Μερικές φορές, η πρώτη εντύπωση μπορεί να είναι παραπλανητική. Ναι, το νέο Volvo EX30 είναι το πιο μικρό SUV της μάρκας και πωλείται σε μία ελκυστική τιμή, αλλά μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο, αντιπροσωπεύοντας μία από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές ευκαιρίες στα χρόνια που έρχονται. Το Volvo EX30, διαθέσιμο πλέον για παραγγελία σε επιλεγμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και θεωρείται ακρογωνιαίος λίθος για τον στρατηγικό μετασχηματισμό που πραγματοποιεί η κινέζικων συμφερόντων εταιρεία, η οποία προσδοκά ότι, τα επόμενα χρόνια το EX30 θα είναι ένα από τα μοντέλα της με τις υψηλότερες πωλήσεις, συνεισφέροντας σημαντικά στους στόχους για την ανάπτυξη και την κερδοφορία της μάρκας. Με το μοντέλο αυτό η Volvo μπαίνει σε μία νέα, ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών, μικρών, premium SUV.
Το EX30 είναι επίσης σχεδιασμένο για να είναι όσο ασφαλές περιμένει κανείς από ένα Volvo και διαθέτει ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας τον οδηγό όταν πρόκειται να ανοίξει την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ η δρομέα.
Το EX30 ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo σε ένα πιο μικρό μέγεθος. Το μακρύ μεταξόνιο, οι μεγάλοι τροχοί και οι ισομήκεις πρόβολοι προσδίδουν κομψότητα και ισορροπία στην εξωτερική εμφάνιση. Είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό, με κλειστή μάσκα και προβολείς με ψηφιακή απεικόνιση του χαρακτηριστικού Σφυριού του Θορ. Πέντε ζωηρά εξωτερικά χρώματα, από το σύγχρονο Cloud Blue έως το λαμπερό Moss Yellow (το οποίο αντλεί έμπνευση από τις λειχήνες που αναπτύσσονται πάνω στους βράχους της σουηδικής δυτικής ακτής) προσδίδουν στο αυτοκίνητο χαρακτήρα και προσωπικότητα.
Τεχνολογία μπαταρίας
Το EX30 διατίθεται με τρεις επιλογές στα συστήματα κίνησης και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Για αυτόν που περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στην πόλη ή διανύει κυρίως σύντομες αποστάσεις ανάμεσα σε δύο φορτίσεις, υπάρχει η επιλογή με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία LFP. Η μπαταρία LFP για την έκδοση με στάνταρ αυτονομία χρησιμοποιεί τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή εφόσον δεν χρειάζεστε τη μέγιστη αυτονομία.
Για μεγιστοποίηση της αυτονομίας κατάλληλη επιλογή είναι η έκδοση Single Motor Extended Range του EX30, με μπαταρία NMC. Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η έκδοση του EX30 με έναν κινητήρα και εκτεταμένη αυτονομία παρέχει αυτονομία έως και 480 χλμ ανάμεσα σε δύο φορτίσεις.
Τέλος, εάν προτεραιότητά σας είναι επιδόσεις, η κατάλληλη έκδοση είναι η Twin Motor Performance, στην οποία συνδυάζονται μπαταρία NMC με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 αποδίδει 428 ίππους και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα.
Η φόρτιση είναι ακόμη ένα πράγμα στο οποίο το EX30 είναι γρήγορο. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία φορτίζει από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, ο οδηγός μπορεί να ορίσει την ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και την ώρα που θέλει να ξεκινήσει η φόρτιση.
Μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα
Το EX30 είναι σχεδιασμένο για να έχει το πιο χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο Volvo μέχρι σήμερα και αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την εκπλήρωση των στόχων προς τη βιωσιμότητα. Μέσω μείωσης των εκπομπών σε όλο το εύρος της παραγωγής και του κύκλου ζωής, αλλά και της μελετημένης χρήσης υλικών μέσα και έξω, έγινε εφικτή η μείωση του συνολικού αποτυπώματος άνθρακα για 200.000 χλμ οδήγησης σε κάτω από 30 τόνους.
Τεχνολογία αιχμής
Το Volvo EX30 περιλαμβάνει μια νέα γενιά του δημοφιλούς συστήματος Park Pilot Assist. Μπορεί να χειριστεί χώρους στάθμευσης κάθε τύπου, σε παράλληλη, καμπυλωτή, κάθετη και διαγώνια («ψαροκόκαλο») διάταξη, καθιστώντας πανεύκολη τη στάθμευση σε περιορισμένους χώρους. Το νέο Park Pilot Assist θα αναγνωρίσει κάθε διαθέσιμο σημείο στάθμευσης γύρω από το όχημα. Στη συνέχεια, μόλις ο οδηγός επιλέξει αυτό που θέλει μέσω του τρισδιάστατου περιβάλλοντος χρήστη, η λειτουργία θα αναλάβει τον έλεγχο του δεξιού πεντάλ, του φρένου και του τιμονιού. Ενώ ο οδηγός επιτηρεί τη διαδικασία στάθμευσης, η οθόνη δείχνει την απόσταση από αντικείμενα όπως αυτοκίνητα, τοίχους και στύλους, στο μετρικό ή το αγγλικό σύστημα.
Επίσης, το μοντέλο θα διατίθεται με τεχνολογία ψηφιακού κλειδιού, ώστε να είναι πρακτικό για τον οδηγό, αλλά και εύκολο να μοιραστεί το αυτοκίνητο με άλλους. Βασισμένη στα προηγμένα πρότυπα του κλάδου, UWB και CCC, η τεχνολογία ψηφιακού κλειδιού θα είναι συμβατή με μία ευρεία σειρά από τηλέφωνα, διαφόρων εταιρειών και μοντέλων.
Η ειδική εφαρμογή του αυτοκινήτου περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτό, από τη φόρτιση έως την εύρεση του αυτοκινήτου σε ένα μεγάλο χώρο στάθμευσης, το κλείδωμα και τη θέρμανσή του σε μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα. Το EX30 είναι επίσης έτοιμο για τη λήψη ασύρματων (over the air) ενημερώσεων λογισμικού που θα το κάνουν καλύτερο με την πάροδο του χρόνου. Το EX30 προσφέρει επίσης επιλογή ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά θέματα ατμοσφαιρικού φωτισμού. Κάθε ένα αντλεί έμπνευση από ένα διαφορετικό σκανδιναβικό τοπίο και μεταβάλλει απαλά το χρώμα, προσδίδοντας μία αίσθηση ηρεμίας στο εσωτερικό.
Τέλος, το EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση Cross Country. Οι παραγγελίες για αυτή την ειδική έκδοση του μικρού ηλεκτρικού SUV θα ανοίξουν το 2024, ενώ η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει αργότερα μέσα στο επόμενο έτος. Το EX30 Cross Country θα βασίζεται στη μακρά παράδοση της μάρκας στις εκδόσεις Cross Country, ενώ θα διατίθεται με μία σειρά αποκλειστικών χαρακτηριστικών, όπως η μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, οι μαύροι τροχοί 19 ιντσών και, προαιρετικά, οι τροχοί 18 ιντσών με ειδικά λάστιχα. Επιπλέον, θα ξεχωρίζει με τις ποδιές προστασίας εμπρός, πίσω και στις πλευρές του, τα ειδικά μαύρα τμήματα στον εμπρός προφυλακτήρα και την πόρτα του χώρου αποσκευών, καθώς και το λογότυπο Cross Country – με τη μικρή σουηδική σημαία στο καπό.
Η εισαγωγική τιμή του μοντέλου στην Ελλάδα ξεκινά από τα 37.572 €.