Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση πωλήσεων καινούριων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Οκτώβριο, γεγονός που βάζει το σύνολο 10μήνου τρέχοντος έτους σε σαφώς θετικό πρόσημο. Αντίθετα, στην κατηγορία των λεωφορείων η πτώση ξεπέρασε το 65%, ενώ το 10μηνο είναι σε αρνητικό πρόσημο πάνω από 50%.
Συγκεκριμένα και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες που προτιμούν οι καταναλωτές, τίποτα δεν έχει αλλάξει καθώς η Β και η C συγκεντρώνουν πάνω από το 80% της συνολικής αγοράς, ενώ στους προτιμώμενους τύπους οχημάτων τα SUV των ίδιων κατηγοριών ανεβάζουν συνεχώς τα ποσοστά τους.
Επίσης, όσον σε σχέση με τα κινητήρια συστήματα, οι αμιγώς θερμικοί κινητήρες χάνουν σταδιακά έδαφος (αν και βρίσκονται στο 60+%), προς όφελος κυρίως των υβριδικών και λιγότερο αυτών που μπάινουν στην πρίζα.
Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Τέλος σε επίπεδο ΕΕ (στοιχεία έως και τον περασμένο Σεπτέμβριο), η άνοδος του Σεπτεμβρίου άγγιξε το 10%, αλλά το σύνολο 9μήνου υπολείπεται σχεδόν 10% σε σχέση με το 2021, γεγονός που δείχνει ότι το 2022 θα κλείσει τελικά με μείωση των πωλήσεων καινούριων επιβατικών οχημάτων.
Με βάση λοιπόν τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Σεπτέμβριο ως εξής: