει το αποτύπωμά της σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής της αλυσίδας και να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στη βιομηχανία και τον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα.
Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιους από τους τομείς δράσης της:
• Δέσμευση για την προμήθεια 100% των γεωργικών πρώτων υλών μας από αειφόρες πηγές μέχρι το 2020 , συμπεριλαμβανομένων των τροπικών προϊόντων, όπως φοινικέλαιο, σόγια και το χαρτί και χαρτόνι που χρησιμοποιείται για τις συσκευασίες
• Συνεργασία με το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον και την Greenpeace για την υποκατάσταση των ψυγείων παγωτού HFC με ψυγεία πιο φιλικά στο περιβάλλον
• Προμήθεια του 100% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική
• Μέσα από την κοινή Προεδρία της Επιτροπής Βιώσιμης Ανάπτυξης του Παγκόσμιου Forum Καταναλωτικών Αγαθών, μια βιομηχανική ένωση με συνολικό κύκλο εργασιών 3 τρισεκατομμύρια δολάρια, εστίαση σε ειδικά προγράμματα για την εξάλειψη της αποψίλωσης των δασών και την προώθηση ψυγείων φιλικών στο περιβάλλον
• Είναι από τις πρώτες εταιρίες που ηγήθηκαν της δημιουργίας της ΜΚΟ Tropical Forest Alliance, μία συνεργασία ανάμεσα σε 400 εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, τις Κυβερνήσεις των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας, της Ολλανδίας, της Ινδονησίας και της Λιβερίας, και μεγάλου αριθμού διεθνών ΜΚΟ. Κύριος στόχος του συγκεκριμένου φορέα είναι η εξάλειψη κάθε ίχνους αποψίλωσης δασών από τις εφοδιαστικές αλυσίδες των εταιρειών καταναλωτικών αγαθών.
Με λιγότερο από 20 μήνες έως ότου οι ηγέτες του κόσμου συναντηθούν στο Παρίσι για να συνάψουν μια παγκόσμια συμφωνία για την κλιματική αλλαγή, η Unilever έχει εντείνει τις προσπάθειές της. Ο Πρόεδρος της Unilever, Paul Polman, παρευρέθηκε πρόσφατα σε συνεδρίαση στο Abu Dhabi, η οποία διοργανώθηκε από τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Ban Ki-moon, για να δοθεί νέα ώθηση προς μια φιλόδοξη διακυβερνητική συμφωνία. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Paul Polman ζήτησε να πραγματοποιηθούν κοινές προσπάθειες για να αναβαθμίσουν τη δράση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, προτρέποντας τους πολιτικούς να πορεύονται με «διαφάνεια, αυτοπεποίθηση και κουράγιο» στις διεθνείς διαπραγματεύσεις για την κλιματική αλλαγή.