Το πιο μικρό SUV της Volvo, το επερχόμενο αμιγώς ηλεκτρικό EX30 είναι μεγάλο σε ασφάλεια, χάρη στα 96 χρόνια πρωτοπορίας και καινοτομίας που συμπληρώνει η μάρκα σε αυτόν τον τομέα. Για παράδειγμα, στους γεμάτους κίνηση δρόμους της πόλης, μία πόρτα αυτοκινήτου που ανοίγει κατά λάθος στην πορεία ενός ποδηλάτη ευθύνεται για έναν σημαντικό αριθμό ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται δικυκλιστές. Αυτά τα συμβάντα αποκαλούνται «ατυχήματα πόρτας» («dooring accidents») και σε ορισμένες πόλεις αντιπροσωπεύουν το 1/5 όλων των ατυχημάτων με δίκυκλο. Σύμφωνα με το Cycling UK, κατά μέσον όρο 60 άνθρωποι σκοτώνονται ή τραυματίζονται σοβαρά από πόρτες αυτοκινήτων κάθε χρόνο μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Προκειμένου να βοηθήσει στη μείωση αυτών των περιστατικών, το Volvo EX30 εξοπλίζεται με Door Opening Alert. Το σύστημα μπορεί να προειδοποιήσει μέσω οπτικών και ακουστικών ενδείξεων, όποτε ο οδηγός ή επιβάτης του ετοιμάζεται να ανοίξει μια πόρτα μπροστά σε έναν διερχόμενο δικυκλιστή ή άλλο χρήστη του δρόμου.
Η προειδοποίηση για πόρτα που ανοίγει είναι μία από τις αρκετές λειτουργίες του Safe Space Technology που εφοδιάζει το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, καταδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίον εφαρμόζονται τα υψηλά πρότυπα ασφαλείας στο νέο μικρό SUV. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλές στην πόλη, με τεχνολογία που αποσκοπεί ειδικά στην προστασία των ανθρώπων στα πολυσύχναστα αστικά περιβάλλοντα.
Η τελευταία λέξη της ασφάλειας
Βασισμένο στην τεχνογνωσία της μάρκας στην ασφάλεια και στην έρευνά για ατυχήματα σε πραγματικές συνθήκες, το EX30 σχεδιάστηκε για να βοηθά στην προστασία του οδηγού και των επιβατών του σε περίπτωση μίας σύγκρουσης. Το πετυχαίνει με συστήματα συγκράτησης προηγμένης τεχνολογίας, καθώς και με την κορυφαία δομική σχεδίασή του, αποτέλεσμα των εσωτερικών προδιαγραφών για την ασφάλεια, που σχεδιάστηκαν για να προετοιμάζουν τα αυτοκίνητά της μάρκας για διάφορα σενάρια σε πραγματικές συνθήκες. Επιπλέον, η δομική σχεδίαση του EX30 αντανακλά την δέσμευση της μάρκας για ασφάλεια, μέσω ενίσχυσης στον κλωβό ασφαλείας, στις κολόνες Α, B και C, καθώς και στην οροφή.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην ενσωμάτωση της μπαταρίας. Το πλαίσιο και ο κλωβός ασφαλείας είναι φτιαγμένα από διάφορους τύπους χάλυβα υψηλής αντοχής που αντισταθμίζουν με αποτελεσματικό τρόπο την επίπτωση μίας πιθανής σύγκρουσης. Το EX30 περιλαμβάνει επίσης έναν αερόσακο στην εσωτερική πλευρά του καθίσματος του οδηγού, σχεδιασμένο έτσι ώστε να συμβάλλει στη μείωση των τραυματισμών στον θώρακα και στο κεφάλι σε περίπτωση μίας πλευρικής σύγκρουσης. Επίσης, προσφέρει ένα προηγμένο σετ από νέες λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας που βοηθούν στην προστασία των ανθρώπων μέσα και έξω από το αυτοκίνητο.
Μέσα στο EX30, υπάρχει ως στάνταρ ένα νέο προηγμένο σύστημα προειδοποίησης οδηγού, το οποίο προσέχει για αυτόν όταν δεν είναι στα καλύτερά του. Μαζί με την ανίχνευση χεριών στο τιμόνι, το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης έναν ειδικό αισθητήρα που εκτελεί ισχυρούς αλγόριθμους. Βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και ανιχνεύει κινήσεις των ματιών και του προσώπου περίπου 13 φορές το δευτερόλεπτο. Με αυτόν τον τρόπο, το EX30 είναι σε θέση να κατανοήσει εάν ο οδηγός είναι αφηρημένος, νυσταγμένος ή με άλλον τρόπο απρόσεκτος, ακόμη και αν δεν το έχει καταλάβει ο ίδιος.
Μέσα στην πόλη, η νέα λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση σχεδιάστηκε για να βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει ατυχήματα σε διασταυρώσεις. Σε περίπτωση που ένα άλλο αυτοκίνητο μπροστά διασταυρωθεί απροσδόκητα με την πορεία του ΕΧ30, η λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος είναι σχεδιασμένη για να ακινητοποιεί το EX30 και να βοηθά στην αποφυγή μίας σύγκρουσης ή τον μετριασμό των συνεπειών της.
Συνοπτικά, το νέο EX30 εξοπλίζεται με μία ευρεία σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού. Στην παρουσίαση (7/6/23) του μοντέλου, θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες για όλη την τεχνολογία ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού που διαθέτει το αυτοκίνητο.