Απ’ τις σημαντικότερες τις πλέον μυθοποιημένες, ηρωοποιημένες, αμφίσημες και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες της παγκόσμιας ιστορίας, ο Αλέξανδρος ο Μέγας, ή Ισκαντάρ ή Ισκεντέρ, ή Σικαντέρ (περσικά, αραβικά κ.α.), στην Ανατολή και … «The Great» στη Δύση, ο Μέγας Αλέξανδρος εξακολουθεί 24 αιώνες μετά το θάνατό του να εμπνέει και να χρησιμοποιείται. Σε κείμενα και παραμυθίες, σε έργα τέχνης και της Ανατολής αλλά και της Δύσης, σε διαχρονικούς μύθους και πολιτικές…

Κι αν τα ίχνη του δεν βρέθηκαν -ακόμη τουλάχιστον- στην μακεδονική Αμφίπολη, ο μύθος του μεταφέρεται λίγα χιλιόμετρα δυτικότερα, στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου του ΚΘΒΕ για την πλέον φιλόδοξη παράσταση των τελευταίων ετών.

Η ροκ όπερα «Alexander the Great» που δίνει την πρεμιέρα της την επόμενη Πέμπτη 23 Οκτωβρίου στο Βασιλικό θέατρο έχει κι αυτή –όπως κι ο πρωταγωνιστής της- τα δικά της «great» στοιχεία:
-Οι τέσσερις προγραμματισμένες παραστάσεις της στη Θεσσαλονίκη (23,24,25 και 26 Οκτωβρίου) είναι ήδη sold out!
-Παρά το υψηλότατο κόστος -για πρώτη φορά στην ιστορία της κρατικής σκηνής- των εισιτηρίων (100, 50, 30 και 20 ευρώ).
-Sold οut αναμένεται να είναι και οι δυο προγραμματισμένες παραστάσεις που θα ακολουθήσουν (στις 29 και 30 Οκτωβρίου) με ελεύθερη είσοδο για ΑΜΕΑ και ανέργους (τα δωρεάν εισιτήρια θα διανέμονται με την επίδειξη των απαραίτητων δικαιολογητικών και με σειρά προτεραιότητας από την ερχόμενη Τρίτη 21 Οκτωβρίου στα ταμεία του Βασιλικού θεάτρου).
-Ειδικά για τη συγκεκριμένη παράσταση η δεύτερη κρατική σκηνή εγκατέστησε και λειτουργεί δίγλωσση ιστοσελίδα με πληροφορίες και τα νέα της παράστασης.
-Οι παραστάσεις δίνονται (για πρώτη φορά στην ιστορία του ΚΘΒΕ) υπό την αιγίδα φορέων όπως: το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η Hellexpo-ΔΕΘ, το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, το Ελληνοαυστραλιανό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO (και οι επιτροπές των χωρών όπου προγραμματίζονται οι παραστάσεις), αλλά και την υποστήριξη (από την έναρξη μάλιστα της προετοιμασίας για τη μεγάλη παραγωγή – προ έτους σχεδόν) του Διεθνούς Ιδρύματος Μέγας Αλέξανδρος. Οι εκπρόσωποι μάλιστα των παραπάνω φορέων παρέστησαν σήμερα και χαιρέτισαν με ενθουσιασμό το φιλόδοξο εγχείρημα του ΚΘΒΕ.

«Περήφανος για την παράσταση αυτή του ΚΘΒΕ» δήλωσε ο καλλιτεχνικός του διευθυντής κ. Γιάννης Βούρος που ανέλαβε και τη σκηνοθεσία της (σε συνεργασία με τον πρώτο της σκηνοθέτη και συνθέτη του μουσικού της μέρους Κωνσταντίνο Αθυρίδη).

«Η παράσταση αυτή θα αποτελέσει τον πολιορκητικό κριό του ΚΘΒΕ προκειμένου να αλώσουμε τις ξένες αγορές», επανέλαβε ο κ. Βούρος στη σημερινή συνέντευξη τύπου που έδωσε το ΚΘΒΕ ενόψει της επικείμενης πρεμιέρας.

«Στην Ελλάδα είχαμε ενοχική σχέση με τον Αλέξανδρο. Λίγο τα πολιτικά, λίγο η γειτνίαση, λίγο οι εθνικισμοί. Ευτυχώς ήρθε η… Αμφίπολη για να ξανά -νοιώσουμε λίγη υπερηφάνεια. Ο Αλέξανδρος είναι ο μόνος Μέγας της παγκόσμιας ιστορίας», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Αθυρίδης (συνθέτης του μουσικού μέρους της παράστασης και συν-σκηνοθέτης της).

«Ευτυχώς που ο Μέγας Αλέξανδρος δεν έδρασε μετά Χριστόν γιατί σήμερα θα είχε μετατραπεί και θα τον τιμούσαμε και σαν κάποιο Άγιο. Πίσω απ’ το δαφνοστεφές σκίτσο του κρύβεται παρόλα αυτά ένας άνθρωπος του πολέμου κι είναι αυτό του το στοιχείο που θέλησα να τονίσω με τα σκηνικά στα οποία είναι εμφανής μια …πολεμική μηχανή»δήλωσε μεταξύ άλλων ο σκηνογράφος κ. Γιάννης Μέτζικωφ.

Τα 200 και πλέον κοστούμια της παράστασης έχουν «…ροκ επιρροές και στοιχεία κόμικς» σύμφωνα με τη κ. Ιωάννα Τιμοθεάδου που τα σχεδίασε, ενώ το λιμπρέτο έγραψε (με τη βοήθεια της αρχαιολόγου κ. Τζένης Βελένη που μετέχει ως ιστορική επιμελήτρια) η ελληνοαμερικανίδα φιλόλογος κ. Αλεξάνδρα Χαρανίς.

Το ρόλο του Αλέξανδρου ερμηνεύει ο Δημήτρης Τικτόπουλος πλαισιωμένος από 27 ακόμη ηθοποιούς-ερμηνευτές. Επί σκηνής θα βρίσκονται επίσης δέκα μουσικοί (τύμπανα, κιθάρες, κρουστά, πλήκτρα, μπάσο, πιάνο/συνθεσάιζερ, πνευστά, ηλεκτρική και ακουστική κιθάρα αλλά και… μπουζούκι και ούτι και μπαγλαμάς! – καθώς «η διαχρονία του μύθου του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν θα μπορούσε να μην αποτυπώνεται και στη μουσική μιας ροκ όπερας»).

Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους. Έχει διάρκεια δυο ώρες και 15 λεπτά.

Ήδη το ΚΘΒΕ εξασφάλισε τρεις ακόμη παραστάσεις της ροκ όπερας και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (στις 27,28/2 και 1/3/2015) ενώ συνεχίζονται οι συζητήσεις για τον προγραμματισμό παραστάσεων στο εξωτερικό (και ειδικά σε χώρες με έντονο το στοιχείο της ελληνικής ομογένειας).

Λόγω της αυξημένης ζήτησης των εισιτηρίων το ΚΘΒΕ εξετάζει τη δυνατότητα να προστεθούν κι άλλες (πέραν των έξι συνολικά ήδη προγραμματισμένων) παραστάσεις στο Βασιλικό θέατρο.