Η σκηνή με τη Σάρον Στόουν και το σταυροπόδι της στο Βασικό Ένστικτο, η Κίμ Μπάσινγκερ που έκανε στριπτίζ στον Μίκι Ρουρκ στις 9 ½ εβδομάδες αλλά και οι ερωτικές σκηνές ανάμεσα στον Τομ Κρουζ και τη Νικόλ Κίντμαν στο «Eyes Wide Shut» είναι μερικές μόνο από τις στιγμές που έχουν στιγματίσει τον παγκόσμιο κινηματογράφο. Το γυμνό και οι ερωτικές σκηνές ήταν, και είναι ακόμα, αναπόσπαστο κομμάτι του Χόλιγουντ και μπορεί να απογειώσουν μία ταινία αλλά δεν είναι πάντα μία διαδικασία ευχάριστη και άνετη για τις πρωταγωνίστριες αλλά αντίθετα, κρύβουν μέσα τους σκοτεινές ιστορίες και εκμετάλλευση -κυρίως- των γυναικών ηθοποιών.

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «Body Parts» που έκανε πρεμιέρα την Κυριακή στο Tribeca Film Festival, επιχειρεί να φωτίσει την τρομακτική και ευάλωτη θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι γυναίκες ηθοποιοί εδώ και δεκαετίες στα πλατό που διευθύνουν ισχυροί άνδρες σκηνοθέτες.

Οι «καυτές» ερωτικές σκηνές, επιμένουν είναι ο, τιδήποτε εκτός από σέξι. Η Rosanna Arquette την πρώτη γυμνή σκηνή της στην κωμωδία του 1981 «S.O.B.» η οποία δεν ήταν στην αρχική συμφωνία. Όταν πήρε το ρόλο, η επίμαχη σκηνή δεν περιλαμβανόταν στο συμβόλαιό της, όπως αναφέρει η New York Post. Η Arquette ήταν τότε μόλις 19 χρονών και θυμάται τον σκηνοθέτη της ταινίας, Blake Edwards, να της λέει «ας χαλαρώσουμε λίγο το πάνω μέρος του μπικίνι», την ώρα που η νεαρή ηθοποιός ήταν περιτριγυρισμένη από το συνεργείο και άλλους ηθοποιούς, όπως ο William Holden και ο Robert Preston.

Η Rose McGowan λέει ότι ήταν απολύτως φυσιολογικό για τους κινηματογραφιστές να διοργανώνουν ακόμη και ημερήσια κάστινγκ για τις ηθοποιούς που απλά θα εμφανίζονταν σε μια ταινία φορώντας μπικίνι. «Έγραφαν ένα ρόλο για ένα κορίτσι με μπικίνι χωρίς κανέναν ρόλο» έχει πει η ηθοποιός προσθέτοντας ότι ήταν μια «διεστραμμένη δικαιολογία για τη δημιουργική ομάδα να παρακολουθήσουν μια παρέλαση από γυναίκες που φορούσαν “λίγα” ρούχα».

Η Jane Fonda θυμάται ότι πρώτη φορά ήρθε αντιμέτωπη με τις γυμνές σκηνές στην οθόνη όταν μετακόμισε στη Γαλλία τη δεκαετία του 1960. Τότε γνώρισε τον σκηνοθέτη Roger Vadim, ο οποίος γύριζε το «Blood and Roses. O Vadim ήταν κάποτε παντρεμένος με την Μπριζίτ Μπαρντό ενώ υπήρξε ζευγάρι και με την Catherine Deneuve. Ο Vadim και η Fonda παντρεύτηκαν το 1965 και τρία χρόνια αργότερα, της έδωσε το ρόλο στο «Barbarella», μια… σεξουαλικά φορτισμένη ταινία για έναν αστροναύτη. Όπως έχει πει η ίδια η ηθοποιός, τα όρια της εμπιστοσύνης είχαν ξεπεραστεί, ακόμη και για εκείνους που ήταν αντρόγυνο.

«Ο Ρότζερ μου είχε υποσχεθεί ότι θα χρησιμοποιούσε τα γράμματα στους τίτλους για να καλύψει τα επίμαχα σημεία» δήλωσε η 84χρονη για τους τίτλους αρχής της ταινίας, στους οποίους εμφανίζεται να κάνει στριπτίζ. «Το οποίο ήταν μόνο εν μέρει αλήθεια».

Στην ταινία «Barbarella» η Τζέιν Φόντα εμφανίζεται να αιωρείται στον αέρα και φαίνεται καθαρά το στήθος της. «Ήμουν 30 – θα έπρεπε να ξέρω καλύτερα» λέει. Η Jane Fonda και ο Roger Vadim χώρισαν το 1973.

Ένα άλλο ελάχιστα γνωστό γεγονός σχετικά με τις ερωτικές σκηνές στο Χόλιγουντ είναι ότι συχνά σωσίες παίζουν στη θέση των πρωταγωνιστών κατά τις γυμνές λήψεις. Ένας από τους ανθρώπους που κάνουν αυτή τη δουλειά λέει ότι οι θεατές θα σοκάρονταν αν ήξεραν πόσο λίγες φορές βλέπουν στην πραγματικότητα το πραγματικό δέρμα των πρωταγωνιστών.

Η Marli Renfro, 84 ετών σήμερα, υποδύθηκε τη γυμνή Marion Crane στην ταινία «Psycho» του Άλφρεντ Χίτσκοκ το 1960.

«Αυτό είναι το πίσω μέρος του κεφαλιού μου, τα χέρια μου, τα χέρια μου, ο αφαλός μου» λέει ξεφυσώντας, μιλώντας στο ντοκιμαντέρ. «Η Janet Leigh στην αυτοβιογραφία της άφησε να εννοηθεί ότι εκείνη τα έκανε όλα. Με τσάντισε!» προσθέτει ενοχλημένη.

Πλησιάζοντας στο σήμερα, μερικές δεκαετίες αργότερα από τα παραπάνω γυρίσματα, δύο ηθοποιοί μιλούν για την «ενοχλητική» όπως την περιγράφουν, συναναστροφή τους με τον James Franco, ο οποίος κατηγορήθηκε το 2018 από πέντε γυναίκες για ανάρμοστη συμπεριφορά σε μαθητές στα μαθήματα υποκριτικής του.

Μεταξύ των γυναικών που μίλησαν για τον Φράνκο ήταν και η Sarah Tither-Kaplan, η οποία περιγράφει ότι το 2017 ένιωθε «τόσο ευγνώμων» που είχε επιλεγεί για την ανεξάρτητη ταινία «The Long Home» μέχρι που τα πράγματα «στράβωσαν».

https://www.youtube.com/watch?v=mYE6UlNX7UI

«Τα πράγματα άρχισαν να γίνονται δύσκολα, επειδή προστέθηκαν σκηνές που δεν υπήρχαν στο σενάριο» λέει η Sarah. Μια άλλη ηθοποιός απολύθηκε επειδή δεν συμμετείχε και η Tither-Kaplan ήξερε ότι αν παραπονιόταν θα «έχανε τη δουλειά της».

Σε συνέντευξή του στο SiriusXM το 2021, ο Φράνκο παραδέχτηκε ότι «έκανε σεξ με μαθητές του» και υποστήριξε ότι «ήταν εθισμένος στο σεξ».

Η Emily Meade, που πρωταγωνίστησε στο «The Deuce» του Τζέιμς Φράνκο υποδυόμενη μία ιερόδουλη που έγινε πορνοστάρ και εμφανιζόταν συχνά σε ερωτικές σεξ σκηνές, αν και δεν «έδειξε» συγκεκριμένα τον Φράνκο, ανάγκασε την παραγωγή να προσλάβει τον πρώτο «συντονιστή οικειότητας» (intimacy coordinator) έναν χορογράφο σεξουαλικών σκηνών και διαμεσολαβητή ανάμεσα σε ηθοποιούς, σεναριογράφους και σκηνοθέτες.

«Ο ρόλος του ήταν πολύ αναγκαίος στη σειρά. Έπρεπε συνεχώς να δώσω μάχη για να καταφέρω να εμφανιστώ στη δουλειά μου» επισημαίνει η ηθοποιός.

Το τοπίο στο Χόλιγουντ αλλάζει χάρη στο κίνημα MeToo, αναφέρουν πολλές από τις γυναίκες που μιλούν στο νέο ντοκιμαντέρ για τη δυσάρεστη εμπειρία τους ενώ η McGowan λέει και συγκλονίζει ότι «Η μηχανή του Χόλιγουντ είναι κάτι από το οποίο πρέπει να επιβιώσουμε».