Τριάντα-δύο χρόνια και τέσσερις γενιές Corsa, έχουν πετύχει σχεδόν 12,5 εκ. πωλήσεις, αριθμός που δείχνει πόσο πολύ εξαρτάται η Opel απ’ αυτό το μοντέλο.

Πριν λίγες ημέρες οδηγήσαμε και παρουσιάσαμε την 5η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου επί ελληνικού εδάφους, επισημαίνοντας ότι, οι τεχνικοί ισχυρίζονται πως δεν κράτησαν ούτε βίδα ίδια αυτές της 4ης γενιάς. Αυτό γίνεται εμφανές από την πρώτη ματιά αφού το Corsa 5ης γενιάς δίνει την εντύπωση μικρού Astra, κυρίως από το σχήμα του καπό και από τα φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω.

Η πιστοποίηση αυτής της εντύπωσης γίνεται στο εσωτερικό αφού το σαλόνι του νέου Corsa προσφέρει άφθονο χώρο στους επιβάτες, αλλά δεν επιβεβαιώνεται στο χώρο αποσκευών, όπου με 285 λτ. απέχει σημαντικά από την κορυφή της κατηγορίας, αν και με ριγμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα φθάνει τα 1.120 λίτρα!

Επιπλέον χαμήλωσε το κέντρο βάρους κατά 5 mm και ανασχεδιάστηκε πλήρως το σύστημα πλαισίου και διεύθυνσης.

Αναβαθμισμένη είναι και η εικόνα ποιότητας υλικών/συναρμογής που βελτιώνουν την αίσθηση πολυτέλειας και υπόσχονται αντοχή στο χρόνο. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον κινητήρα των 115 ίππων δεν μας έλειψε σχεδόν τίποτα. Οθόνη 7 ιντσών, εξαιρετικό ηχοσύστημα με έξι ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι για ηχοσύστημα & cruise control, ηλεκτρικοί καθρέπτες, καθίσματα με πολύ καλή πλευρική στήριξη, πλήκτρο που ελαφραίνει το τιμόνι και πλήκτρο Eco που ενεργοποιεί/απενεργοποιεί το Stop & Start.

Σημεία κριτικής επιδέχεται η εργονομία, κυρίως για το διακόπτη και τα πλήκτρα ελάφρυνσης συστήματος διεύθυνσης και Stop & Start.

Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson έχει νέα γεωμετρία και νέα εμπρός ακροαξόνια που βελτιώνουν τις κλίσεις του οχήματος, την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και τη συμπεριφορά κατά την υποστροφή. Ένα νέο, ενισχυμένο υποπλαίσιο αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία, ενώ βάσεις γονάτων δύο διαδρομών φορτίων παρέχουν βελτιωμένη απόκριση σε ανώμαλα οδοστρώματα.

Επιπλέον, ο νέοι συντελεστές ελατηρίων και τα χαρακτηριστικά των αποσβεστήρων εμπρός μειώνουν τη βύθιση στο απότομα φρενάρισμα. Σαν αποτέλεσμα, το Corsa παραμένει ελεγχόμενο σε περίπτωση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, ακόμα και στα χέρια άπειρων οδηγών. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας έχει επίσης ανασχεδιαστεί και έχει προστεθεί μία βελτιωμένη αντιστρεπτική δοκός για μείωση των κλίσεων και καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια στο στρίψιμο.

Για βελτίωση της κατευθυντικής ευστάθειας, οι μηχανικοί της Opel άλλαξαν τα σημεία έδρασης του άξονα της κρεμαγιέρας και βελτιστοποίησαν τη γεωμετρία της. Η νέα βάση για την κολόνα του τιμονιού εξοικονομεί χώρο ο οποίος γεμίζει με πρόσθετο απορροφητικό υλικό και αυξάνει την ασφάλεια του οδηγού σε περίπτωση σύγκρουσης, Επιπλέον, η κολόνα του τιμονιού έχει ειδικούς αποσβεστήρες πρόσκρουσης.

Η εξέλιξη μιας εντελώς νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής για την 5η γενιά Corsa επιτρέπει ένα πιο προηγμένο επίπεδο διάδρασης μεταξύ διαφόρων συστημάτων. Βελτιστοποιημένο λογισμικό για το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας προσδίδει πρόσθετες δυνατότητες. Για παράδειγμα, όλα τα νέα Corsa εφοδιάζονται με ένα νέο στάνταρ «City» steering mode που επιτρέπει τη μείωση της υποβοήθησης διεύθυνσης στις χαμηλές ταχύτητες για ευκολία ελιγμών.

Το ενεργό σύστημα διεύθυνσης του Corsa βοηθά τον οδηγό στην αντιστάθμιση πλάγιων ανέμων και σε δρόμους με εγκάρσια κλίση. Μεταξύ των άλλων, το λογισμικό τροφοδοτείται με δεδομένα από την ένατη γενιά του Electronic Stability Program (ESPPlus). Το σύστημα αυτό περιέχει εννέα διαφορετικές λειτουργίες, μεταξύ των οποίων, για παράδειγμα, το νέο Hill Start Assist.

Το «όπλο» όμως του Corsa της δοκιμής μας είναι ο κινητήρας Ecotec των 999 κ.εκ. με απόδοση 115 ίππων/5.000-6.000σ.α.λ. και ροπή 17,3χγρμ./1.800-4.5000σ.α.λ.! Η νέα γενιά 3κύλινδρου κινητήρα εξελίχθηκε από λευκό φύλλο χαρτί. Είναι ο πρώτος μιας νέας οικογένειας μικρών 3κύλινδρων και 4κύλινδρων κινητήρων που θα λανσαριστούν σταδιακά. Ο Ecotec είναι ο πιο ήσυχος και αθόρυβος 3κύλινδρος κινητήρας που κυκλοφορεί σήμερα στην αγορά. Πολυάριθμα μέτρα σχεδιασμού ήχου συμβάλλουν στην εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα καθώς 40 εξαρτήματα και επιμέρους μονάδες έχουν βελτιστοποιηθεί ακουστικά από την αρχή της εξέλιξης, όπως το μπλοκ κυλίνδρων, το απομονωμένο σύστημα ψεκασμού καυσίμου και ο στρόφαλος.

Επιπλέον, η τοποθέτηση ενός αντικραδασμικού άξονα στο κάρτερ λαδιού μειώνει περαιτέρω τους θορύβους και κραδασμούς.

Προτεραιότητα στην εξέλιξη της νέας γενιάς του κινητήρα ήταν η επίτευξη άριστης απόκρισης γεγονός που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές στην επιτάχυνση 80 – 120 χλμ/ώρα, που επιτυγχάνεται σε μόλις 10,4 δευτερόλεπτα.

Η τεχνολογία Start/Stop (στάνταρ) συμβάλλει στην οικονομία που κατά τον κατασκευαστή είναι μόνο 4,9 λτ/100χλμ και στα περισσότερα από 800χλμ. της δοκιμής μας ήταν 6,4 λτ/100 χλμ.

Προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, ένα πολύ συμπαγές σύστημα υπερσυμπίεσης (turbo) και συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων (εισαγωγής και εξαγωγής). Ελαφριά, αλουμινένια δομή με πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή συμβάλλει στο χαμηλό βάρος που είναι μόλις 106 kg. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο, συμπαγές 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Επί του πρακτέου, η θέση οδήγησης δείχνει πολύ καλή, με κάθισμα που διαθέτει έντονη πλευρική στήριξη και κατεβαίνει αρκετά χαμηλά προκειμένου τα χειριστήρια να πέφτουν σωστά σε χέρια και πόδια του οδηγού, ανεξαρτήτως σωματότυπου.

Ο κινητήρας έρχεται εύκολα στη ζωή και αποδεικνύεται δυνατός από χαμηλά, αποδίδοντας τη μέγιστη ισχύ από τις 5.000-6.000 σ.α.λ., ενώ η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή ιδιαίτερα μετά τις 3.000σ.α.λ.

Ευχάριστη έκπληξη απεδέιχθη το νέο 6άρι κιβώτιο, με θετικό/ακριβή (καμιά σχέση με το παρελθόν) λεβιέ και σωστή για την περίσταση κλιμάκωση.

Ο συνδυασμός δίνει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, με 10.6’’ για τα 0-100 χλμ. και 195 χλμ. τελικής ταχύτητας, την ώρα που η ποιότητα κύλισης και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ανώτερη από πολλών μοντέλων της μεσαίας κατηγορίας. Μικρή ένσταση έχουμε στη συμπεριφορά της ανάρτησης που προς όφελος της αποτελεσματικότητας, θυσιάζει πολλές φορές την άνεση, δίνοντας στο σύνολο μια πιο σπορτίφ συμπεριφορά, από αυτή που έχουμε συνηθίσει σε μοντέλα του ανταγωνισμού. Πάντως στους γρήγορους ρυθμούς, ο οδηγός δε θα εκπλαγεί ούτε από ξαφνική αλλαγή συμπεριφοράς, ούτε και από τα φρένα που σε κάθε περίσταση κάνουν άψογα τη δουλειά τους.

Την ίδια ώρα η επέμβαση (σπάνια) του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, είναι τουλάχιστον διακριτική και αποτελεσματική.

Στο δια ταύτα τώρα, είναι σαφές πως η είδηση για το Corsa της δοκιμής μας είναι ο 3κύλινδρος κινητήρας εφ’ όλης της ύλης και η αίσθηση/χρηστικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων. Πέραν αυτών παραμένουν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει το Corsa ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα της αγοράς, όπως επίσης παραμένει και η άκρως ενδιαφέρουσα τιμή, που για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι 14.571 ευρώ με απόσυρση.

Υπέρ
Κινητήρας
Κιβώτιο ταχυτήτων
Ποιότητα κατασκευής
Χώροι επιβατών
Τιμή

Κατά
Εργονομία
Χώρος αποσκευών


Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας 3κύλινδρος, turbo
Κυβισμός 999 κ.εκ.
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. 115/5.000-6.000
Ροπή χγρμ/σ.α.λ. 17,3/1.800-4.500
Τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα
Κιβώτιο 6άρι χειροκίνητο
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Φρένα εμπρός/πίσω Δίσκοι/Δίσκοι
Διάσταση ελαστικών 195/55 R16
Τροχοί 6,5×16”
Εκπομπή CΟ2 115 γρ./χλμ.
Κατανάλωση 6,4λτ/100χλμ.
Ρεζερβουάρ 45 λίτρα
Χώρος αποσκευών 285-1.120 λίτρα
Διαστάσεις(ΜΧΠΧΥ) 4.021/1.746/1.481 χιλ.
Βάρος 1.256 κιλά