Στον 11ο από τους 13 αγώνες του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) που έγινε στη μακρινή Νέα Ζηλανδία επί χωμάτινης διαδρομής, ο μόλις 22 χρονών Φιλανδός Κάλε Ροβάνπερα έγραψε ιστορία εξασφαλίζοντας και μαθηματικά τον τίτλο των οδηγών, στο τιμόνι ενός Toyota Yaris Rally1, με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Γιόνε Χάλτουνεν.
Με την επιτυχία του αυτή ο νεαρός Ροβάνπερα (γιος του Χάρι, γνωστού οδηγού ράλι της προηγούμενης γενιάς) έγινε ο πιο νέος οδηγός στην ιστορία του WRC που κερδίζει τον τίτλο, τιμή την οποία μέχρι σήμερα κατείχε ο συγχωρεμένος πλέον Βρετανός Κόλιν Μακ Ρέϊ από το 1995 όταν είχε αναδειχθεί πρωταθλητής σε ηλικία 27 χρόνων.
Εκτός αυτού όμως, ο Κάλε έκανε και πάλι περήφανη την …οδηγομάνα Φιλανδία καθώς επέστρεψε στην χώρα των πολλών χιλιάδων λιμνών ένα επίζηλο τίτλο που είχε να δει από το 2002 όταν ο Μάρκους Γκρόνχολμ είχε πάρει πρωτάθλημα στο τιμόνι ενός Peugeot.
Επιστρέφοντας στις εξαιρετικές οδηγικά ειδικές της Νέας Ζηλανδίας, να επισημάνουμε ότι, ο νεαρός Φιλανδός έχοντας ουσιαστικά κερδίσει το πρωτάθλημα πριν την εκκίνηση του αγώνα, δεν αρκέστηκε σε αγώνα τακτικής προκειμένου να φύγει από την πρώην Βρετανική κτήση με μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά από τους οδηγούς της Hyundai, Τάνακ και Νεβίλ, αλλά κατάφερε να είναι ψηλά στην κατάταξη εξ αρχής παρά το ότι, την πρώτη ημέρα του αγώνα «καθάριζε» τον δρόμο.
Ήταν τότε που τα Hyundai i20 N Rally1 κυρίως με τον Τάνακ και τα Ford Puma Rally1 με τους Μπριν και Γκρίσμιθ γέμιζαν τις περισσότερες θέσεις της πρώτης εξάδας στην κατάταξη, μαζί με το επανελθόντα (για τους τελευταίους 3 αγώνες) στην Toyota, 8άκις πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ. Ο Οζιέ (τελικά 2ος) σα να μην πέρασε μια μέρα, εκμεταλλευόμενος και το ότι ξεκινούσε πίσω από τους πρώτους με «καθαρό» δρόμο ήταν με το καλημέρα μέσα στη μάχη του βάθρου και δεν ήταν λίγοι όσοι υπέθεσαν πως θα έπαιζε το ρόλο «μαξιλαριού» για το Ροβάνπερα μεσολαβώντας στην κατάταξη μεταξύ του Φιλανδού και των οδηγών της Hyundai που ακολουθούν στην κατάταξη του πρωταθλήματος οδηγών.
Όμως ούτε αυτή τη βοήθεια χρειάστηκε ο Ροβάνπερα, καθώς οδηγώντας καταιγιστικά στο συνήθως λασπωμένο τερέν από τη μέση της δεύτερης ημέρας απογείωσε το Yaris κερδίζοντας πανάξια την πρώτη θέση τόσο στην τελική κατάταξη όσο και στην power stage (με τους έξτρα βαθμούς). Έτσι, είναι ο αδιαφιλονίκητος σταρ της χρονιάς και ο μόνος πλέον που – λόγω ηλικίας – μπορεί να σπάσει τα ρεκόρ που έχουν επιτύχει από το 2004 οι δυο Γάλλοι Σεμπαστιέν (Λεμπ & Οζιέ) με 17 τίτλους και σχεδόν 1500 πρώτες θέσεις σε ειδικές διαδρομές.
Κατά τα λοιπά, η Hyundai με τον Τάνακ κατάφερε για πολλοστή φορά να ανέβει στο βάθρο, αλλά έχασε σίγουρα τον τίτλο των οδηγών και έχει μόνο μαθηματικές ελπίδες για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς υπολείπεται 81 βαθμών της Toyota.
Η Ford με την σειρά της, αν και έχει το ίσως καλύτερο σε πάτημα αυτοκίνητο (Puma Rally1) στερείται οδηγών πρώτης γραμμής, γεγονός που αποδείχθηκε και στη Νέα Ζηλανδία όταν ο Ιρλανδός Μπριν βγήκε και πάλι από το δρόμο την ώρα που πάλευε για την πρώτη θέση, ενώ ο Γκρίνσμιθ έκανε ολική καταστροφή στην 10η ειδική προβληματίζοντας την ομάδα που δύσκολα θα μπορέσει να έχει στην εκκίνηση του Ράλι Καταλούνια που ακολουθεί, τα 5 Puma που έχει αρχικά προγραμματίσει. Από έξοδο εγκατέλειψαν και τα Yaris του Ιάπωνα Κατσούτα και του Ουαλού Έβανς.
Επιτυχία θεωρείται και η 5η θέση που κατέλαβε ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με Hyundai i20 N Rally1, ενώ την εξάδα έκλεισε η επίδοση του αγώνα μαζί με αυτή του Ροβάνπερα. Πρόκειται για τους Νεοζηλανδούς Πάντον – Κέϊναρντ που οδηγώντας Hyundai i20 Rally2 σάρωσε την κατηγορία WRC2, σχεδόν 2,5 λεπτά εμπρός από τους Πολωνούς Καγιετάνοβιτς – Στεπάνιακ (Skoda Fabia Evo). Βέβαια ο Πολωνός είναι ο μόνος που απειλεί για τον τίτλο οδηγών WRC2 τον Νορβηγό Μίκελσεν (Skoda Fabia Evo), όντας μόνο 13 βαθμούς πίσω στην βαθμολογία.
Η συνέχεια επί Ισπανικού εδάφους, στο Ράλι Καταλούνια στις 20-23 Οκτωβρίου.