Επιτέλους η Renault παρουσίασε το Rafale, ένα μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των C-SUV’s, την οποία στοχεύει η μάρκα σαν ένα από τους βασικούς πυλώνες του στρατηγικού της πλάνου Renaulution.

«Rafale» στα Γαλλικά σημαίνει ριπή ανέμου, ενώ παραπέμπει ταυτόχρονα και στην αεροναυπηγική, που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της μάρκας, καθώς το αεροσκάφος Caudron-Renault Rafale, που πέταξε σημειώνοντας ρεκόρ ταχύτητας με 445 χλμ./ώ.το 1934,είναι ένα μόνο παράδειγμα.
Το Rafale διαθέτει τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες στον τομέα της συνδεσιμότητας, ενώ εξοπλίζεται με full hybrid κινητήρα E-Tech 200 ίππων, που είναι οικονομικός και συμπαγής, ενώ για την κατασκευή του χρησιμοποιούνται ευρέως και ανακυκλωμένα υλικά.

Το μοντέλο την οδηγική απόλαυση, ενώ διαθέτει τεχνολογικές καινοτομίες ικανές να του εξασφαλίσουν μία ψηλή θέση στον κόσμο των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, χάρη και στο νέο κινητήριο σύνολο των 300 ίππων, της έκδοσης E-Tech 4×4.

Coupe-Suv

Το ελαφρώς ανασηκωμένο αμάξωμα τύπου fastback, κατατάσσει το Rafale στην κατηγορία των coupe-SUV, με εμφάνιση που αντανακλά ζωντάνια και σπορ χαρακτήρα, με το μεγάλο οριζόντιο να παραπέμπει στη δύναμη που κρύβεται από κάτω. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα γρίλια και τα νέα, χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, ενώ το καμπυλωτό καπό και ο μπροστινός προφυλακτήρας μοιάζουν να τραβούν το αυτοκίνητο προς τα εμπρός.

Οι τονισμένοι θόλοι πάνω από τους πίσω τροχούς, φανερώνουν την δύναμη που κινεί το αυτοκίνητο, το οποίο ακόμα και σταματημένο, δίνει την εντύπωση ότι θέλει να «εκτοξευθεί». Ταυτόχρονα, η έντονα κεκλιμένη οροφή είναι και αυτή ένα ακόμα χαρακτηριστικό που παραπέμπει στην ταχύτητα.
Το Rafale έχει μήκος 4,71 και πλάτος 1,86 μέτρα, διαστάσεις που το τοποθετούν στην καρδιά του segment C, ενώ τo ύψος των 1,61 μέτρων, το τοποθετεί αναμφισβήτητα ανάμεσα στα σπορ-SUV. Το μεγάλο μεταξόνιο (2,74μ.) και η γραμμή της οροφής που χαμηλώνει σταδιακά καθώς πλησιάζει το πίσω τζάμι, συμβάλλουν ώστε να δημιουργείται άφθονος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Το πίσω παρμπρίζ έχει κλίση 17ο, κάτι που βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση, ενώ καθιστά περιττή την ύπαρξη του πίσω υαλοκαθαριστήρα, γεγονός που διατηρεί καθαρή τη σχεδιαστική γραμμή του αυτοκινήτου.

Το φαρδύ μετατρόχιο εξασφαλίζει σταθερότητα και τονίζει ακόμα περισσότερο την εικόνα του πλάτους, τόσο από την κάθετη (οι τροχοί εξέχουν ελάχιστα), όσο και από την οριζόντια προοπτική (καθώς οι 20άρηδες τροχοί γεμίζουν τους θόλους).

Εξελιγμένο Πλαίσιο

Η οδηγική ευχαρίστηση, ήταν ένας από τους στόχους της μάρκας στην εξέλιξη του νέου συστήματος κίνησης του Rafale. Το μοντέλο διαθέτει πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, με την πιο πρόσφατη αναβάθμιση στο σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced.

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει ιδανική οδική συμπεριφορά, αλλά όχι σε βάρος της άνεσης. Το σύστημα 4διεύθυνσης βελτιώνει σημαντικά τους χειρισμούς και ενισχύει την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα στις μέσες και υψηλές ταχύτητες.

Το Rafale διαθέτει επιπλέον και σύστημα Vehicle Motion Control 2 (VMC 2), ένα αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει τους πίσω τροχούς και προβλέπει πιο αποτελεσματικά την απώλεια πρόσφυσης, ώστε να μπορεί ο οδηγός να κινείται με ασφάλεια στις στροφές και να γνωρίζει ότι και οι τέσσερις τροχοί βρίσκονται στη βέλτιστη θέση σε ανώμαλο έδαφος.

Υβριδικός Κινητήρας

Το Rafale εξοπλίζεται με τον full hybrid βενζινοκινητήρα E-Tech των 200 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, χωρίς συμπλέκτη.

Η ισχυρή, οικονομική και αυτοφορτιζόμενη κινητήρια μονάδα παρέχει την καλύτερη αναλογία απόδοσης / κατανάλωσης της αγοράς (4,7 λ/100 χλμ και 105 γρ CO2/χλμ.) και αυτονομία έως 1.100 χλμ, διευκολύνοντας τα μεγάλα ταξίδια. Επίσης, χάρη στο σύστημα Multi-Sense ο οδηγός μπορεί εύκολα να επιλέξει την εμπειρία οδήγησης που επιθυμεί.

Προσεχώς θα είναι διαθέσιμη και έκδοση υψηλών επιδόσεων E-Tech 4×4 με 300 ίππους. Το αναβαθμισμένο σύνολο έχει δύο τεχνικές προσθήκες, εκ των οποίων η πρώτη αφορά στην προσθήκη ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που κινεί απευθείας τους τροχούς, καθιστώντας το Rafale ένα κουπέ-SUV με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Παράλληλα, η συγκεκριμένη έκδοση, υιοθετεί την τεχνολογία plug-in hybrid με δυνατότητα να χρησιμοποιείται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο σε όλες σχεδόν τις καθημερινές διαδρομές, με μεγάλη αυτονομία στα μεγάλα ταξίδια, χωρίς κανένα άγχος – και χωρίς κανέναν απολύτως συμβιβασμό σε ότι αφορά την οδηγική ευχαρίστηση.

Εκτός από το σύστημα κίνησης και στους τέσσερεις τροχούς και το σύστημα 4διεύθυνσης 4Control Advanced, η μελλοντική, υψηλών επιδόσεων έκδοση E-Tech 4×4 300 ίππων σχεδιάζεται ώστε να διαθέτει ένα ιδανικά ζυγισμένο πλαίσιο, για δυναμική οδική συμπεριφορά σε όλες τις περιστάσεις.

Solarbay, η νέα γυάλινη ηλιοροφή

Η πρωτοποριακή, εντυπωσιακή πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay διαστάσεων 1.470 Χ 1.117χλστ εξελίχθηκε από την Saint-Gobain, ενώ το Rafale είναι το πρώτο αυτοκίνητο που τη χρησιμοποιεί. Η τεχνολογία Ampli Sky αντικαθιστά τις κλασσικές γυάλινες επιφάνειες με ένα πλήρως ενεργό σύστημα που σκουραίνει κάθε τμήμα του ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά πεδία. Έτσι, παρέχει, σε δευτερόλεπτα, μέγιστη προστασία από τον ήλιο, ενώ το θέαμα της διαδοχικής εναλλαγής των εννέα τμημάτων ολόκληρης της γυάλινης επιφάνειας, σε σκούρο χρώμα, είναι εντυπωσιακό. Αυτή η έξυπνη γυάλινη οροφή μπορεί να ελέγχεται και φωνητικά μέσω του Google Assistant, ενώ λειτουργεί και με ένα διακόπτη στο φωτιστικό της οροφής.

Σπορ καθίσματα

Τα καθίσματα του Rafale διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά για να ταιριάζουν με τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο πλευρικής στήριξης. Η επένδυση Alcantara βοηθά στη διατήρηση του οδηγού σε όρθια θέση, προσθέτει στη σπορ αίσθηση και είναι φιλική προς το περιβάλλον (είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται ανακυκλωμένο κατά 61%, υλικό Alcantara). Επιπλέον, το λογότυπο A με το βέλος στο επάνω μέρος της πλάτης του καθίσματος, κυριολεκτικά ανάβει και αναβοσβήνει στο ρυθμό μίας ανθρώπινης καρδιάς.

Ο φωτισμός προσαρμόζεται ώστε να ταιριάζει με το χρώμα που έχει επιλεγεί στις ρυθμίσεις του συστήματος Multi-Sense. Ο φωτισμός ενσωματώνεται στο εύκαμπτο ύφασμα, ώστε να μην σκληραίνει καθόλου το σημείο της πλάτης του καθίσματος, μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εδώ για πρώτη φορά παγκοσμίως.

Πληθωρικές διαστάσεις

Το μεγάλο μεταξόνιο του νέου Rafale των 2,74μ. εξασφαλίζει μεγάλο χώρο (302χλστ) για τα γόνατα των πίσω. Το μεγάλο μεταξόνιο προσφέρει επίσης περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των πίσω που δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα θέμα με την κεκλιμένη οροφή, που διαθέτει 880χλστ ύψους στο πίσω κάθισμα. Παράλληλα, ιδιαίτερα ευρύχωρο είναι το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα που φτάνει τα 647 λίτρα.

High-tech πίσω υποβραχιόνιο

Ένα παράδειγμα της προσοχής που δόθηκε για να διατηρηθεί η άνεση των πίσω επιβατών, είναι το καινοτόμο κεντρικό υποβραχιόνιο του νέου μοντέλου, το οποίο έχει σχεδιαστεί για συσκευές πολυμέσων που κάνουν τη ζωή στο εσωτερικό πιο ευχάριστη. Αυτό το high-tech υποβραχιόνιο διαθέτει δύο θύρες USB, χώρο αποθήκευσης για tablet και smartphone, καθώς και δύο αναδιπλούμενες βάσεις για οθόνες για άνετη προβολή.

Μεγάλες οθόνες γραφικών

Το ψηφιακό σύστημα OpenR του Rafale, αποτελείται από δύο οθόνες σε διάταξη L: μία οριζόντια TFT 321τ.εκ. με διαγώνιο 12,3 ιντσών στο ταμπλό (1920 x 720 pixel σε οριζόντια τοποθέτηση), και μία κάθετη 453τ.εκ. οθόνη αφής 12 ιντσών στη μέση της κονσόλας (1250 x 1562 pixel, σε κάθετη τοποθέτηση).

Απρόσκοπτη συνδεσιμότητα

Με το Rafale, χάρη στις ενσωματωμένες υπηρεσίες της Google, δεν υπάρχουν σύνορα μεταξύ της ψηφιακής ζωής των επιβατών, εκτός και εντός του εσωτερικού του αυτοκινήτου, αλλά ούτε και μεταξύ του smartphone και του συστήματος πολυμέσων Open RLink του αυτοκινήτου.

Το σύστημα ενσωματώνει λειτουργίες όπως το Google Maps, Google Assistant, και πολλές άλλες εφαρμογές (50 ή περισσότερες ανάλογα με τη χώρα και την έκδοση) από τον κατάλογο του Google Play. Το interface του είναι επίσης πλήρως προσαρμόσιμο, συνδέεται ενσύρματα ή ασύρματα, ενώ είναι συμβατό με smartphone με Android Auto ή Apple Carplay. Το σύστημα πολυμέσων Open RLink χρησιμοποιεί Android Automotive 12, το οποίο, μεταξύ άλλων βελτιώσεων, διευκολύνει τη σύζευξη συσκευών μέσω Bluetooth, ενώ απλοποιεί την πλοήγηση σε ορισμένα μενού. Παράλληλα, το Open RLink είναι επεκτάσιμο και συνδέεται στο cloud για αυτόματη λήψη των προτεινόμενων ενημερώσεων με τη χρήση της τεχνολογίας FOTA (Firmware Over The Air), έτσι, για να περαστούν στο σύστημα οι ενημερώσεις, δεν χρειάζεται η επίσκεψη σε συνεργείο.

Με Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ)

Το νέο Γαλλικό SUV ενσωματώνει πλήθος δυνατοτήτων ΑΙ, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Σε πολλές περιπτώσεις, το σύστημα δρα προληπτικά – για παράδειγμα την απενεργοποίηση του κλιματισμού εάν ένα παράθυρο είναι ανοιχτό, ή την ενεργοποίησή του εάν το εσωτερικό είναι πολύ ζεστό. Αυτές οι προληπτικές δράσεις βασίζονται σε μοτίβα «ρουτίνας», που το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης επιλέγει και αναλύει με το πέρασμα του χρόνου.

Αυξημένο επίπεδο ασφαλείας

Το Rafale διαθέτει 32 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) που χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, ασφάλεια και στάθμευση. Παράλληλα, το Σύστημα Ενεργής Υποβοήθησης οδηγού προσφέρει υποβοήθηση οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο και σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας, εξασφαλίζοντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 σε όλους τους τύπους δρόμων. Αυτό το επιτυγχάνει συνδυάζοντας το Προσαρμοζόμενο Cruise Control με το σύστημα Διατήρησης Λωρίδας, αλλά και αντλώντας πληροφορίες για τη γεωγραφική θέση από συγκεκριμένους χάρτες, ρυθμίζοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ώστε αυτή να προσαρμόζεται προληπτικά στις συνθήκες του δρόμου.