Με το νέο μεσαίο μοντέλο η Mercedes αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα στη μάχη της αγοράς στην κατηγορία των premium μεσαίων, εκεί άλλωστε που είναι και η παραδοσιακή δύναμη της φίρμας από το 1993 εμφανίστηκε η C-Class στην μετά 190 εποχή. Η 5η γενιά C-Class ήρθε με προοπτική να μείνει για μια επταετία κάτι που απαιτεί επεμβάσεις που θα τη διατηρήσουν επίκαιρη μέχρι την ώρα της 6ης γενιάς.
Το νέο πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι κοινό, διαμορφωμένο εν θερμό, υπερυψηλής αντοχής για επίτευξη της καλύτερης δυνατής ακαμψίας και παρά το ότι οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει το βάρος είναι 100 κιλά μικρότερο από αυτό της απερχόμενης έκδοσης, χάρη στο σχεδόν εξ ολοκλήρου αλουμινένιο κέλυφος(οροφή, καπό, πορτ μπαγκάζ, πόρτες, κ.ά.). Ταυτόχρονα το ύψος έχει μειωθεί κατά 5 mm σε μια προσπάθεια να χαμηλώσει το κέντρο βάρους.
Σχεδιαστικά, το μακρύ καπό, ο κοντός πίσω πρόβολος και η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα, δίνουν ένα επιβλητικό σχήμα με δυναμικό στιλ που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του κοινού. Τη σχεδίαση ακολουθεί και η αεροδυναμική, που παρά το ότι, το αμάξωμα έχει μεγαλώσει, κυμαίνεται ανάλογα με την έκδοση από Cd:0,24 έως Cd:0,27.
Στο σαλόνι ο αέρας «τύπου S-Class» είναι διάχυτος, με υλικά και συναρμογή κορυφαίας ποιότητας, ενώ ξαφνιάζει ευχάριστα η μοντέρνα σχεδίαση, με εξαίρεση την πολυοθόνη τύπου τάμπλετ που και πάλι μοιάζει σαν να τη θυμήθηκαν εκ των υστέρων.
Κι όμως, το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης φανερώνει τις υψηλές υπηρεσίες του μέσω έγχρωμης 7’’ οθόνης, ενώ το περιστροφικό controller συμπληρώνει πάνω του με υψηλής τεχνικής σχεδίαση το touchpad, ένα ουσιαστικά ποντίκι αφής. Η λειτουργία είναι τελικά εύκολη και αξιόπιστη, αλλά θα χρειαστεί χρόνος προσαρμογής ούτως ώστε να μην αποσπάς την προσοχή σου από το δρόμο.
Στον σχεδόν πλήρη κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού υπάρχει έως και Head Up Display, ενώ οι χώροι χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο έχουν δώσει τον απαιτούμενο αέρα στους πίσω επιβάτες. Τέλος, ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 480 λίτρων θεωρείται αρκετός για τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων, αν και το μικρό άνοιγμα περιορίζει την εύκολη πρόσβαση ογκωδών αντικειμένων.
Κινητήρια μονάδα της μικρής S-Class είναι, ο 1.600άρης υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό βενζινοκινητήρας των 156 ίππων. Σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τις μακριές σχέσεις του αντιλαμβάνεσαι ότι σκοπός του δεν «απογειώνει» τη βελόνα του στροφομέτρου, αλλά εκμεταλλεύεται ιδανικά τα μεγάλα αποθέματα ροπής στις μεσαίες στροφές (25,5 χγρμ./1200-4000σ.α.λ.), δίνοντας απρόσμενη σβελτάδα στα σχεδόν 1.500 κιλά του αμαξώματος.
Όσον αφορά τις επιδόσεις χωρίς να είναι βασική προτεραιότητα, δεν υστερούν με 8,2’’ για τα 0-100 χλμ. και 225 χλμ./ώρα τελικής. Άλλωστε στο τιμόνι μιας Mercedes δεν περιμένεις εκρηκτικότητα, αλλά ήσυχα, ποιοτικά ταξίδια με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Εδώ τελικά είναι και το γερό χαρτί της C-Class που αναλύουμε σε αυτό εδώ το άρθρο. Το γοητευτικό ταξίδι, με σιγουριά και ασφάλεια για τον οδηγό, άνεση και εξαιρετική ηχομόνωση για τους επιβάτες. Την ίδια ώρα το σαφές, γρήγορο και με πρωτόγνωρη (Mercedes) αίσθηση τιμόνι, αν και ελαφρύ, πληροφορεί και διευκολύνει ανά πάσα στιγμή τον χειριστή, συνεργάζεται άριστα με το άκαμπτο πλαίσιο και την «ζυγισμένη» ανάρτηση και ακολουθεί άμεσα τις όποιες εντολές. Αυτός είναι και ο λόγος που η απόλαυση του ταξιδιού συνεχίζεται και εκτός αυτοκινητοδρόμων, κυρίως για τον οδηγό, που για πρώτη φορά με το μοντέλο αυτό, μπορεί να επιλέξει και δυναμικό στιλ οδήγησης. Το μεγαλύτερο αλλά και χαμηλότερο αμάξωμα ακολουθεί πιστά τις γραμμές που επιλέγει ο οδηγός και δεν τρομάζει ή δυσαρεστεί, εκτός κι αν απενεργοποιήσεις το ESP, οπότε θα σου θυμίσει πως μια τετράθυρη Mercedes δεν είναι… Σαξόραλο, αλλά επιβατικό υψηλών μεταφορικών απαιτήσεων σε άνεση και πολυτέλεια.
Στην πίεση πάντως, σε πρώτο χρόνο ανοίγει η τροχιά του εμπρός μέρους, χάνεις μέτρα και ηθικό και στη συνέχεια ίσως να χάσεις και την ουρά στην έξοδο… Είναι προτιμότερο λοιπόν να εκμεταλλευτείς την εξαιρετική κατευθυντικότητά της, επιφυλακτικός στην είσοδο και σβέλτος στην έξοδο της στροφής, διαπιστώνοντας ότι, η C 180 μπορεί εκτός από πολυτελές μεταφορικό όχημα, να είναι σβέλτη και οδηγικά ευχάριστη. Αν πάλι κάποια στιγμή συμβεί το όποιο λάθος και χρειαστούν τα φρένα, τότε ανακαλύπτεις το ίσως μεγαλύτερο ατού της κατασκευής, που είναι σημείο αναφοράς της κατηγορίας.
Αφήσαμε για το τέλος, κάτι που ομολογουμένως δεν περιμέναμε, όταν διαβάσαμε τις προδιαγραφές κινητήρα, βάρους και όγκου. Τη χαμηλή κατανάλωση. Με συγκρατημένους ρυθμούς καταναλώνει περί τα 7 λτ/100χλμ., ενώ αφηρημένος και νευρικός βλέπεις την ένδειξη στο trip computer να μην ξεπερνά τα 10λτ.
Με άλλα λόγια, αυτή εδώ η C-Class ήρθε για να μείνει. Όμορφη, πολυτελής, στιβαρή, με «λογικό» μέγεθος κινητήρα, χαμηλή κατανάλωση και υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες σε συνδυασμό με συγκρατημένες δόσεις οδηγικής απόλαυσης, είναι μια πρόταση που θα ζορίσει πολύ BMW & Audi, ακολουθώντας το πνεύμα downsizing.
Αν μάλιστα στη ζυγαριά ανέβει το αστέρι και η από 31.500 ευρώ τιμή της βασικής έκδοσης, τότε τα πράγματα στη μάχη της μέσης κατηγορίας ζορίζουν πολύ περισσότερο.
Υπέρ: Σχεδίαση, Κινητήρας, Φρένα, Ποιότητα/ Πολυτέλεια, Οδική συμπεριφορά, Ποιότητα κύλισης/Ηχομόνωση, Κατανάλωση
Κατά: Μικρό άνοιγμα χώρου αποσκευών, θέση οθόνης πληροφόρησης
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
|
Κυβισμός |
1.595 cc |
Διάμετρος x διαδρομή |
83,0 x 73,7 mm |
Διάταξη/κύλινδροι |
4κύλινδρος σε σειρά/κατά τον διαμήκη άξονα |
Ισχύς |
156 HP / 5.300 rpm |
Ροπή |
25,5 Kgm / 1.200-4.000 rpm |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
0-100 km/h |
8,2 sec |
Τελική ταχύτητα |
225 km/h |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |
|
Μέση δοκιμής |
7,5 lt/100 km |
Ρεζερβουάρ |
41 lt |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Κίνηση |
Στους πίσω τροχούς |
Κιβώτιο |
Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός/πίσω |
Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι |
ΦΡΕΝΑ |
|
Εμπρός/πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Τύπος ελαστικών, διάσταση |
Michelin Primacy, 225/50 R17 |
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος |
4686 x 1810x 1442 mm |
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) |
1588/1570 mm |
Μεταξόνιο |
2840 mm |
Χώρος αποσκευών |
480 lt |
Βάρος |
1.425 kg |