Η ανανεωμένη Dacia συνεχίζει να προσφέρει τις πλέον ενδιαφέρουσες value for money προτάσεις της αγοράς, με αιχμή του δόρατος το Duster, αλλά και το Sandero πλέον που αρχίζει να πείθει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού -κυρίως- με την έκδοση Stepway. Όμως, υπάρχει και η «έκδοση πόλης» που ακούει στο όνομα Streetway και συγκεκριμένα η 3η γενιά, που αποτελεί και το αντικείμενο αυτής εδώ της δοκιμής.
Σχεδίαση
Συντηρητικό σε εμφάνιση (το χρώμα του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε το αδικεί), αλλά σαφώς εκσυγχρονισμένο, το εντελώς καινούριο Sandero Streetway ξεχωρίζει με τα μεγαλύτερα και αιχμηρά φωτιστικά σώματα (με LED ημέρας), τα «νεύρα» στο καπό, τα φουσκωμένα φτερά και το πιο λιτό σε σχεδίαση αλλά με νέα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος.
Το μήκους 4,1 μ. αμάξωμα έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις (19 χλστ πιο μακρύ, 115 χλστ πιο πλατύ και 10 χλστ πιο χαμηλό), αλλά δείχνει εμφανώς μεγαλύτερο και με πιο σπορ προσανατολισμό.
Η ανανέωση και ο εκσυγχρονισμός εντοπίζονται και στο ευρύχωρο εσωτερικό. Τα αναπαυτικά καθίσματα, η άψογη εργονομία και η απρόσκοπτη περιφερειακή ορατότητα, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του επενδεδυμένου μα σκληρά πλαστικά (με καλή συναρμογή) εσωτερικού. Μια έξυπνη σχεδιαστική επιλογή είναι η τοποθέτηση μιας υφασμάτινης φάσας κατά μήκος του ταμπλό και στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών, που αναβαθμίζει αισθητικά το σύνολο του εσωτερικού χώρου.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η 8 ιντσών (στην έκδοση Style) οθόνη πολυμέσων που περιλαμβάνει τα απαραίτητα, αλλά διαθέτει εύκολο μενού και επαρκή αναγνωσιμότητα. Έξυπνη και η τοποθέτηση βάσης για smartphone, μεταξύ οθόνης και καντράν βασικών οργάνων, που διευκολύνει τον οδηγό χωρίς να του αποσπά την προσοχή από τον δρόμο. Στο καντράν επίσης υπάρχουν δυο όργανα για την πληρότητα των ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ το trip computer διαθέτει διαφορετικές ενδείξιες για βενζίνη και LPG.
Στα πλεονεκτήματα του Sandero Streetway ανήκει και ο χώρος επιβατών, που εξασφαλίζει το μακρύ μεταξόνιο των 2.604 χλστ. Τέσσερις ενήλικες αισθάνονται άνετα, ενώ με στρίμωγμα θα βολευτεί και ένας τρίτος στο πίσω κάθισμα. Μεγάλος και με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα είναι και ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων που φθάνει τα 1.455 λίτρα αν μαζευτούν τα πίσω καθίσματα. Όμως και εδώ δεν υπάρχει ρεζέρβα, αλλά όχι για μείωση κόστους (όπως συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα με κιτ επισκευής ελαστικού), αλλά γιατί κάτω από το δάπεδο βρίσκεται η δεξαμενή του LPG (στη θέση της ρεζέρβας) χωρίς να κλέβει χώρο από τις αποσκευές.
Ναι, σωστά καταλάβατε. Το Sandero Streetway «χτισμένο» πάνω σε μια νέα πλατφόρμα (CMF-B) που του δίνει την δυνατότητα χρήσης μοντέρνων τεχνολογιών, είναι ένα όχημα διπλού καυσίμου (βενζίνη, υγραέριο-LPG).
Κινητήρας διπλού καυσίμου
Το Streetway της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με τον 1.000άρη TCe βενζινοκινητήρα της Renault, ο οποίος συνδυάζεται με κιτ υγραεριοκίνησης. Η απόδοση του κινητήρα είναι από 91 έως 100 ίππους και για όσους παραξενεύονται να διευκρινίσουμε το εξής: η απόδοση εξαρτάται από το καύσιμο. Όταν ο 1.0 TCe δουλεύει με βενζίνη η ισχύς του φθάνει τους 91 ίππους (4.800 – 5.000 σαλ) και 160 Nm ροπής (2.100 – 3.750 σαλ), ενώ με LPG η ισχύς του φτάνει στους 100 ίππους (4.600 – 5.000 σαλ) και η ροπή τα 170 Nm (2.000 – 3.500 σαλ).
Ο οδηγός με ένα μπουτόν (στα αριστερά του τιμονιού) επιλέγει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει, ενώ έχει και την δυνατότητα επιλογής Eco προφίλ που ενισχύει την οικονομική λειτουργία. βρίσκεται. Η εναλλαγή του καυσίμου γίνεται αυτόματα μόνο όταν ένα από τα δύο ρεζερβουάρ αδειάσει.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, η κλιμάκωση των οποίων αξιοποιεί το έπακρο της απόδοσής του, με αποτέλεσμα αξιοπρεπέστατες επιδόσεις για το βάρους 1.160 κιλών όχημα. Συγκεκριμένα η επιτάχυνση από στάση τα 100 χλμ/ώρα επιτυγχάνεται σε 11.6΄΄, το χιλιόμετρο από στάση καλύπτεται εντός 32.6΄΄ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 179 (βενζίνη) ή 183 (LPG) χλμ/ώρα.
Μεγάλο ατού του διπλού καυσίμου είναι η οικονομία στην χρήση, αλλά –κυρίως- η μεγάλη αυτονομία. Συγκεκριμένα η μέση κατανάλωση μας με βενζίνη ήταν 8,0 λτ/100 χλμ και η αντίστοιχη με LPG 8,7 λτ/100 χλμ. Οι τιμές αυτές σε συνδυασμό με τις χωρητικότητες των δοχείων (50 βενζίνη – 40 LPG) μας δίνουν συνολική αυτονομία που αγγίζει τα 1.100 χιλιόμετρα.
Από την θέση του οδηγού
Στο τιμόνι του Streetway σχεδόν αμέσως καταλαβαίνεις ότι, οι μηχανικοί έχουν δώσει έμφαση στην άνεση, την πρακτικότητα και την εργονομία. Το ελαφρύ τιμόνι σε συνδυασμό με την ικανότητα της ανάρτησης να ισοπεδώνει τις ανωμαλίες των δρόμων, κάνουν παιχνίδι την κίνηση στην πόλη, ενώ και στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης είναι τυπικά γαλλική. Βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας με μόνη ενόχληση τον θόρυβο κύλισης, κάτι που ίσως οφείλεται στα ελαστικά.
Εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως σύγχρονο ESP, cruise control, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης για εμπόδιο στο “τυφλό” σημείο, Hill start assist, Park assist κ.ά. το Sandero «πόλης», αποδεικνύεται στην χρήση πολύ καλύτερο από αυτό που θα υποθέσει κάποιος βασιζόμενος μόνο στο όνομα της μάρκας και την τιμή κτήσης.
Τα όποια μειονεκτήματα του μοντέλου αποκαλύπτονται κυρίως σε δρόμους με πολλές στροφές, ειδικά αν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί γρήγορα, ρυθμό στον οποίο συνηγορεί και η γραμμική απόδοση του κινητήρα με αποθέματα ροπής από χαμηλά. Εκεί, οι μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, οι τάσεις υποστροφής και το όχι ιδιαίτερα ακριβές τιμόνι θα φρενάρουν τον οδηγικό οίστρο και θα θυμίσουν τον προορισμό του μοντέλου. Βέβαια, οι αντιδράσεις του αμαξώματος δεν τρομάζουν καθώς είναι προοδευτικές και προβλέψιμες, ενώ τα φρένα παρά τα πίσω ταμπούρα ανταποκρίνονται με δύναμη και αντοχή σε κάθε περίπτωση. Με λίγα λόγια, το Streetway δεν αρέσκεται στην γρήγορη οδήγηση και προτιμά τους χαλαρούς ρυθμούς που συντελούν και στην ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Τέλος, θετική εντύπωση μας έκανε η απροβλημάτιστη λειτουργία του συστήματος stop/start, ενώ θα θέλαμε πιο δυνατά φώτα.
Δια ταύτα
Το Sandero Streetway το εκτιμάς μόνο αφού ζήσεις μαζί του και αποστασιοποιηθείς από την λογική του ότι, το αυτοκίνητο δίνει ταυτότητα στον οδηγό του. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα απολύτως χρηστικό μέσο πρώτης ανάγκης, που κοστίζει πολύ φθηνότερα από τα ανάλογα μοντέλα της κατηγορίας του, αλλά έχει όλα τα εφόδια που σε εξυπηρετούν και σε διευκολύνουν.
Προσοχή χρειάζεται μόνο στην χαμηλή αξιολόγηση του μοντέλου από τον οργανισμό EuroNCAP, που στα τεστ ασφάλειας έδωσε στο μοντέλο μόνο 2 αστέρια (άριστα τα 5).
Το Streetway διπλού καυσίμου προσφέρεται σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού (Life & Style) με την δεύτερη να κοστίζει μόλις 460 ευρώ (σύνολο 14.930) παραπάνω, που όμως προσθέτουν στον εξοπλισμό οθόνη 8 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και πίνακα οργάνων με οθόνη LCD.
Υπέρ
- Τιμή κτήσης
- Χώροι επιβατών/αποσκευών
- Εξοπλισμός/Πρακτικότητα
- Άνεση
- Κινητήρας
- Ευελιξία
- Αυτονομία
- Εργονομία
Κατά
- Βαθμολογία EuroNCAP
- Αργό τιμόνι
- Μέτρια φώτα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, Super Mini, επιβατικό
- Διαστάσεις: 4.088 Χ 1.848 Χ 1.499 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.604 χλστ
- Χώρος αποσκευών: 410 / 1455 λτ
- Απόσταση από το έδαφος: 133 χλστ έμφορτο – 162 χλστ άδειο
- Ρεζερβουάρ βενζίνης/LPG: 50 λτ/40λτ
- Βάρος: 1.160 κιλά
- Κινητήρας: βενζίνης/LPG, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 999 κ.εκ.
- Ισχύς: 100 ίπποι/4.600-5.000 σαλ (LPG)
- Συνδυαστική Ροπή (Nm @ σαλ): 170/2.000-3.500 (LPG)
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο, 6 σχέσεων
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
- Τροχοί: 185/65/15
- Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Ταμπούρα
- Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,4 μ.
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11.6΄΄
- Τελική ταχύτητα: 179 βενζίνη/183 LPG χλμ/ώρα
- Κατανάλωση (δοκιμής): 8,0 βενζίνη -8,7 LPG λτ/100χλμ
- Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 106,0 γρ/χλμ
- Τιμή: Από 14.470 (δοκιμής 14.930) ευρώ.