Όταν κοιτάξετε τον εαυτό σας στον καθρέφτη φροντίστε να μην τρομάξετε. Αν πάλι ξυπνήσετε ένα πρωί και καταλάβετε ότι ένα κάτι πρόσθετο έχει γεννηθεί στο πρόσωπο ή στο σώμα σας, το βέβαιο είναι πως δεν θα έχετε μεταμορφωθεί σε κάποιο πλάσμα εξωγαλαξιακής προέλευσης.

Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης

Και στις δύο περιπτώσεις υπεύθυνη για όλα θα είναι μία γυναίκα.

Πριν σας αποκαλύψουμε περισσότερα αρκεί να σας πούμε ότι μία από τις πιο διάσημες μεταμορφώσεις στην ιστορία του κινηματογράφου είναι αυτή της Σαρλίζ Θερόν για την ταινία «Monster». Αγνώριστος ήταν και ο Τζόνι Ντεπ -απογοητεύοντας τις απανταχού θαυμάστριές του-, στην πρόσφατη γκανστερική ταινία «Black Mass», όπου υποδύεται το διαβόητο μαφιόζο, Γουίτι Μπέγκλερ.

Οι παλιότεροι ίσως θυμάστε την περίπτωση του «Ανθρώπου Ελέφαντα», ο οποίος άφησε βαθύ το αποτύπωμά του στα κινηματογραφικά χρονικά, ιστορώντας τη ζωή του παραμορφωμένου από σπάνια ασθένεια, Τζόζεφ Μέρικ.

Ο κινηματογράφος ήταν πάντοτε ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για τους δημιουργούς των ειδικών εφέ. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές εν Ελλάδι περιπτώσεις είναι η Όλγα-Χρύσα Παπίτσα. Η 25χρονη μακιγιέζ με το πληθωρικό ταλέντο, φιλοδοξεί όχι μόνο να μεταμορφώνει ανθρώπους, αλλά και να σοκάρει με την τέχνη της!

makigiaz10

Ζωγραφίζοντας από μικρή είδε ότι δεν θα μπορούσε να αποφύγει το… κακό. Έπρεπε με κάθε τρόπο να μεταλλάσσει τα ανθρώπινα όντα που την περιέβαλλαν σε απόκοσμες και ενίοτε αποκρουστικές υπάρξεις.

Άρχισε να βλέπει τα ανθρώπινα μέλη ως ένα μεγάλο καμβά, στον οποίο μπορούσε πηγαίνοντας κόντρα στη θέληση του Δημιουργού τους, να τα μεταμορφώνει όπως εκείνη ήθελε!

Σπούδασε επαγγελματικό μακιγιάζ, ενώ για όλα τα υπόλοιπα, είχε ως πολύτιμο βοηθό της το διαδίκτυο. Έτσι κατάφερε να αποτυπώσει διάφορες τεχνικές για να αποδώσει το αποτέλεσμα που σήμερα βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας.

Τη ρωτάω να σφιγμομετρήσει τις αντιδράσεις του κόσμου όταν αντικρίζει κάποια από τις δημιουργίες της. Και απαντάει ότι εκείνοι συνήθως τρομάζουν. «Οι περισσότεροι δεν μπορούν να σκεφτούν ότι πρόκειται για κάτι φτιαχτό. Συνήθως νομίζουν ότι “αυτός κάτι έπαθε για να είναι έτσι”.  Και ομολογώ ότι μου αρέσει αυτή η αντίδραση. Όπως και η αντίδραση των μοντέλων όταν βλέπουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη. Η έκφρασή τους είναι μοναδική και αποτυπώνει το ξάφνιασμα ή τον… τρόμο που νιώθουν».

makigiaz9

Θυμάται όταν κάποια στιγμή είχε συμμετάσχει σε ένα καλοστημένο πείραμα στο κέντρο της Αθήνας. Ξεκίνησε τότε να βάφει ένα μοντέλο, όταν δύο γιαγιάδες σταμάτησαν μπροστά του αποσβολωμένες. «Λίγο αργότερα πέρασε ένα ζευγάρι με το παιδάκι του. Ο πατέρας τρόμαξε όταν είδε το μοντέλο, σε αντίθεση με το παιδί του που είχε ξετρελαθεί. Ήταν ξεκάθαρο στα μάτια του ότι ήταν πολύ ταραγμένος», λέει η Όλγα.

Για τους περισσότερους η εικόνα είναι κάτι ιδιαίτερα αληθοφανές. Εκφράζουν αντιδράσεις, όπως ακριβώς θα ήταν εάν αντίκριζαν έναν άνθρωπο με εκτεταμένη παραμόρφωση στο πρόσωπο. «Με διασκεδάζει όταν βλέπω το συναίσθημα του σοκ ζωγραφισμένο στους γύρω μου. Γνωρίζω όμως ότι το προκαλώ, δημιουργώντας κάτι πλασματικό».

Ειδικά εφέ και κινηματογράφος

Η τέχνη της έχει εφαρμογή κυρίως στην έβδομη τέχνη. Παρόλ’ αυτά στην Ελλάδα έχει ελάχιστη απήχηση, καθώς όπως η ίδια λέει, ελάχιστες από τις παραγωγές που πραγματοποιούνται παρουσιάζουν τέτοιου είδους απαιτήσεις σε ειδικά εφέ. «Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι διαφορετικά. Έτσι, συνήθως με καλούν σε διάφορες εκδηλώσεις, ή να βάψω κόσμο για βίντεοκλιπ, κυρίως μέταλ συγκροτημάτων, ενσαρκώνοντας κυρίως ήρωες από βιντεοπαιχνίδια ή ταινίες».

Μία από τις πιο χαρακτηριστικές της δουλειές είναι ο Predator, ένα από τα πιο διάσημα τέρατα της μεγάλης οθόνης, πρωταγωνιστής στην ομώνυμη κινηματογραφική περιπέτεια φαντασίας του Τζον ΜακΤίρναν. «Για να δημιουργήσω το συγκεκριμένο χαρακτήρα, χρειάστηκε να προετοιμαστώ ένα μήνα νωρίτερα και να… χτίσω τη μάσκα που βλέπετε».makigiaz7

«Θα ήθελα να έχω κάποια στιγμή την ευκαιρία να συνεργαστώ σε μία κινηματογραφική παραγωγή. Παρά το γεγονός όμως ότι κατά καιρούς μου έχουν γίνει προτάσεις, καμία μέχρι και σήμερα δεν ευδοκίμησε».

Με δεδομένο όμως ότι η δουλειά της μακιγιέζ ειδικών εφέ είναι αρκετά ακριβό χόμπι με πολύ ακριβά υλικά για τον καιρό της κρίσης, η ίδια δεν ασχολείται μόνο με αυτό. Αντιθέτως εκτός από body pιercing, είναι υποχρεωμένη να δουλεύει και το βράδυ για να τα βγάζει πέρα.

«Τα εφέ δεν μου τυχαίνουν κάθε μέρα. Είναι περιστασιακή απασχόληση. Στόχος μου είναι όμως να μπορώ να ζω με αξιοπρέπεια μόνο από αυτό που αγαπώ». Η Όλγα στα 25 της δηλώνει έτοιμη για το… μετέωρο βήμα του πελαργού, όπως χαρακτηριστικά λέει. Εάν δεν δει ανταπόκριση στην Ελλάδα είναι αποφασισμένη να φύγει στο εξωτερικό… απειλώντας να μεταμορφώσει όποιο ανθρώπινο ον στέκεται στο δρόμο της.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τη μεταμόρφωση του Μυθριδάτη (Ημισκούμπρια) στο βίντεο κλιπ «Η Νύφη»…

makigiaz11 makigiaz8 makigiaz6 makigiaz5 makigiaz4 makigiaz3 makigiaz1 makigiaz0