Με πρόσφατες τις Μουντιαλικές δάφνες, η Kia με μια σειρά προϊόντων που «πατούν στη γη», φιλοδοξεί ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στην Ευρωπαϊκή αγορά

Έχει όμως την ικανότητα να πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, καλύπτοντας τις ανάγκες για ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις. Το μυστικό των αυτοκινήτων της Kia των τελευταίων ετών, ακούει στο όνομα Πίτερ Σράιερ. Αυτός έχει και την ευθύνη για τη δημιουργία του αμαξώματος στο Rio, με έμφαση στην εικόνα της ένωσης των φωτιστικών σωμάτων με τη λεπτή μάσκα, σχεδιαστική λεπτομέρεια που παραπέμπει στο μεγαλύτερο cee’d, ή για να ακριβολογούμε σε μεγαλύτερο μοντέλο.

Στο εσωτερικό η σχεδίαση και ο διάκοσμος είναι τουλάχιστον ευχάριστα, με ασημί λεπτομέρειες σε τιμόνι/ταμπλό και αεροπορικού τύπου διακόπτες στην high-tech κεντρική κονσόλα, ενώ στον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων δεσπόζει στο κέντρο το μεγάλο ταχύμετρο. Τα πλαστικά αν και σκληρά είναι καλής ποιότητας και αψεγάδιαστη συναρμολόγηση.

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι τουλάχιστον επαρκείς για τέσσερις επιβάτες που θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ επαρκής (για την κατηγορία) κρίνεται ο χώρος των αποσκευών, με χωρητικότητα 290 λτ., που μεγαλώνει με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος και εξυπηρετεί λόγω σχήματος.

Κάτω από το επικλινές καπώ ο 1.4 diesel των 90 ίππων ταιριάζει με τον οικογενειακό χαρακτήρα του Rio, διαθέτοντας περισσότερη ισχύ και ροπή από τον 1.2, χωρίς να «φουσκώνει» σημαντικά την τιμή, απαλλάσσοντας τον ιδιοκτήτη και από τα τέλη κυκλοφορίας.

Το 4κύλινδρο σύνολο δίνει τον καλύτερο εαυτό του στις μεσαίες στροφές, επιτρέποντας στον οδηγό εύκολα προσπεράσματα ή αλλαγές ρυθμού, χωρίς να χρειάζεται συχνά το εύχρηστο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τη αραιή κλιμάκωση. Παρά τον τραχύ ήχο του ντιζελοκινητήρα, η καλή ηχομόνωση προστατεύει τα αυτιά των επιβατών, τόσο από το διαμέρισμα της μονάδας παραγωγής ισχύος, όσο και από τους θορύβους κύλησης.

Την επιλογή 1.4d πρέπει να κάνουν όσοι έχουν προτεραιότητα σε εκτός πόλης μετακινήσεις, με φορτίο μεγαλύτερο από το βάρος του οδηγού, τόσο για την επιπλέον ροπή στις μεσαίες στροφές, όσο και για την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση που μέσα στην πόλη μόλις ξεπερνά τα 6 λτ/100χλμ., αλλά με λίγη προσοχή στις εκτός πόλης διαδρομές, εύκολα πέφτει κάτω από τα 5λτ.! (σχετικά κοντά στο 3,6 που δίνει το εργοστάσιο).

Πλέον όλων αυτών, σημαντικά ατού της κατασκευής είναι ο εξοπλισμός (6 αερόσακοι, ESP, start/stop, κλιματισμός, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, ραδιο-CD με MP3, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι), η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση και η θετική εικόνα που έχει δημιουργήσει η σύγχρονη Kia στην ευρωπαϊκή αγορά.
Από τη θέση του οδηγού, καταλαβαίνεις πολύ γρήγορα ότι, το Rio 1.4d, έχει την ικανότητα να πραγματοποιεί όσα υπόσχεται, καλύπτοντας ανάγκες για ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις, χωρίς τυμπανοκρουσίες και απαγορευτικό κόστος.

Η αποτελεσματικότητα της σφιχτής ανάρτησης, το απρόσμενα ακριβές και άμεσο τιμόνι, αλλά και τα χωρίς προβλήματα στη σκληρή χρήση φρένα, δίνουν στον οδηγό την ευκαιρία να οδηγεί χωρίς ένταση. Ακόμα και στην πίεση η ελεγχόμενη σε κάθε περίπτωση συμπεριφορά, με το προοδευτικό γλύστρημα δεν προβληματίζει, αρκεί να μη ζητάς από το καθαρά «every day use” σύνολο, δεξιότητες αγωνιστικού.

Με λίγα λόγια τo Rio 1.4d, είναι μια ακόμα ρεαλιστική λύση επιλογής μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, αυτό που λέμε «τίμια πρόταση», καθώς βαθμολογείται σε όλους τους τομείς με πολύ πάνω από τη βάση βαθμούς και κοστίζει λίγο πάνω από τις 13.000 ευρώ (με όφελος απόσυρσης).

Υπέρ

• Κατανάλωση
• Σχεδίαση
• Οδική συμπεριφορά
• Ποιότητα κατασκευής
• Χώροι επιβατών & αποσκευών
• Εξοπλισμός
• 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

Κατά

• Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
• Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.396 cc
Ισχύς: 90 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 22,4 kgm στις 1.500-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 14,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 94 g/km
Βάρος: 1.239 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.045/1.720/1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 288 lt.