Ο Ζαν -Πωλ Σάρτρ -φιλόσοφος και συγγραφέας- γίνεται ο βασικός εκπρόσωπος του υπαρξισμού του 20ου αιώνα. Η σχέση του με τη σύντροφο της ζωής του, Σιμόν ντε Μποβουάρ, που ακολούθησε τις ελευθεριακές πεποιθήσεις του Σαρτρ, προκάλεσε την συντηρητική κοινωνία της εποχής του. Η φρικαλεότητα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου καθορίζει τη σκέψη του άθεου διανοούμενου που εντάσσεται στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Γαλλίας. Γράφει η Χαρά Κιούση Αργότερα η σοβιετική στρατιωτική επέμβαση στην Ουγγαρία το 1956, εξοργίζει τον Σαρτρ που διαγράφεται από το ΚΚΓ. Το 1964 όταν αρνείται το βραβείο Νόμπελ αρχίζει να παρεμβαίνει στην κοινωνικοπολιτική ζωή της Γαλλίας, καταδικάζει τον Αμερικανικό ιμπεριαλισμό στο Βιετνάμ, συμμετέχει στο κίνημα για την απελευθέρωση  Σοβιετικών αντιφρονούντων  και υποστηρίζει ανοιχτά την Ισλαμική επανάσταση και τον Χομεϊνί. Το ανθρωπιστικό του ενδιαφέρον και οι κατασταλαγμένοι πολιτικοί συσχετισμοί του Σαρτρ εκφράζονται στο εξαιρετικό του έργο  «Nekrassov» γραμμένο το 1956. O «Nekrassov» είναι μια φαρσο-σάτιρα όπως το χαρακτήρισε το έργο ο ίδιος ο συγγραφέας, που εμπνεύστηκε το ύφος γραφής του από την Αριστοφανική κωμωδία. ‘Ετσι τα κωμικά στοιχεία που σατιρίζουν αναπαράγοντας την κοινωνική δομή, είναι εύστοχα και πολύ απολαυστικά. Η απομυθοποίηση του τύπου, η ηθική απογύμνωση  και η επαγγελματική ανικανότητα κάποιων από τους ισχυρούς εκπροσώπους της εξουσίας συνθέτουν τον κορμό του έργου. Το ΘΕ.ΑΜ.Α,  το επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα που αποτελείται από ανάπηρους ηθοποιούς στην κύρια σύνθεσή του, «με προσβάσιμο περιεχόμενο για όλους και για όλες», απογείωσε το έργο  και την  διαχρονική επικαιρότητά του. Η σκηνοθετική έμπνευση του Βασίλη Οικονόμου  μπολιασμένη από την προσεγμένη μετάφραση της Ελίνας Νταρακλίτσα, με γρήγορο ρυθμό και εποικοδομητικό χιούμορ αναγεννά την την καλή φαρσοκωμωδία. Κερδίζοντας έτσι το γέλιο και το διαρκές χαμόγελο των θεατών που κάνουν δικό τους ένα έργο δύσκολο, όπου η αλήθεια χάνεται και το ψέμα γίνεται αλήθεια. Η ρεαλιστική δομή του χτίζεται  με ήρωες επώνυμους, προσιτούς στο κοινό με τις φαινομενικά ταχτοποιημένες κι’ εναλλασσόμενες ταυτότητες στις οποίες μπαινοβγαίνουν. Οι εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών αναδεικνύουν με παιγνιώδη σατιρικό τρόπο την προσαρμοστικότητα των προσώπων, κάτι που υπαγορεύεται από την εμπειρία  της απειλής, του τρόμου και από την λειτουργική παρουσία των άλλων. Οι ήρωες χωρίς δραματική έξαρση ακολουθούν λιγότερο συμβατικές κατευθύνσεις, έξω από ηθικά καλούπια και πετυχαίνουν το ανέλπιστο. Καθώς «η ζωή αρχίζει στην άλλη πλευρά της απελπισίας», μεταβάλλουν τη σκέψη τους και υιοθετούν  νέες συμπεριφορές, αφού η παθητικότητα στερεί συχνά τη δυνατότητα να ζήσουν αλλιώς τις ζωές τους. Ο ανταγωνισμός στις επαγγελματικές σχέσεις όπου καθένας επηρεάζει διαδοχικά τον άλλο, η χαμένη ανεξαρτησία, η αλλοτρίωση, ισχυρισμοί παράξενοι χωρίς σαφήνεια που δημιουργούν πολλές πιθανότητες και ψευδαισθήσεις σιγουριάς, δουλική υποταγή που γίνεται τελικά ανταγωνιστική, είναι ιδιότητες χαρακτήρων που ξεπερνούν  την «κακή πίστη» και βολεύονται. Εκεί όπου αντιπαλεύουν  οι οικονομικές διαφορές μεταξύ εργασίας και κεφαλαίου, μελανά σημεία  τα οποία αναδεικνύουν με την εξαιρετική τους δουλειά οι ηθοποιοί. Σε ρόλο πρωταγωνιστικό ο Βασίλης Οικονόμου δίνει μαθήματα υποκριτικής, γραφικός επιθεωρητής ο Μιχάλης Ταμπούκας, φοβερός στον τοξικό ρόλο  ενός παράγοντα του τύπου. Αφασία ο ζητιάνος του Μάνου Τριανταφυλλάκη, εκπληκτική η Αιμιλιανή Αβραάμ και γενικά όλη η ομάδα. Άξια αναφοράς η ασύλληπτη μουσική σύνθεση του Ηλία Κουρτπαρασίδη που ακούγεται σαν επικουρική συναισθηματική παρτιτούρα, τα προσεγμένα  και συντίστοιχα της θέσης των προσώπων κοστούμια. Η αξιοπρόσεκτη παράσταση, που τιμά τον άνθρωπο και τον πολιτισμό προτρέπει να ψάξουμε για εναλλακτικές  μέσα από ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και δράσης. Το ΘΕ.ΑΜ.Α, με λεπτομέρεια στην ακρίβεια και σεβασμό στις ιδιαιτερότητες των συνανθρώπων, κατάφερε ένα άξιο αναφοράς καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Ελίνα Νταρακλίτσα Σκηνοθεσία: Βασίλης Οικονόμου Mουσική: Ηλίας Κουρτπαρασίδης Χορογραφίες: Άννα Βεκιάρη Artwork: Ivan Masteropoulos Σχεδιασμός–Εκτύπωση θεατρικού προγράμματος: Εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ Φωτογραφίες: Peny Delta Δημιουργία Αφίσας: Νίκος Ιωαννίδης Δημιουργία τηλεοπτικού trailer: Μαρία Σιδηροπούλου Δημιουργία ραδιοφωνικού spot: Γιάννης Καστανάκης Προσβασιμότητα περιεχομένου παράστασης για ΑμεΑ Διερμηνεία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: Θεοδώρα Τσαποΐτη Υπέρτιτλοι στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα: Εμμανουέλα Πατινιωτάκη Ακουστική περιγραφή: Θανάσης Παπαντωνόπουλος

Παίζουν με σειρά εμφάνισης:

Μάνος Τριανταφυλλάκης Αιμιλιανή Αβραάμ Βασίλης Οικονόμου Μιχάλης Ταμπούκας Χάννα Ελ Χατζ Ομάρ Κωνσταντίνος Λούκας Πάνος Ζουρνατζίδης Αγγελική Νομικού Έφη Τούμπα Χριστίνα Τούμπα Μαρία Μουρελάτου Ανδρέας Ζήκουλης Έλη Δρίβα Ευαγγελία Σχοινά Κατερίνα Κοντομάρκου Μαρίνα Μπεσίρη Σταύρος Ζαφείρης Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις: 18:00 Info «Από Μηχανής Θεάτρο» Κεραμεικός (Ακαδήμου 13). Τηλέφωνο Κρατήσεων: 2105232097 και στο: https://www.viva.gr/tickets/theater/

Εισιτήρια

Κανονικό: 12€ Μειωμένο: 8€ ΑμεΑ (A.με.A. & συνοδοί αυτών): 8€ Ατέλεια: κάθε Πέμπτη,έπειτα από συνεννόηση Άνω των 10 ατόμων: 6€ Από τις 24 Ιανουαρίου μέχρι και τις 5 Απριλίου 2018 στην Κάτω Σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου.