Στη Φλωρεντία ο χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης παίρνει μία πραγματικά αισθητική και καλλιτεχνική μορφή: από τις 8 Δεκεμβρίου μέχρι τις 6 Ιανουαρίου, ο αστικός ιστός της και οι δημόσιοι χώροι γεμίζουν από βίντεο-προβολές, δημιουργικές φωταγωγήσεις και δρώμενα από καλλιτέχνες, εγκαταστάσεις και άλλες πολιτιστικές παραγωγές, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων F-Light(Firenze Light Festival).
Επίκεντρο και νεωτερισμός των φετινών εκδηλώσεων είναι το «Δέντρο του καλλιτέχνη», δηλ. η ιδέα να εμπιστευθεί η πόλη σε κάποιον εγνωσμένης αξίας καλλιτέχνη τον στολισμό του πατροπαράδοτου εθίμου. Έτσι, δημιουργοί όπως οι διεθνούς κύρους καλλιτέχνες Μικελάντζελο Πιστολέτο, Μίμο Παλαντίνο και Ντομένικο Μπιάνκι, δεν θα πλουμίσουν τα δέντρα με απλά στολίδια, αλλά με προσωπικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, αποστάλαγμα της δημιουργικής τους έρευνας και της θεωρίας τους για τον συμβολισμό της τέχνης, που θα τεθούν στην υπηρεσία της πόλης και των εορταστικών της εκδηλώσεων.
Στο σύνολό τους, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι στολισμοί αυτοί θα έχουν ένα κοινό θέμα: τα 50 χρόνια από την κατάκτηση της Σελήνης, ως σύμβολο της αστείρευτης περιέργειας του ανθρώπου και της ανεμπόδιστης βούλησής του να ξεπεράσει την πεπερασμένη φύση και την όποια δεσμευτική ιστορική τελεολογία.
Το πρώτο έργο που εγκαινιάσθηκε ήταν στις 8 Δεκεμβρίου το στολισμένο δέντρο από τον Πιστολέτο στην Πλατεία της Δημοκρατίας (Piazza della Repubblica). Το δέντρο φωτιζόταν από πίσω και ήταν γεμάτο με εικόνες που αναπαριστούν την εμβληματική σειρά του «Τρίτος Παράδεισος», σήμα κατατεθέν του από το 2003.
Θα ακολουθήσουν οι προτάσεις των Μίμο Παλαντίνο και Ντομένικο Μπιάνκι, που θα φωτισθούν αντίστοιχα στις 14 Δεκεμβρίου στην Πλατεία Σάντα Μαρία Νοβέλα και στην Πλατεία Σ. Ανουντσιάτα στις 19 του μηνός. Το πρώτο ονομάζεται «μία τόμπολα για τη Φλωρεντία» και αποτελείται από μία αλληλουχία από αριθμούς από νέον και καββαλιστικά κι αλχημικά σύμβολα. Είναι μία αναφορά τόσο στο γνωστό τυχερό παιγνίδι, γύρω από το οποίο ενώνεται τα Χριστούγεννα όλη η οικογένεια, αλλά και στην κοσμολογική σημασία των εορτών. Στην επιφάνεια η αλληλοδιαδοχή κενών και φωτισμένων επιφανειών παίζουν με τις διαφάνειες, αφήνοντας να προβάλλεται το φως στο εσωτερικό του.
«Οι Πιστολέτο, Παλαντίνο και Μπιάνκι έχουν ερμηνεύσει με το δικό τους προσωπικό λεξιλόγιο τις παραδοσιακές μορφές του ελάτου, ανανεώνοντας την εικόνα ενός παγκόσμιου συμβόλου», τονίζει ο Σέρτζο Ρισαλίτι, διευθυντής του Museo Novecento της Φλωρεντίας και της όλης εκδήλωσης, στην οποία συμπαραγωγός είναι το Μουσείο του.