Παρά τις τόσες πλατφόρμες θέασης κινηματογραφικών ταινιών και παρά τις πολλές νέες δημιουργίες μυθοπλασίας από τους δημιουργούς του Χόλιγουντ, δύο φαίνεται πως είναι οι «σταθερές» αξίες που εκτιμούν άνθρωποι του χώρου πως θα λειτουργήσουν ως αντίδοτο στα προβλήματα των χτυπημένων από την Covid-19 κινηματογραφικών αιθουσών: ο αειθαλής 007 αλλά και το νεανικό κοινό, που τα τελευταία χρόνια επιστρέφει στις σκοτεινές αίθουσες, στην Ελλάδα.
«Η νεολαία είναι φανατική με τον κινηματογράφο», εξηγεί, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών Παναγιώτης Τσακαλάκης, και προσθέτει πως το μεγάλο «όπλο» της φετινής σεζόν -η ταινία που θα κληθεί να σώσει την …παρτίδα- δεν είναι άλλη από την τελευταία περιπέτεια του Τζέιμς Μποντ.
«Περιμένουμε πως και πως αυτή την ταινία», λέει ο κ. Τσακαλάκης, επισημαίνοντας πως ένα ακόμη χαρακτηριστικό της φετινής σεζόν θα είναι και η γκάμα των ελληνικών ταινιών. «Από την άλλη έχουν αρχίσει και οι Έλληνες παραγωγοί και γυρίζουν ταινίες. Βλέπουν, ίσως, πως δεν θα βγουν και πολλές ευρωπαϊκές τον χειμώνα. Έτσι βλέπουμε πως γυρίζονται αυτόν τον καιρό και πολλές ελληνικές ταινίες και θα βγουν αρκετές τον χειμώνα», επισημαίνει ο κ. Τσακαλάκης σε εκτιμήσεις του για την επόμενη σεζόν.
«Το σημαντικό για να “αγκαλιάσει” ο κόσμος τον κινηματογράφο είναι να βγαίνουν νέες ταινίες. Αυτό αρκεί», τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, σύμφωνα με τον οποίο οι θερινοί κινηματογράφοι στην Ελλάδα φτάνουν τους 170, ενώ 120 είναι οι χειμερινοί. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν και οι περίπου 200 αίθουσες των πολυκινηματογράφων. «Αυτοί είναι οι κινηματογράφοι που έχουν απομείνει στην Ελλάδα», αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΕΑΚ, εξηγώντας παράλληλα πως μετά το κλείσιμο πολλών κινηματογραφικών αιθουσών ανά την επικράτεια, τις περασμένες δεκαετίες, «ο κλάδος, μέχρι τις αρχές του 2020, είχε έρθει σε μια σταθεροποίηση».
Προσθέτει δε πως με την υγειονομική κρίση του κορονοϊού υπάρχει ενδεχόμενο «τα πράγματα να γίνουν πάλι δύσκολα», εάν «η αίθουσα δεν βοηθηθεί και από το κράτος» το φετινό χειμώνα, όπως αναφέρει. Στον συγκεκριμένο κλάδο, σύμφωνα με τον κ. Τσακαλάκη, απασχολούνται περίπου 2.500 άτομα.
Σε κάθε περίπτωση το 2020 έχει να ανταγωνιστεί ένα 2019 με υψηλότατο αριθμό εισιτηρίων: «Εάν δεν είχαμε το θέμα της Covid-19, πηγαίναμε μια χαρά. Μετά την πτώση και την οικονομική κρίση, που μας επηρέασε και εμάς ως κλάδο, είχαμε μεγάλη αύξηση, κοντέψαμε τα 10.000.000 εισιτήρια το 2019! Τώρα, σιγά σιγά, αρχίζουμε πάλι από την αρχή», σημειώνει ο κ. Τσακαλάκης, ερωτηθείς για τις προοπτικές του χώρου στην Ελλάδα.
Σήμερα, μετά τους θερινούς κινηματογράφους και οι κλειστές αίθουσες σταδιακά ενεργοποιούνται, με μία μάλιστα από τις αλυσίδες multiplex να έχει ήδη ενεργοποιήσει τους προτζέκτορες προβολής της από την 1η Ιουλίου και να υποδέχεται τους σινεφίλ. «Θα ανοίξουμε όλοι σταδιακά, αρκεί να έχουμε νέες ταινίες να δείξουμε…», καταλήγει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών στη συνέντευξη που παραχώρησε στους Σωτήρη Κυριακίδη και Αναστασία Καρυπίδου όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.