«Η ανάδειξη νέων ελληνικών έργων και νέων ελλήνων συγγραφέων αποτελεί τη βασική προτεραιότητα του νεοσύστατου θεατρικού οργανισμού Άβατον», σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του, Γιώργο Κατινά. Πρόκειται για ένα μικρό θέατρο, χωρητικότητας 60-70 θέσεων, που λειτουργεί εδώ και λίγο καιρό στο Γκάζι (Ευπατριδών 3) και απέχει 300 μέτρα από το μετρό του Κεραμεικού.

Η ονομασία του, είναι εμπνευσμένη από τη στοά του Αβάτου (κοντά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου), η οποία αποτελούσε το μυστηριακό αλλά και ταυτόχρονα λειτουργικό χώρο, όπου επιτυγχανόταν κατά τον 4ο π.Χ. αιώνα η ίαση του ασθενούς μέσω της εγκοίμησης και κατά συνέπεια μέσω της επαφής του με το θείο.

«Φιλοδοξούμε να μεταφέρουμε λίγη από την ατμόσφαιρα του Αβάτου της Επιδαύρου στο κέντρο της Αθήνας, με σκοπό τη ψυχική και πνευματική ίαση και θρέψη των θεατών, μέσω της επαφής τους, όχι με το θείο, αλλά με την ίδια τη θεατρική πράξη», ανέφερε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο θέατρο, ο Γιώργος Κατινάς.

Επτά παραγωγές περιλαμβάνει ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του «Άβατον» για τη φετινή θεατρική σεζόν. Την αυλαία σηκώνει στις 31 Οκτωβρίου το έργο του Ευθύμη Φιλίππου «Κάποιος μιλάει μόνος του κρατώντας ένα ποτήρι γάλα», σε σκηνοθεσία της ομάδας Katayisteater (έως τις 6/12). «Ένα κείμενο που παραπέμπει σε εσωτερικό διάλογο, όπου ο Ευθύμης Φιλίππου θίγει συνθήκες και κλισέ που έχουν κατακλύσει την κοινωνική πραγματικότητα του σήμερα», ανέφερε ο πρωταγωνιστής της παράστασης Βαγγέλης Παπάς.

Ακολουθεί το θεατρικό έργο «Βασανίζομαι» του Αντώνη Τσιπιανίτη- μία μαύρη κωμωδία εμπνευσμένη από το γνωστό γκράφιτι στους τοίχους της Αθήνας σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου (από 2/11 έως 28/4,). Κεντρικός ήρωας του έργου, ο Φωκίωνας (Περικλής Λιανός), τα χρέη του οποίου δεν ανατρέπουν μόνο την οικονομική του κατάσταση αλλά και τη σχέση με την οικογένεια και τους φίλους του, αναγκάζοντάς τον να περιφέρεται στους δρόμους της Αθήνας, γράφοντας παντού τη λέξη «Βασανίζομαι».

Τη σκυτάλη παίρνει το τελευταίο έργο της τριλογίας του Καταλανού συγγραφέα Εστέβα Σολέρ, «Κόντρα στην Δημοκρατία» σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και Δημήτρη Ψαρρά και σκηνοθεσία Μιχάλη Παλίλη (από 5/11 έως 15/3). Μέσα από επτά μονόπρακτα που ο ίδιος ο συγγραφέας χαρακτηρίζει «γκραν-γκινιόλ» χρησιμοποιώντας άλλοτε το χιούμορ και άλλοτε τον αιφνιδιασμό, φωτογραφίζεται όλο το παράλογο της σημερινής οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας και τίθεται υπό αμφισβήτηση η έννοια της δημοκρατίας.

Στις 12 Δεκεμβρίου κάνει πρεμιέρα το «Φύλλα της» του Ανδρέα Φλουράκη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη με την Λίλα Καφαντάρη (έως 7/2). Μια γυναίκα, γύρω στα 45, με τον τελευταίο της δεσμό μόλις διαλυμένο, αναγνωρίζει ότι η συνειδητοποίηση της μοναξιάς είναι ίσως η αναπόφευκτη μοίρα όλων των ανθρώπων. Γίνεται παρατηρητής της ζωής της και επιστρέφει στις εμπειρίες του παρελθόντος, μετρώντας τες σαν τα φύλλα που πέφτουν, προτού αφήσουν η καθεμία το δικό της μοναδικό σημάδι.

Δύο μέρες μετά κάνει πρεμιέρα (14/12) η μεταμεσονύχτια παράσταση των Ζωής Ξανθοπούλου και Μιχάλη Παλίλη, με τίτλο «Ξημερώνει η νύχτα».Σύμφωνα με τους συντελεστές της πρόκειται για «μια παράσταση άκρως διασκεδαστική, με ζωντανή μουσική, που μιλάει για όλα όσα μπορούν να συμβούν μέσα στη νύχτα».

Ακολουθεί ο γλυκόπικρος μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η Απολυμένη- μια αισιόδοξη ιστορία», σε σκηνοθεσία Χρήστου Καρχαδάκη με την Μαρία Γεωργιάδου (από 21/1 έως 30 /4). Μέσα από τα λόγια μιας γυναίκας που χάνει την δουλειά της και την κοινωνική της υπόσταση, το έργο εξετάζει πόσα άρρηκτα συνδεδεμένο είναι το επάγγελμα με τις διαπροσωπικές σχέσεις και η αναγνωρισιμότητα με το σεβασμό και τη στήριξη των άλλων. «Εκτός από την επικαιρότητα του, το έργο έχει και μια διαχρονικότητα. Μόνο αν χάσουμε αυτό που έχουμε, μπορούμε να ανακαλύψουμε τα πραγματικά θέλω μας. Για να μην είμαστε ποτέ «απολυμένοι» από την ίδια την ζωή», ανέφερε η Μαρία Γεωργιάδου.

Στις 13 Φεβρουαρίου ανεβαίνει το γνωστό θεατρικό έργο του Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάρντα Αλμπα» σε σκηνοθεσία της Ζωής Ξανθοπούλου, όπου εφτά άνδρες, με επίσημα κοστούμια πένθους, ερμηνεύουν τους εφτά γυναικείους ρόλους του έργου (έως 18/4).

Στο θέατρο Άβατον θα λειτουργήσει και παιδική σκηνή, η οποία περιλαμβάνει τρεις παραγωγές σε σκηνοθεσία Δικαίας Πικιού. Ενώ στις 20 Μαρτίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, το θέατρο θα οργανώσει σε συνεργασία με τη θεατρική ομάδα «Αθηναϊκή μυθοποιία» τριήμερο πολιτιστικών εκδηλώσεων, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.