Το Golf 4MOTION (μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα), είναι πανομοιότυπο με όλες τις «απλές» εκδόσεις. Εξαίρεση, το σχετικό λογότυπο στο πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου. Τα τετρακίνητα Golf υπήρχαν στην γκάμα του μοντέλου, αλλά ποτέ δεν γνώρισαν εμπορική επιτυχία, παρά το ότι βελτίωναν κατακόρυφα το κράτημά του, ειδικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.
Έτσι, με το πλήρωμα του χρόνου παρουσιάστηκε και η τετρακίνητη έκδοση της 7ης γενιάς που χαρακτηρίζεται από τελευταίας γενιάς αυτόματη τετρακίνηση Haldex με τον κωδικό 5, το αυτοκίνητο με το οποίο ζήσαμε πολλές καλοκαιρινές ημέρες, και σας παρουσιάζουμε στις επόμενες γραμμές.
Εσωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με την ψηλή ποιότητα κατασκευής και το άριστο φινίρισμα του νέου Golf που πλησιάζουν τα επίπεδα πολύ ακριβότερων μικρομεσαίων μοντέλων. Τη διαφορά εντοπίζει κανείς στη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπου μπροστά από τον επιλογέα, υπάρχει η ένδειξη «4 ΜΟΤΙΟΝ», ενώ κατά τα λοιπά οι συντηρητικές επιλογές σε συνδυασμό με εργονομία και καλή ορατότητα απλά συμβαδίζουν με όσα περιμένει κανείς από ένα Golf.
Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι τουλάχιστον επαρκείς, αλλά η τοποθέτηση του Haldex στο πίσω μέρος, έχει στερήσει 37 λτ. (συνολική χωρητικότητα 343 λτ) από το χώρο αποσκευών σε σχέση με τον αντίστοιχο της 2κίνητης έκδοσης.
Κινητήρια μονάδα ο 4κύλινδρος1,6 ΤDI κινητήρας, που έχει αναβαθμιστεί πλήρως με σημαντική βελτίωση στους τομείς οικονομίας, οικολογίας, θορύβου και κραδασμών.
Η απόδοση των 105 ίππων και η ροπή 250 Nm έχουν να αντιμετωπίσουν το αυξημένο βάρος (1.410 κιλά) σε σχέση με τη δικίνητη έκδοση, γεγονός που έχει αυξήσει κατά 1,6 δλ. το 0-100 (11,5’’), αλλά χάρη στο πυκνής κλιμάκωσης 6άρι κιβώτιο έχουν βελτιωθεί οι ρεπρίζ με 4η και 5η. Το αρνητικό εδώ είναι πως, επειδή οι εκπομπές ρύπων έχουν περάσει το 100 (CO2 119 γρ/χλμ.), οι εν δυνάμει ιδιοκτήτες θα πληρώνει 107,1 ευρώ ετησίως τέλη κυκλοφορίας.
Επιπλέον έχουμε και αύξηση στην κατανάλωση (ρεζερβουάρ 55 λτ.) που θεωρητικά ανεβαίνει στα 4,5 από 3,8 λτ./100 χλμ. και στην πράξη κυμαίνεται κοντά στα 6,5 λτ./100χλμ. σε σχέση με τα 5,9 που είχαμε σημειώσει με τη δικήνητη έκδοση.
Η τετρακίνηση στη VW , έχει τις ρίζες της στο 1985 με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Syncro, με κεντρικό διαφορικό, που εφοδίαζε το τότε Golf.
Αργότερα, το 1998, η VW επέλεξε τη λύση της αυτόματης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενης, τετρακίνησης με τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex.
Το Golf της δοκιμής μας χρησιμοποιούσε το Haldex 5, στο οποίο έχει προτιμηθεί ηλεκτρική αντλία πίεσης, αντί της υδραυλικής στην προηγούμενη έκδοση. Πλεονεκτήματα αυτής της αλλαγής η εξοικονόμηση 1,4 κιλών βάρους και η ταχύτερη μεταφορά κίνησης στον εμπρός και πίσω άξονα.
Στην πράξη, όσο οι εμπρός τροχοί έχουν πρόσφυση, ο Haldex 5 στέλνει τη ροπή κυρίως στο μπροστινό άξονα, ενώ σε συνθήκες απώλειας πρόσφυσης εμπρός, μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής πίσω. Πλέον όμως αυτό το τετρακίνητο Golf της εποχής μας, διαθέτει ESP που ενσωματώνει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικού μπλοκέ της VW (EDS και XDS).
Από τη θέση του οδηγού η διαφορά της τετρακίνησης σπάνια γίνεται αισθητή, αφού το ντιζελοκίνητο Golf δεν σε παροτρύνει να ανεβάσεις ρυθμούς μετακίνησης. Όμως, αν επιδιώξεις να πιέσεις το σύνολο στα όριά του, ή οδηγείς σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, τότε γίνεται σαφές ότι, το 4Motion έχει σαφώς καλύτερο πάτημα στις στροφές σε σχέση με το δικίνητο. Η τετρακίνηση δουλεύει ακαριαία και καταφέρνει με απόλυτη ακρίβεια να επιμερίσει τη ροπή σε κάθε τροχό με τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών μπλοκέ και της άριστης χαρτογράφησης του εγκεφάλου.
Ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω, συνδυάζει με μεγάλη επιτυχία το κράτημα με την άνεση, ενώ τα παραπανίσια κιλά δεν φαίνονται χάρη στη ροπή του ντιζελοκινητήρα και την πυκνή διάταξη των 6 ταχυτήτων του κιβωτίου, που εξασφαλίζουν (ως ένα σημείο) το εύκολο προσπέρασμα.
Σωστά ζυγισμένο, με ακριβές/εύχρηστο τιμόνι, υψηλή ποιότητα κύλισης και αψεγάδιαστη άνεση (εδώ βοηθά και το ψηλό προφίλ των ελαστικών), χωρίς θορύβους από κύλιση και κινητήρα, το Golf 4MOTION, δικαιολογεί ως ένα σημείο την επένδυση ενός σημαντικού επιπλέον ποσού (2.800 ευρώ περισσότερα από το 2WD) έχει τον τρόπο να σε κερδίζει και να σε κάνει να χαλαλίσεις τα (όχι και λίγα) επιπλέον ευρώ για την απόκτησή του.
Στο δια ταύτα πάντως, χρειάζεται προσεκτική μελέτη και ζύγισμα των αναγκών του επίδοξου αγοραστή με το επιπλέον κόστος, βάρος, κατανάλωση και τέλη για το πετρελαιοκίνητο/τετρακίνητο Golf.
Από την άλλη όσοι έχουν -έστω και περιστασιακά- ανάγκες αυξημένης πρόσφυσης, θα το επιλέξουν άφοβα καθώς το μοντέλο 2κίνητο ή 4κίνητο είναι μια σταθερή διαχρονική αξία, αποτελώντας ακόμα και επένδυση ειδικά στην δικίνητη έκδοση.
Όσον αφορά την τελική τιμή του VW Golf 4 MOTION με τον 1,6 TDI κινητήρα των 105 ίππων, αυτή φθάνει τα 21.820 ευρώ με απόσυρση, ή 23.250 ευρώ χωρίς, ενώ να σημειώσουμε πως, ο βασικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι κάτι παραπάνω από πλήρης.
Υπέρ
– Εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης
– Αυξημένη πρόσφυση
– Άψογη οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως καιρού
Κατά
– Τιμή
– Κατανάλωση
– Τέλη κυκλοφορίας
– Μικρότερος χώρος αποσκευών