Μετά το χαρτί, το πλαστικό ή το γυαλί, ήρθε η σειρά της ασφάλτου να ανακυκλωθεί. Η Υπηρεσία Μεταφορών στην αμερικανική πολιτεία της Βιρτζίνια σχεδιάζει να επαναχρησιμοποιήσει τμήμα αυτοκινητόδρομου μήκους έξι χιλιομέτρων, ο οποίος χρειάζεται επισκευή.
Αντί για τις παραδοσιακές μεθόδους «ξηλώματος» και ασφαλτόστρωσης, ανακοίνωσε ότι θα συνδυάσει τρεις τεχνικές ανακύκλωσης των υπαρχόντων υλικών, εξοικονομώντας εκατομμύρια δολάρια, χρόνο και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με αξιωματούχους, εάν οι αρχές κατέφευγαν στις παραδοσιακές μεθόδους, τα έργα θα στοίχιζαν 40 εκατομμύρια δολάρια και θα διαρκούσαν έως και δύο χρόνια. Με τις τεχνικές ανακύκλωσης, το «λίφτινγκ» του αυτοκινητόδρομου θα στοιχίσει 7,6 εκατομμύρια και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε οκτώ μήνες.
Έμφαση θα δοθεί στη δεξιά λωρίδα, η οποία λόγω της βαρύτερης χρήσης χρειάζεται επισκευές σε βάθος 60 εκατοστών. Το θεμέλιο θα συμπιεστεί εκ νέου, ενώ η άσφαλτος θα ξηλωθεί και θα κονιορτοποιηθεί επί τόπου με ειδικό μηχάνημα. Έπειτα θα ενισχυθεί με ίνες χάλυβα και θα τοποθετηθεί ξανά στη λωρίδα.
Στην ίδια διαδικασία θα υποβληθεί και η αριστερή λωρίδα. Επιπλέον ποσότητα ασφάλτου θα χρησιμοποιηθεί μόνο ως… «βερνίκι», για να δώσει νέα όψη στην επιφάνεια του δρόμου. Η μέθοδος αυτή δεν θα ωφελήσει μόνο οδηγούς και/ή φορολογούμενους, αλλά και το περιβάλλον, μειώνοντας δραστικά την παραγωγή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς στα έργα δεν είναι απαραίτητη π.χ. η χρήση πολλών φορτηγών για τη μεταφορά υλικών.
Επιπλέον, δεν απαιτείται διαπλάτυνση κατά την περίοδο των εργασιών, αφού οι τεχνικές αυτές μπορούν να εφαρμοστούν και σε περιορισμένο χώρο. Κατά την Υπηρεσία Μεταφορών της Βιρτζίνια, το μοναδικό πρόβλημα που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι εργάτες και να καθυστερήσουν την παράδοση του δρόμου, είναι… η κακοκαιρία.