Το Peugeot 2008 που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2019 έχει ήδη παραχθεί σε 700.000 μονάδες, και ήταν πάντα ανάμεσα στα 3 πρώτα μοντέλα σε πωλήσεις στην κατηγορία B-SUV στην Ευρώπη, κατακτώντας και την κορυφή το 2021. Η επιτυχία του μοντέλου οφείλεται κυρίως στο ηλεκτρικό E-2008, το οποίο από το 2019, έχει παραχθεί σε 75.000 μονάδες.

Τέσσερα χρόνια μετά το μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των B-SUV και κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του Vigo στην Ισπανία, ανανεώνεται, ενώ αναμένεται στην Ελληνική αγορά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς με την γκάμα του να περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις (Active, Allure, GT) που εφοδιάζονται με τέσσερα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένης και της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης των 156 ίππων η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως και 406χλμ. (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Η γκάμα θα διευρυνθεί το 2024 με την προσθήκη ενός νέου υβριδικού κινητήρα.

Σχεδίαση

Το νέο 2008 διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με τον προκάτοχό του: 4,30 μ. μήκος, 1,987 μ. πλάτος (συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών), 1,55 μ. ύψος, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει αμετάβλητη, στα 434 λίτρα (κάτω από την εταζέρα).

Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται από τους τρείς κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα. Όλες οι εκδόσεις ενσωματώνουν αυτή τη νέα φωτιστική υπογραφή, ενώ στις εκδόσεις GT, το φωτιστικό αποτύπωμα επεκτείνεται μέσω των full LED φωτιστικών σωμάτων με τις 3πλές μονάδες φωτισμού.

Το εμπρός μέρος που φέρει το νέο σήμα της μάρκας, είναι πιο φαρδύ και περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο που συνδέεται με τους προβολείς και τονίζει την κατακόρυφη όψη. Στην έκδοση Active, το μπροστινό μέρος είναι διακοσμημένο με οριζόντιο μοτίβο σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, ενώ στις εκδόσεις Allure και GT, το μπροστινό μέρος διαθέτει κατακόρυφο σχεδιαστικό μοτίβο στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, το οποίο εκτείνεται μέχρι τα σκουρόχρωμα ένθετα.

Πίσω, τα νέα LED πίσω φώτα σε όλες τις εκδόσεις του νέου 2008 έχουν επανασχεδιασμένους τους τρείς «όνυχες», που χαρακτηρίζουν το πίσω μέρος κάθε Peugeot, ενώ τα φώτα της όπισθεν και τα φλας είναι και αυτά τεχνολογίας LED.

Όλες οι εκδόσεις του νέου 2008 διαθέτουν ανανεωμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες, που φανερώνουν μια πραγματική αναβάθμιση κατηγορίας, όπως οι νέες ταπετσαρίες από Alcantara, που διατίθενται προαιρετικά στις εκδόσεις GT.

Το νέο 2008 είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα αμαξώματος: Selenium Grey, Artense Grey, Okenite White, Black Perla Nera, Elixir Red και Vertigo Blue. Επιπλέον, εφοδιάζεται με νέες ζάντες αλουμινίου σε διαστάσεις 16, 17 και 18 ιντσών. Επίσης, το E-2008 ξεχωρίζει από το γράμμα «E» στο σήμα του, σε απόχρωση Μπλε Dichroic και Λευκό.

i-Cockpit

Βασικό στοιχείο του εσωτερικού, το i-Cockpit, ένα από τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του μοντέλου έχει βελτιωθεί και εκσυγχρονιστεί στο νέο 2008, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εργονομίας και της οδηγικής απόλαυσης.

Ο τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, πίνακας οργάνων του νέου 2008 είναι ψηφιακός στις εκδόσεις Allure και GT. Η ψηφιακή του οθόνη των 10 ιντσών έχει νέο σχεδιασμό και 3D απεικόνιση, στις εκδόσεις GT. Το χρώμα της οθόνης, η ιεράρχηση και η διάταξη των πληροφοριών, μπορούν να εξατομικευθούν πλήρως για να ταιριάζουν στις προτιμήσεις του κάθε οδηγού. Στην έκδοση Active, το 2008 προσφέρεται με τον αναλογικό πίνακα οργάνων. Όλα τα μοντέλα του 2008 διαθέτουν πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό τους, κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών (7 ιντσών στα δύο πρώτα επίπεδα εξοπλισμού του προηγούμενου μοντέλου). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των λειτουργιών του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου (έκδοση Active) ή της τελευταίας γενιάς των συστημάτων ψυχαγωγίας i-Connect και i-Connect Advanced. Στις εκδόσεις Allure και GT, η κεντρική οθόνη διαθέτει τεχνολογία HD. Κάτω από την κεντρική οθόνη, διατηρούνται τα πλήκτρα τύπου ‘piano’, για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες.

Στο επίκεντρο του κόκπιτ βρίσκεται το μικρό τιμόνι που πολλαπλασιάζει την οδηγική απόλαυση, προσφέροντας ευελιξία και ακρίβεια στο χειρισμό του. Στο κέντρο του δεσπόζει το νέο έμβλημα της μάρκας και, στην αντίστοιχη έκδοση, το νέο σήμα GT στο κάτω μέρος της στεφάνης του. Ενσωματώνει τα χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων (πηγές ήχου, τηλέφωνο) καθώς και τις ρυθμίσεις του ήχου και των φωνητικών εντολών.

Το εσωτερικό του 2008 GT διαθέτει ατμοσφαιρικό φωτισμό που μπορεί να προσαρμοστεί σε οκτώ διαφορετικές αποχρώσεις, με μερικές καινούργιες. Οι αποχρώσεις του εσωτερικού ταιριάζουν με αυτές της κεντρικής οθόνης αφής, και συντονίζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Επιπλέον, τα νέα 2008 με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, διαθέτουν νέο επιλογέα για βελτιωμένη εργονομία, ενώ οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, εξακολουθούν να έχουν τον πρακτικό και διακριτικό μοχλό που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2022.

Το ανανεωμένο μοντέλο εφοδιάζεται, προαιρετικά και ανάλογα με την έκδοση, με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control),το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι. Ανάλογα με τη χώρα, η επιλογή του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης συνδυάζεται με ελαστικά all-season «3PMSF»..

Ηλεκτροκίνηση και όχι μόνο

Το νέο 2008 έχει στόχο να χρησιμοποιήσει τους οικονομικούς ηλεκτροκινητήρες και τα πιο πρόσφατα συστήματα συνδεσιμότητας, ως μέσο προσέλκυσης νέων πελατών.

Συγκεκριμένα το E-2008 εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται κατά 15% από 136 σε 156 ίππους, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται από 50 kWh σε 54 kWh. Πρόκειται για μια προσπάθεια με στόχο την οικονομία, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας, η οποία φτάνει πλέον τα 406 χλμ σε σύγκριση με τα 345 της προηγούμενου μοντέλου (μεικτός κύκλος WLTP).

Με το νέο E-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών που καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε τύπο φόρτισης : στο στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7.4kW, και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW. Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά από δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40λεπτά από ένα WallBox (7.4kW),και 11 ώρες και 10λπετά από μία ενισχυμένη παροχή (3.2 kW).

Νέο υβριδικό σύστημα κίνησης

Στις αρχές του 2024, το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V Hybrid, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα.

Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Στην οδήγηση στην πόλη, το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης, μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.

Εκτός από τους εξηλεκτρισμένους κινητήρες στη γκάμα του 2008 περιλαμβάνονται και επιλογές των εξής κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου:

  • PureTech 100: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 100 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, ενώ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
  • PureTech 130: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 130 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
  • BlueHDi 130 EAT8: ο 4κύλινδρος κινητήρας diesel με ισχύ 130 ίππων και σύστημα Stop & Start συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.

Συνδεσιμότητα

Η έκδοση Allure διαθέτει στο στάνταρ εξοπλισμό το σύστημα i-Connect, ενώ στην έκδοση GT μπορεί προαιρετικά να τοποθετηθεί το σύστημα i-Connect Advanced.

Ο χειρισμός και των δύο γίνεται από την κεντρική οθόνη αφής HD των 10 ιντσών, η οποία είναι εύκολα προσαρμόσιμη, διαθέτει λειτουργία multi-window με widgets ή συντομεύσεις, είναι πολύ εύκολη στη χρήση και ανταποκρίνεται όπως ένα smartphone. Γίνεται σάρωση στα μενού από αριστερά προς τα δεξιά, πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις, ή με ένα πάτημα με τρία δάχτυλα για να εμφανιστεί ο τοίχος της εφαρμογής. Επιστρέφεις ανά πάσα στιγμή στην κεντρική σελίδα πατώντας το πλήκτρο “Home” κάτω από την οθόνη. Στο επάνω μέρος της οθόνης, ένα μόνιμο banner εμφανίζει τις πληροφορίες εξωτερικής θερμοκρασίας και καιρού, τη θέση στις σελίδες του widget, τα δεδομένα δικτύωσης, τις ειδοποιήσεις και την ώρα.

Το σύστημα i-Connect προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με λειτουργία ασύρματης αντιστοίχισης / mirroring (Apple CarPlay/Android Auto). Το i-Connect Advanced είναι εξοπλισμένο με σύστημα συνδεδεμένης πλοήγησης κορυφαίας απόδοσης της TomTom, ενώ διαθέτει λειτουργία ενημερώσεων «over the air». Ο χάρτης εμφανίζεται σε ολόκληρη την οθόνη των 10 ιντσών για εύκολη ανάγνωση.
Οι εκδόσεις Allure και GT, διαθέτουν πλέον στάνταρ τρείς θύρες USB-C (δύο μπροστά και μία πίσω) και μία θύρα USB-A (πίσω). Στην έκδοση Active το 2008 εξακολουθεί να διαθέτει μία θύρα USB-C μπροστά, ενώ το E-2008 διαθέτει μία θύρα USB-C εμπρός και μία USB-A πίσω.

Επίσης, οι εκδόσεις Allure μπορούν να εφοδιαστούν με το προαιρετικό σύστημα επαγωγικής φόρτισης για smartphone, με ισχύ 15W (5W στα προηγούμενο μοντέλο). Το συγκεκριμένο σύστημα διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης GT, βρίσκεται πίσω από το καπάκι της κεντρικής κονσόλας και έχει τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης του smartphone την ώρα που αυτό χρησιμοποιείται σε λειτουργία ασύρματης αντιστοίχισης.

Υποβοήθηση στάθμευσης

Οι νέες μπροστινές και πίσω κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης στο νέο 2008, προσφέρουν εικόνα υψηλής ανάλυσης. Ανάλογα με την έκδοση, είναι διαθέσιμη η νέα μπροστινή κάμερα υψηλής ανάλυσης (σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων), παρέχοντας εικόνα 360° του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο, και προσφέροντας μία πολύτιμη βοήθεια στο παρκάρισμα. Εκτός από τις νέες κάμερες το μοντέλο προσφέρει στον χρήστη του μια σειρά συστημάτων, όπως:

  • Adaptive (προσαρμοζόμενο) Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
  • Αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, και λειτουργεί με ταχύτητες απο7 έως 140 χλμ/ώρα.
  • Διευρυμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης και προβολή στην οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων: πινακίδα stop, απαγόρευσης εισόδου σε μονόδρομο, απαγόρευση προσπέρασης, τέλος απαγόρευσης προσπέρασης, και τις ήδη γνωστές πινακίδες ορίου ταχύτητας.
  • Ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα με επαναφορά στη λωρίδα.
  • Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, που αναγνωρίζει μειωμένη επαγρύπνηση από τη συνεχή οδήγηση με ταχύτητες άνω των 65 χλμ/ώρα, αναλύοντας τις ανεπαίσθητες κινήσεις του τιμονιού.
  • Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων.
  • Σύστημα αναβαθμισμένης λειτουργίας ελέγχου πρόσφυσης, που διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι. Ανάλογα με τη χώρα, η επιλογή του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης συνδυάζεται με ελαστικά all-season «3PMSF»

Υπηρεσίες Συνδεσιμότητας

Το σύστημα Easy-Charge εξασφαλίζει την πρόσβαση σε διάφορες λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, όπως:

  • Γκάμα λύσεων φόρτισης στο σπίτι ή στην εργασία, με πλήρη σειρά εξοπλισμού (ενισχυμένη παροχή, Wallbox, Smart Wallbox, κλπ.), μελέτη αξιολόγησης της ηλεκτρικής εγκατάστασης, και της καλύτερης λύσης φόρτισης που θα παρασχεθεί, καθώς και της τελικής εγκατάστασης, μέσω των συνεργατών που σας προτείνουμε.
  • Προσφορά δημόσιας φόρτισης μέσω του Free2Move eSolutions που σας εξασφαλίζει την πρόσβαση σε ένα δίκτυο με περισσότερα από 350.000 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη: επιλογή σημείων φόρτισης ανάλογα με την απόσταση, την ταχύτητα και την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας φόρτισης,
  • Πιστοποιητικό χωρητικότητας της μπαταρίας μετά από κάθε συντήρηση, που διευκολύνει τη μεταπώληση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ως εγγύηση για τη χωρητικότητα της μπαταρίας,
  • Η μπαταρία του νέου E-2008 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.
    Τέλος, η εφαρμογή My Peugeot για smartphone, διαθέτει 3 νέες λειτουργίες:
  • Εικονικό βιβλίο συντήρησης που φροντίζει για την καταχώρηση όλων των τιμολογίων και την αποθήκευση σε ηλεκτρονικό αρχείο όλων των επεμβάσεων που έγιναν στο όχημα από το δίκτυο.
  • Αποστολή των ταξιδιών που πραγματοποιήθηκαν στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, εξ αποστάσεως και από πριν στο smartphone.
  • Πρόβλεψη των σημείων φόρτισης που βελτιστοποιεί τα ταξίδια, με πρόβλεψη του διαθέσιμου επιπέδου φόρτισης όταν φτάσει στον προβλεπόμενο προορισμό.