Παρόλο που τις χωρίζει μια δεκαετία, οι ταινίες «Χάρι Πότερ και η Πέτρα του Μάγου» (2001) και «Μόνος στο Σπίτι» (1990) διαθέτουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Μάλιστα, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη και των δύο ταινιών, Κρις Κολόμπους, η ταινία με πρωταγωνιστή τον Μακόλεϊ Κάλκιν, επηρέασε σε ένα μεγάλο βαθμό και την πρώτη από το franchise ταινιών Χάρι Πότερ, από τις οποίες όλες είναι βασισμένες στα βιβλία της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ.
Έτσι, ενώ και στις δύο ταινίες οι πρωταγωνιστές είναι παιδιά ντυμένα με πουλόβερ, η ζωή των οποίων απειλείται από κακούς ενήλικες επειδή κάποιοι άλλοι ενήλικες δεν κατάφεραν να τα προστατεύσουν όπως έπρεπε, και πρόκειται, επίσης, για όμορφες χριστουγεννιάτικες, αν και σε διαφορετικό βαθμό ταινίες, υπάρχουν πολλά περισσότερα από αυτά τα δύο επιφανειακά στοιχεία που συνδέουν τις δύο επιτυχημένες ταινίες.
Χάρι Πότερ: Τα στοιχεία από το «Μόνος στο Σπίτι» που επηρέασαν την πρώτη ταινία του σίκουελ
Όπως αναφέρει το mentalfloss.com, ο Κρις Κολόμπους -ο οποίος σκηνοθέτησε και τις δύο ταινίες- αντλούσε σκόπιμα στοιχεία από το «Μόνος στο Σπίτι» με δύο συγκεκριμένους τρόπους όταν δούλευε την πρώτη ταινία του Χάρι Πότερ. Ο πρώτος είχε να κάνει με τον Μακόλεϊ Κάλκιν, καθώς ο Κολόμπους πίστευε ότι η ερμηνεία του ως Κέβιν ΜακΚάλιστερ φαινόταν εξαιρετικά αυθεντική. Έτσι, έψαξε για παιδιά που θα μπορούσαν να επιτύχουν «αυτό το είδος ρεαλισμού» ενώ ενσάρκωναν τους ρόλους του Χάρι Πότερ και των φίλων του.
«Αυτό που συμβαίνει όταν δίνετε ρόλο σε έναν ηθοποιό που δεν έχει μεγάλη εμπειρία είναι ότι φέρνει μια τεράστια πραγματικότητα, νατουραλισμό και κωμωδία βασισμένη στο ένστικτο, όχι με βάση το γεγονός ότι έχει κάνει επτά χρόνια σε μια σειρά Nickelodeon για παράδειγμα», είπε ο Κολόμπους στο Polygon. «Έτσι για μένα, ο στόχος ήταν να βρω αυτούς τους άγνωστους ηθοποιούς που θα μπορούσαν βασικά να γίνουν αυτοί οι χαρακτήρες».
Επίσης, ενώ εργαζόταν στο «Μόνος στο Σπίτι», ο Κολόμπους έδωσε οδηγίες στο τμήμα κοστουμιών, στους σκηνογράφους και σε όλους όσοι είχαν να κάνουν με την εικόνα του Κάλκιν να λάβουν αποφάσεις που θα «αισθάνονταν διαχρονικές». Μια οδηγία που ασπάστηκε και για την δημιουργία του Χάρι Πότερ.
«Ο στόχος ήταν αν βρίσκεστε στο Χόγκουαρτς να μην μπορείτε να προσδιορίσετε ποια χρονιά ακριβώς γυρίστηκε αυτή η ταινία. Θα μπορούσε να είχε γυριστεί το 1956, ίσως το 1977. Ίσως γυρίστηκε και το 2020. Και αυτό είναι το πράγμα για το οποίο είμαι πιο περήφανος: Δεν μπορείτε πραγματικά να το εντοπίσετε», εξήγησε ο Κολόμπους.