Η Ford παρουσιάζει την τελευταία, ειδική έκδοση του Ford GT τρίτης γενιάς, με το νέο Ford GT LM Edition να τιμά το μοναδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού που διακρίθηκε στο Le Mans κατακτώντας τη νίκη στον εμβληματικό αυτό αγώνα το 2016, αλλά και τις τρεις θέσεις του βάθρου, με ένα ιστορικό «1-2-3», το 1966.

Με καινοτόμα υλικά, σχεδίαση και μηχανολογία, το Ford GT δεν μοιάζει με κανένα άλλο supercar παραγωγής» δήλωσε ο Mark Rushbrook, επικεφαλής της Ford Performance Motorsports. «Καθώς κλείνουμε αυτό το κεφάλαιο με τις εκδόσεις του Ford GT για χρήση σε δημόσιο δρόμο, το GT LM Edition μάς προσέφερε την ευκαιρία να εμφυσήσουμε σε αυτή την έκδοση περισσότερο συναίσθημα και ψυχή, τα οποία προέρχονται από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει τερματίσει στο βάθρο, τιμώντας περαιτέρω τη νίκη μας στο Le Mans το 2016.»

Το Ford GT παραμένει αποκλειστικό και τα τελευταία 20 αντίτυπα της ειδικής αυτής έκδοσης θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τη μοναδικότητα του. Οι παραδόσεις του GT LM Edition ξεκινούν φέτος το φθινόπωρο, με την παραγωγή να ολοκληρώνεται αργότερα μέσα στη χρονιά.

Εμφάνιση εμπνευσμένη από τους αγώνες

Με το carbon αμάξωμά του βαμμένο στο χρωματισμό Liquid Silver, το περιορισμένης έκδοσης GT LM Edition ολοκληρώνεται μοναδικά με μπλε ή κόκκινες πινελιές, αποτίοντας φόρο τιμής στις αντίστοιχες αποχρώσεις του αγωνιστικού GT με το Νο. 68 που κέρδισε το Le Mans.

Εξασφαλίζοντας μία μοναδική εμφάνιση, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έναν σκούρο κόκκινο ή μπλε χρωματισμό για τα εκτεθειμένα κάτω αεροδυναμικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, που είναι κατασκευασμένα από carbon. Το πακέτο περιλαμβάνει το χρωματισμένο και εξαιρετικά ελαφρύ αυτό υλικό που απαντάται στο εμπρός splitter, στα πλαϊνά μαρσπιέ και στο κατώφλι των θυρών, καθώς και στις περσίδες του διαμερίσματος του κινητήρα, στους βραχίονες των εξωτερικών καθρεπτών και στον πίσω διαχύτη. Οι ζάντες των 20 ιντσών από γυμνό, γυαλιστερό carbon κοσμούνται από μπουλόνια από τιτάνιο, ενώ πίσω τους φιγουράρουν οι λακαρισμένες σε
μαύρο χρώμα δαγκάνες του συστήματος πέδησης της Brembo που ενισχύουν τον μοντέρνο χαρακτήρα του όλου πακέτου. Μοναδικές στο GT LM Edition είναι και οι δύο απολήξεις από τιτάνιο, που αποτελούν προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης και υιοθετούν στο εσωτερικό τους εφαπτομενικά πτερύγια, προϊδεάζοντας με το πλέον χαρακτηριστικό τρόπο για τις ικανότητες του twin-
turbo EcoBoost κινητήρα των 660 ίππων. Πάνω από τις απολήξεις, το σήμα «GT LM» είναι επίσης κατασκευασμένο από τιτάνιο μέσω 3D εκτύπωσης.

«Ασύμμετρο» εσωτερικό

Στο εσωτερικό του GT LM Edition υιοθετούνται μοναδικά στοιχεία εξοπλισμού όπως καθίσματα από carbon με επένδυση Alcantara, σε συνδυασμό με ασορτί κόκκινο ή μπλε κάθισμα οδηγού και κάθισμα συνοδηγού Ebony με χαρακτηριστική ραφή στο χρώμα του καθίσματος του οδηγού – ίδιο χρώμα με
το κάθισμα του οδηγού διαθέτει και το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα. Ο πίνακας οργάνων έχει επένδυση από δέρμα Ebony και Alcantara, ενώ οι κολόνες και η οροφή κοσμούνται από επένδυση Ebony Alcantara. Το carbon απαντάται και σε άλλα μέρη της καμπίνας, όπως στην κονσόλα, τους
αεραγωγούς και στο κάτω μέρος των κολόνων A με ματ φινίρισμα.

Κράμα από τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα του Ford GT που τερμάτισε στο βάθρο στο Le Mans χρησιμοποιείται και στα 20 αντίτυπα του νέου GT LM Edition

Επιπλέον, η ομάδα της Ford Performance αφού εντόπισε τον αποσυναρμολογημένο και τοποθετημένο στα ράφια της εταιρείας κινητήρα του αγωνιστικού Ford GT του 2016 με το No. 69 που τερμάτισε στην τρίτη θέση στο Le Mans, προχώρησε στο λιώσιμο του στροφαλοφόρου άξονα της συγκεκριμένης μονάδας δημιουργώντας με βάση το υλικό που προέκυψε ένα μοναδικό, ειδικό κράμα που κατόπιν χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του τρισδιάστατα εκτυπωμένου σήματος που βρίσκεται εγκατεστημένο στο ταμπλό και των 20 αντιτύπων της ειδικής έκδοσης.

Το νέο Ford GT LM Edition αποτίει φόρο τιμής στη νίκη που απέσπασε η τρίτη γενιά του μοντέλου και στο GT με το Νο. 68 των Sébastien Bourdais (FRA), Joey Hand (US) και Dirk Müller (GER) που πέρασε πρώτο τη γραμμή τερματισμού στο Le Mans το 2016. Η νέα έκδοση τιμά επίσης την ηράκλεια
προσπάθεια των οδηγών και της ομάδας Ford Chip Ganassi που μεταμόρφωσε το αυτοκίνητο σε νικητή του Le Mans σε κάτι παραπάνω από ένα μόλις χρόνο (συγκεκριμένα σε 395 ημέρες).

Το Ford GT LM Edition αποτελεί μία ακόμα έκδοση που έρχεται να τιμήσει τα ορόσημα του supercar μοντέλου στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων των τίτλων που έχει αποσπάσει στο Le Mans.

Συνολικά, η σειρά μοντέλων περιλαμβάνει 10 εκδόσεις περιορισμένης
παραγωγής. Και συγκεκριμένα:

2022 Ford GT Holman Moody Heritage Edition: φόρος τιμής στο σαρωτικό «1-2-3» στο Le Mans του 1966. Κατασκευάστηκαν μόνο 21 αντίτυπα

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition: φόρος τιμής στο GT MK I ενός χαμηλού βάρους, πειραματικού πρωτοτύπου. Κατασκευάστηκαν μόνο 30 αντίτυπα

2022 Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition: φόρος τιμής στις ρίζες του GT.
Κατασκευάστηκαν μόνο 27 αντίτυπα

2021 Ford GT ’66 Daytona Heritage Edition: φόρος τιμής στο αγωνιστικό GT MK II με το No. 98 που χάρισε στη μάρκα το «1-2-3-5» στη Daytona το 1966. Κατασκευάστηκαν μόνο 50 αντίτυπα

2020 Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition: φόρος τιμής στο αγωνιστικό GT40 MK I που κέρδισε στο Le Mans το 1969. Κατασκευάστηκαν μόνο 50 αντίτυπα

2019 Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition: φόρος τιμής στο αγωνιστικό GT40 MK I που κέρδισε στο Le Mans το 1968. Κατασκευάστηκαν μόνο 50 αντίτυπα

2018 Ford GT ’67 Heritage Edition: φόρος τιμής στο GT40 MK IV που κέρδισε στο Le Mans το 1967. Κατασκευάστηκαν μόνο 39 αντίτυπα

2017 Ford GT ’66 Heritage Edition: φόρος τιμής στο GT40 MK II που κέρδισε στο Le Mans το 1966, Κατασκευάστηκαν μόνο 27 αντίτυπα

2006 Ford GT Gulf Livery Heritage Edition: φόρος τιμής στους διαδοχικούς τίτλους του GT40 στο Le Mans το 1968 και το 1969. Κατασκευάστηκαν μόνο 343 αντίτυπα

Επιπλέον των παραπάνω, το GT Mk II, μια περιορισμένης παραγωγής έκδοση του Ford GT για χρήση αποκλειστικά σε πίστα, που εξελίχθηκε από κοινού από την Ford Performance και την τη Multimatic.

Η παραγωγή των 45 στο σύνολο οχημάτων ολοκληρώνεται επίσης στο τέλος του έτους.