Στον καύσωνα του καλοκαιριού, αρκετοί μόνιμοι κάτοικοι και παραθεριστές συγκεντρώθηκαν στο θερινό θέατρο της Ν. Μάκρης με την προσδοκία μιας δροσερής παράστασης.

Γράφει η Χαρά Κιούση

Ορισμένοι έκαναν το λάθος και πήραν μαζί τους και μικρά παιδάκια με την ελπίδα της ψυχαγωγίας βέβαια. Αυτό που είδαν κι αυτά που άκουσαν τα δύσμοιρα, κακοποίησαν την αισθητική τους, καθώς και τη δική μας. Είναι λυπηρό να βομβαρδιζόμαστε με τέτοιες ευτελείς παραστάσεις, σε εποχές μάλιστα οικονομικής και ηθικής κρίσης, που κοστίζουν σε χρήμα και ποιοτικό χρόνο. Έτσι ελπίζοντας σε κάτι ανανεωτικό στη γραφή των Ρήγα – Αποστόλου, διαψευστήκαμε με τις γνωστές τους κοινοτοπίες.

Η παράσταση κάτι μεταξύ κωμωδίας και επιθεώρησης, θρίβει κοινωνικού κουτσομπολιού με αναφορές στα μεσημεριανά lifestyle από τα οποία όλοι έχουν μπουχτίσει, βαρεθεί και αηδιάσει. Όλο το άτεχνο κείμενο με τα ξινισμένα δάνεια δεν είναι παρά ξεθυμασμένες, χιλιοειπωμένες επιστροφές στη δεκαετία του ’90 και κακή αντιγραφή από ξένες ατάκες. Ένας ενοχλητικός αχταρμάς αναμασημένου λόγου με στόχο την επιθετική πολιτική προπαγάνδα ενός κόμματος, την γελοιοποίηση του Αρσενικού και τον ευτελισμό της γυναίκας – μητέρας.

Η Βέτα Βασιλείου – Παπαλώλα, καταφεύγει σ’ ένα ιδιότυπο δικηγόρο για να κάνει αγωγή διαζυγίου στο σύζυγό της, Νίκο. Εκείνος, ενεργό μέλος του Σύριζα -στην ουσία είναι του κλότσου και του μπάτσου-, μένει σύξυλος αρχικά με το παράλογο και παράδοξο κατηγορητήριο, φτιαγμένο από ασυνάρτητους, πιπεράτους λόγους. Όπως είναι αναμενόμενο δεν αργεί να αποκαλυφθεί το ποιόν και το ήθος και των δύο, που είναι γονείς ενός 15χρονου αγοριού. Τη λύση θα δώσει ο δικηγόρος που γνωστοποιεί στο ζευγάρι πως είναι ψυχίατρος. Έτσι μετά από πολλά «χωρίζουμε» επιπόλαιες και ηλίθιες συμπεριφορές, ανάρμοστα συζυγικά, γονεϊκά και κοινωνικά τερτίπια έρχεται η επιφοίτηση του πνεύματος και «Η κόπρος του Αυγεία» που ανταλλάχθηκε μεταξύ των συζύγων, ξεπλένεται με ελαφριά καρδιά. Απλά έτσι για να «λένε». Η Μπέσυ Μάλφα, μια ταλαντούχα ηθοποιός, καταστρέφεται με μια ασήμαντη σκηνοθεσία, ενώ ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης ακολουθεί αμήχανος το τηλεοπτικό του στυλ.

Ο Αλέξανδρος Ρήγας ατάλαντος και δίχως θεατρικότητα, δίνει την εντύπωση πως βρίσκεται ανάμεσα σε φίλους του, κάνοντας χαβαλέ. Στο ίδιο ύφος σκηνοθετημένοι και οι 13 πρωταγωνιστές -μάρτυρες κατηγορίας και υπεράσπισης- των ολιγόλεπτων βίντεο. Είναι λυπηρό πως τόσοι αναγνωρισμένοι ηθοποιοί εξυπηρετούν τέτοιες παραστάσεις.

Αν αυτή είναι η σύγχρονη ελληνική οικογένεια και τα νέα ζευγάρια κατά τους συγγραφείς, είμαστε χαμένοι από χέρι. Εγώ πάντως απορώ που κάποιοι θεατές, λάτρεις απαξιωμένων εκπομπών, έβρισκαν χαριτωμένα κάποια από τα λεχθέντα. Αυτήν την εικόνα έχουν για τους εαυτούς τους και τους δικούς τους; Μην υποτιμάνε και μην προκαλούνε την νοημοσύνη του μέσου θεατή. Τέτοια πασαλείμματα είναι αποκαρδιωτικά και ενοχλητικά.

Πάντως οι θεατρόφιλοι, που πιστεύουν στη λειτουργία των πολιτιστικών δομών των δήμων, ελπίζουν σε καλές παραστάσεις, εμπνευσμένες και αξιοπρεπείς.

Πληροφορίες παράστασης

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας
Σκηνικά: Λία Ασβεστά
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Πρωταγωνιστούν: Μπέσυ Μάλφα, Αλέξανδρος Ρήγας, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Συμμετέχουν -μέσω βίντεο- ως μάρτυρες στην υπογραφή του διαζυγίου με ιδιαίτερο τρόπο και κατ’ αλφαβητική σειρά: Βασιλική Ανδρίτσου, Κώστας Αποστολάκης, Χρυσούλα Διαβάτη, Κώστας Δόξας, Γιάννης Ζουγανέλης, Ελένη Καστάνη, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Νίκος Μουτσινάς, Άννα Παναγιωτοπούλου, Τζέσυ Παπουτσή, Σπύρος Πούλης, Ρένος Χαραλαμπίδης