Σχεδόν στο ξεκίνημα του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όλοι οι πρωταγωνιστές του WRC δείχνουν ικανοί για τουλάχιστον ένα από τους δυο τίτλους.
Το παραπάνω συμπέρασμα είναι απότοκο της νίκης των Τάνακ – Γιαρβεόγια (Ford Puma Rally1) στο Ράλι της Σουηδίας, δεύτερο από τους δεκατρείς αγώνες του φετινού πρωταθλήματος. Οι Εσθονοί ήταν από την αρχή στη μάχη της πρώτης θέσης και μπήκαν μπροστά όταν ένα από τα Πιρέλι των Μπριν – Φούλτον (Hyundai i20N rally1) κλατάρισε για να μείνουν εκεί μέχρι και το τέλος των 18 ειδικών διαδρομών που σε πολλές περιπτώσεις δεν είχαν την αναμενόμενη ποσότητα χιονιού (γεγονός στο οποίο οι άνθρωποι της Πιρέλι χρέωσαν τα πολλά κλαταρίσματα).
Η νίκη του Τάνακ στην μόλις δεύτερη εμφάνισή του με το Puma έδωσε χαμόγελα χαράς στην M-Sport η οποία όμως αν δεν εμπλουτίσει το roster της δύσκολα θα ξεκολλήσει από τον πάτο της βαθμολογίας των κατασκευαστών, αφού το δεύτερο Puma των Λουμπέ – Γκιλσούλ δεν δείχνει ικανό για τίποτε καλύτερο από την ουρά της πρώτης εξάδας. Σα να μην έφθανε αυτό ο κινητήρας στο Puma του νεαρού Γάλλου ξεψύχησε στην τελευταία ειδική και ο τερματισμός έγινε γεγονός μόνο χάρη στην υβριδική μονάδα. Το γεγονός καρδιοχτύπησε ιδιαίτερα την ομάδα του Μάλκομ Γουίλσον τον οποίο είδαμε να δακρύζει την ώρα που οι Τάνακ – Γιαρβεόγια ανέβηκαν στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου.
Ακόμα περισσότερο από την M-Sport χάρηκε η ομάδα της Hyundai που απογοητευμένη από το Μόντε είδε και τα τρία της αυτοκίνητα να διεκδικούν όλες τις θέσεις του πόντιουμ, κατακτώντας τελικά τις δυο και τρία με τους Μπριν – Φούλτον και Νεβίλ Βίτανγκε αντίστοιχα. Δυστυχώς όμως, το παιχνίδι που πήγε να κάνει στο τέλος ο Σιρίλ Αμπιταμπούλ (αρχηγός της ομάδας) προκειμένου ο Νεβίλ να τερματίσει μπροστά από τον …ρεπατζή Μπριν (για να βοηθηθεί στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος) δεν βγήκε, καθώς ο Μπριν ναι μεν «καθυστέρησε» παίρνοντας 10 δεύτερα ποινή πριν την power stage, αλλά μέσα σε αυτήν ο Νεβίλ έκανε κάποια μικρολάθη και εκεί που θα τερμάτιζε δεύτερος, έμεινε τελικά τρίτος και εκτός της βαθμολογούμενης με έξτρα βαθμούς πρώτης πεντάδας. Πάντως, τους περισσότερους έξτρα βαθμούς έδωσαν στην Κορεάτικη ομάδα οι Λάπι – Φερμ που τερμάτισαν τελικά 7οι, όταν έχασαν μια σχεδόν σίγουρη 3η θέση από ένα κλατάρισμα που τους οδήγησε μέσα σε ένα σωρό χιονιού από τον οποίο έκαναν σχεδόν 7 λεπτά για να ξεφύγουν.
Έχουμε σχεδόν τελειώσει την περιγραφή του Σουηδικού ράλι και ακόμα δεν αναφερθήκαμε στην ομάδα της Toyota που μέχρι τον αγώνα στο χιόνι έμοιαζε παντοδύναμη. Δυστυχώς η Σουηδία δεν ήταν γούρικη για τον Γιάρι Μάτι Λάντβαλα (αρχηγό της ομάδας) και την Gazoo Racing. Τελικός απολογισμός για τα Yaris GR Rally1 η 4η και 5η θέση με τους Ροβάνπερα – Χάλτουνεν και Έβανς – Μάρτιν, ενώ το Yaris των Κατσούτα – Τζόνστον εγκατέλειψε μόλις πριν την τελευταία ειδική από κινητήρα. Προηγουμένως, ο συμπαθής Ιάπωνας είχε προλάβει να κερδίσει μια ειδική, αλλά και να κάνει μια θεαματική τούμπα που τον έστειλε στην 33η θέση. Όμως και η Toyota φεύγει χαμογελώντας από την Σουηδία καθώς παραμένει με διαφορά στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών ενώ ο Κάλε Ροβάνπερα απέχει μόλις τρεις βαθμούς από την κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών.
Μάλιστα ο τελευταίος έδειξε για μια ακόμα φορά απίστευτη ωριμότητα, δεν παρασύρθηκε σε περιστασιακές κόντρες και όλα δείχνουν ότι, είναι ο μοναδικός που μπορεί να σπάσει τα ρεκόρ του Λεμπ στο WRC. Αντίθετα, ο Έβανς δείχνει να συνηθίζει στο ρόλο του δεύτερου ενώ ο Κατσούτα εμφανίζεται κάθε φορά και καλύτερος.
Σε κάθε περίπτωση ακόμα είναι νωρίς για προγνωστικά, αλλά οι ανακατατάξεις που έγιναν στη Σουηδία μετά το Μόντε Κάρλο, ανεβάζουν το ενδιαφέρον για το WRC 2023, την ώρα που πολλοί υποστήριζαν ότι θα είναι ένας μονόλογος της Toyota.
Αντίθετα σε μονόλογο των Σόλμπεργκ – Έντμοντσον (Skoda Fabia RS) εξελίχθηκε η υπόθεση νίκη στο WRC2, καθώς ο υποβαθμισμένος από την πρώτη κατηγορία Νορβηγός οδηγός δεν άφησε σε κανένα περιθώρια να τον αμφισβητήσει, κάνοντας τον πρωταθλητή WRC 2003 πατέρα του να χοροπηδά από την χαρά του στον τερματισμό του αγώνα. Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσαν οι Βέϊμπι – Έρικσεν (VW Polo GTI) και οι πολλά υποσχόμενοι Παγιάρι – Μάλκονεν (Skoda Fabia RS).
Την κατηγορία WRC3 κέρδισαν οι Φιλανδοί Κόρχονεν – Βινίκα (Ford Fiesta Rally3), ενώ την κατηγορία Junior (φυτώριο οδηγών) κέρδισαν οι Ιρλανδοί Κρέϊτον – Ρίγκαν (Ford Fiesta Rally3).
Τον αγώνα στη Σουηδία «σημάδεψαν» οι πολύ γρήγορες, με μεγάλες ευθείες, ειδικές διαδρομές (ο μέσος όρος ταχύτητας ξεπέρασε τα 140 χλμ/ώρα) για τις οποίες διαμαρτυρήθηκαν πολλοί οδηγοί και η σε πολλές περιπτώσεις έλλειψη χιονιού, αιτία –ίσως- των πολλών κλαταρισμάτων τα οποία διαμόρφωσαν ως ένα σημείο το βάθρο των νικητών.
Τώρα και ενόψει του χωμάτινου ράλι στο Μεξικό (16-19/3) στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Τάνακ με 41 βαθμούς, ενώ ακολουθούν οι Ροβάνπερα (38) και Νεβίλ (32). Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Toyota είναι στην κορυφή με 80 βαθμούς, με δεύτερη την Hyundai (66) και Τρίτη την M-Sport/Ford (51).