Το μικρό crossover της Nissan ανανεώθηκε πρόσφατα μέσα στο 2014, όχι τόσο σε εμφάνιση, όσο σε κινητήρες και εξοπλισμό. Η σχεδίασή του παραμένει οριακά πρωτοποριακή, με αισθητική για την οποία αποκλείεται να αδιαφορήσεις. Θα την λατρέψεις, ή θα της γυρίσεις την πλάτη, αλλά σε κάθε περίπτωση θα της αναγνωρίσεις τη μοναδικότητα, που κάνει το Juke να διακρίνεται ανάμεσα στα σχεδόν όμοια σχεδιαστικά οχήματα που κατακλύζουν την αγορά, επιδιώκοντας ένα όλο και μεγαλύτερο target group εν δυνάμει αγοραστών.

Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την Nissan Design Europe που δρα στο Λονδίνο και είναι συνδυασμός ενός sport αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά ενός SUV. Βασίζεται πάνω στην Β πλατφόρμα που έχουν εξελίξει από κοινού η Renault με την Nissan από το 2002, αλλά με επιμηκυμένο μεταξόνιο.

Οι αισθητικές ακρότητες του εξωτερικού, συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με πολλά από τα πλαστικά βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες. Βελτίωση στην έκδοση 2014, προκύπτει στο χώρο αποσκευών, που μεγάλωσε από τα σχεδόν 250, στα 350 λίτρα.

Αναβαθμισμένος στη νέα έκδοση, είναι και ο εξοπλισμός με πολλά νέα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας γενιάς του συστήματος πλοήγησης/ψυχαγωγίας Nissan Connect, του «φρέσκου ηχοσυστήματος, του πακέτου Nissan Safety Shield, του συστήματος Δυναμικού Ελέγχου της Nissan, αλλά και της νέας πανοραμικής (ανοιγόμενης) γυάλινης οροφής που δίνει στο σαλόνι του Juke αίσθηση ευρυχωρίας.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας πάντως έκανε… «μπαμ» στο πέρασμα του, καθώς το έντονο κίτρινο χρώμα με τη διπλή μαύρη γραμμή κατά μήκος και τις 17άρες αγωνιστικής σχεδίασης ζάντες έδιναν περισσότερη ιδιαιτερότητα στο για πολλούς ήδη αφόρητα ξεχωριστό σχήμα του Juke.

Οι διαστάσεις του (4.135 Χ 1.765 Χ 1.565χλστ.) πάντως το κάνουν ιδανικό για μέσα στη πόλη, καθώς διαθέτει υψηλή πανοραμική θέση οδήγησης και εύχρηστο σύστημα διεύθυνσης. Από την άλλη με καθαρό ύψος 180 χλστ. το Jke ακόμα και στη δικήνητη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας δε θα πει όχι, σε χωμάτινους δρόμους, έστω και αν αυτοί είναι σε κακή κατάσταση.

Το νέο πάντως για εμάς στη συγκεκριμένη δοκιμή, είναι ο «ιστορικός» κινητήρας της Renault, ο 1.5-λίτρων dCi dieseloκινητήρας, ίδιος με αυτόν που φορούν το Duster, το Megane & η A-Class. Ακούει στον κωδικό K9K, είναι 6ης γενιάς και θεωρείται ένας από τους αποδοτικότερους κινητήρες πετρελαίου στον κόσμο, διαθέτοντας προηγμένη τεχνολογία με δεύτερης γενιάς ψεκασμό common rail, για επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.

Με χωρητικότητα 1.461 κ.εκ., και υπερσυμπιεστή, αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μέγιστη τιμή να εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. Διαθέτει φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων και συνδυάζεται μόνο με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του κινητήρα, εκτός από τη ροπή, είναι η μικρή ζήτηση για πετρέλαιο. Η τιμή που ανακοινώνεται από το εργοστάσιο είναι 4,2 λίτρα/100χλμ, που απέχει από την πραγματική πολύ, αλλά και πάλι παραμένει σε απόλυτα λογικά επίπεδα , με μέση κατανάλωση περί τα 6,5 λίτρα/100χλμ., αριθμό απόλυτα ικανοποιητικό, αν σκεφτούμαι τα περισσότερα από 1300 κιλά βάρους του αμαξώματος, αλλά και το ότι ο χαρακτήρας της κατασκευής, προδιαθέτει να κινηθείς σβέλτα.

Επιπλέον, οι εκπομπές CO2 του είναι μόλις για 9 γρ/χλμ πάνω από το όριο, και έτσι τα 109 γρ/χλμ θα σε αναγκάσουν να πληρώσεις 98,1 ευρώ τέλος κυκλοφορίας.

Σε επίπεδο επιδόσεων τα 0-100 σε 11,2’’ και τα 175 χλμ. τελικής ταχύτητας είναι αριθμοί που δε θα δυσαρεστήσουν τον χρήστη του πετρελαιοκίνητου δικήνητου Juke, ενώ η ευκολία χρήσης τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, σε συνδυασμό με την ευχάριστη ροπή και το σωστά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο θα αποζημιώσουν τον σπορτίφ οδηγό.

Ταυτόχρονα η οδική συμπεριφορά ελάχιστα επηρεάζεται από το σχετικά ψηλό κέντρο βάρους, τα φρένα δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και στην πίεση, ενώ το μόνο που υστερεί είναι η άνεση, κυρίως στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων.

Συμπερασματικά, θεωρούμε το Juke σαν ένα από τα λίγα μοντέλα της εποχής μας, που «σου φτιάχνει τη μέρα» και θεωρούμε απόλυτα δικαιολογημένη την μέχρι στιγμής εμπορική του επιτυχία. Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις (energy, acenta & techna), με τιμές που ξεκινούν από 16.590 ευρώ.

Υπέρ
Κινητήρας
Κατανάλωση
Ευκολία χρήσης
Ευχάριστο εσωτερικό/διάκοσμος
Γεροδεμένη κατασκευή

Κατά
Ακραία σχεδίαση
Αναπηδήσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες